Prematur flere ganger?

TwinBaBe

Glad i forumet
Dere som har født premature barn, og så fått flere senere, ble de også prematur?

Fødte en gutt i uke 32, og er nå i uke 29 med ei jente. .
 
Det vil jo komme an på årsaken til prematur fødsel. For min del fødte jeg 34+2 (etter at vannet gikk 33+5). Sannsynligheten for at jeg får prematurt igjen om jeg blir gravid er stor siden jeg har en underliggende sykdom som gjør at vi sjeldent går til termin.
 
Her er alle 3 barna født litt for tidlig, uke 33-34. Trolig fordi jeg har hjerteformet livmor, som gjør at kroppen setter i gang fødsel tidligere. Er gravid med nr 4 nå, og verken lege eller jordmor har noe særlig tro på at jeg vil gå til termin.
Da jeg fødte første fikk jeg beskjed om at det kunne være tilfeldig at jeg fødte prematur. Men nå med 3 premature så skal jeg vel ha flaks om jeg går til termin denne gangen.
 
Har født to premature og dysmature barn, de vokste nesten ikke på slutten og kom begge i uke 36 og veide rundt 2 kg. Nr 3 kom to dager før termin og veide 3,2 kg. Ingen vet hvorfor 1 og 2 vokste dårlig og kom tidlig, og hvorfor nr 3 ikke gjorde det.
 
Her er alle 3 barna født litt for tidlig, uke 33-34. Trolig fordi jeg har hjerteformet livmor, som gjør at kroppen setter i gang fødsel tidligere. Er gravid med nr 4 nå, og verken lege eller jordmor har noe særlig tro på at jeg vil gå til termin.
Da jeg fødte første fikk jeg beskjed om at det kunne være tilfeldig at jeg fødte prematur. Men nå med 3 premature så skal jeg vel ha flaks om jeg går til termin denne gangen.

Nå er også nr 4 født, i uke 29+0. Startet igjen med vannavgang, og de klarte ikke å stope fødsel. Så har vel fått avklart at livmora ikke takler å gå fult ut
 
Nå er også nr 4 født, i uke 29+0. Startet igjen med vannavgang, og de klarte ikke å stope fødsel. Så har vel fått avklart at livmora ikke takler å gå fult ut

gratulerer! Håper alt etter forholdene står bra til med dere :Heartred
 
Back
Topp