Kjøpe nye bh’er nå eller gå over til ammebh?

Skywalker84

Forelsket i forumet
Februarbarna 2020
Nå passer ingen av de bh’ene jeg kjøpte for noen måneder siden lenger. Kjøpte noen billige men gode spileløse på Cubus, og har brukt forleggere bak en stund. Men nå er ikke det bra nok. Er 9 uker til termin, og lurer på om jeg skal kjøpe vanlige bh’er i en større str eller kan jeg like godt gå over til amme bh? Har skjønt at jeg mss uansett må ha ammebh i forskjellige str siden de kommer til å vokse når melken er kommet ordentlig igang etter vi kommer hjem fra sykehuset og.
 
Kjøp Ammebh du. Lite vits i å kjøpe noe nå som ikke blir å passe noensinne igjen når du ikke lengre er gravid.

Jeg har kjøpt ammebher i flere størrelser også, noen som passer nå og nok blir å passe igjen noen måneder etter fødsel. Og noen andre som er enda større for den første tida.
 
Jeg har aldri opplevd at puppene har vokst så mye i svangerskapet at bhen ikke passer. Er ikke sikkert at puppene vokser så mye mer når melken kommer. Det kan jo selvføglelig være de vokser litt og amme bh må du jo ha uansett. Ville nok prøvd å gå for en amme bh, så slipper du å kjøpe så mange bher
 
Kjøp Ammebh du. Lite vits i å kjøpe noe nå som ikke blir å passe noensinne igjen når du ikke lengre er gravid.

Jeg har kjøpt ammebher i flere størrelser også, noen som passer nå og nok blir å passe igjen noen måneder etter fødsel. Og noen andre som er enda større for den første tida.
Ikke sant, lurt. Takk for tips! :)
 
Jeg har aldri opplevd at puppene har vokst så mye i svangerskapet at bhen ikke passer. Er ikke sikkert at puppene vokser så mye mer når melken kommer. Det kan jo selvføglelig være de vokser litt og amme bh må du jo ha uansett. Ville nok prøvd å gå for en amme bh, så slipper du å kjøpe så mange bher
Jeg har små pupper fra før, nå har de gått fra A til C! :joyful: Men som du sier, er ikke sikkert de blir så veldig mye større nå. Går nok for å kjøpe er par amme-bh’er nå da. Takk for svar. :)
 
Jeg har bh størrelse fra B75 til DD85 måtte kjøpe sist svangerskap, så jeg et heldig at jeg la bort alle de små tidlig, men ja er ikke bortkastet om du skal ha flere svangerskap. Men ammebh er mye mer behagelig(uten spiler er et must også),
bare ikke alltid like fint hvis man vil ha en bh på når man skal på noe fint eller noe sånt. Så amme bh er beste valget nå, men kan hende du må ty til en stor vanlig bh senere.
 
Problemet mitt i forrige svangerskap var mest at jeg vokste i brystomkrets, selv om puppene vokste litt de også... Jeg kjøpte faktisk to nye bh’er etter uke 30 sist, én «fin-bh» (dvs med spiler) som jeg kunne bruke i juleselskaper og sånn, og en kose-bh (spileløs og litt vattert). Utgangspunktet mitt er 70A/B, og jeg kjøpte disse i hhv 75B og 80C:hilarious:

Og jeg har ikke angra i det hele tatt altså! Det tok over et år etter fødsel før jeg begynte å passe inn i mine gamle bh-er. Selv om jeg amma i ca 18mnd, så brukte jeg ikke BARE amme-bher riktig så lenge, da var det gull å ta fram de jeg kjøpte i svangerskapet.

Skal sies at dette kan henge sammen med mitt valg av amme-bher da. Jeg kjøpte to i bher ull fra boob (sånne skikkelig stretchy saker uten spiler eller padding eller noe), også kjøpte jeg to ammesingletter i ull fra boob og fire ammesingletter i bomull fra HM. That’s it. Og jeg klarte meg lenge med det. Alle disse klærne var mer enn stretchy nok til å romme både melkespreng-meloner, halvslappe tomme pupper og (min favoritt:bored:) ferdigamma gjenglemt-gymsokk-pupper.
 
Problemet mitt i forrige svangerskap var mest at jeg vokste i brystomkrets, selv om puppene vokste litt de også... Jeg kjøpte faktisk to nye bh’er etter uke 30 sist, én «fin-bh» (dvs med spiler) som jeg kunne bruke i juleselskaper og sånn, og en kose-bh (spileløs og litt vattert). Utgangspunktet mitt er 70A/B, og jeg kjøpte disse i hhv 75B og 80C:hilarious:

Og jeg har ikke angra i det hele tatt altså! Det tok over et år etter fødsel før jeg begynte å passe inn i mine gamle bh-er. Selv om jeg amma i ca 18mnd, så brukte jeg ikke BARE amme-bher riktig så lenge, da var det gull å ta fram de jeg kjøpte i svangerskapet.

Skal sies at dette kan henge sammen med mitt valg av amme-bher da. Jeg kjøpte to i bher ull fra boob (sånne skikkelig stretchy saker uten spiler eller padding eller noe), også kjøpte jeg to ammesingletter i ull fra boob og fire ammesingletter i bomull fra HM. That’s it. Og jeg klarte meg lenge med det. Alle disse klærne var mer enn stretchy nok til å romme både melkespreng-meloner, halvslappe tomme pupper og (min favoritt:bored:) ferdigamma gjenglemt-gymsokk-pupper.
Haha, gymsokk pupper :hilarious: Det beskriver mine og perfekt etter amminga :hilarious:
 
Haha, gymsokk pupper :hilarious: Det beskriver mine og perfekt etter amminga :hilarious:
De er altså et så sørgelig syn :hilarious: helt flate, med laaaaange nippler som henger i hver sin retning. Begynte plutselig å for forståelse for dem som «fikser litt» på ting til slutt:hilarious:
 
De er altså et så sørgelig syn :hilarious: helt flate, med laaaaange nippler som henger i hver sin retning. Begynte plutselig å for forståelse for dem som «fikser litt» på ting til slutt:hilarious:
Ja, det kommer nok jeg også til å enda opp med.... Det får bli min 30årsgave til meg selv om noen år :hilarious:
 
Jordmor sa noe smart på fødselskurs angående ammebh'er. At man kun bør kjøpe inn noen få da det er vanskelig å si hvor mye puppene vokser etter fødsel pga melk. Men jeg har brukt en ammebh i høst som fremdeles passer, tenker at det er smart å velge dem :)
 
Jordmor sa noe smart på fødselskurs angående ammebh'er. At man kun bør kjøpe inn noen få da det er vanskelig å si hvor mye puppene vokser etter fødsel pga melk. Men jeg har brukt en ammebh i høst som fremdeles passer, tenker at det er smart å velge dem :)
Men lurt å ha noen til etter fødsel og. Husker jeg måtte prøve å kjøpe nye noen uker etter fødsel sist, men kunne ikke prøve de på i butikken fordi jeg lakk så mye.
Så denne gangen sårer jeg og har litt forskjellige størrelser på lur.
 
Lurt med en ammebh uten spiler som er fleksibel og kan brukes fra nå og i den første perioden til melkeproduksjonen har stabilisert seg. Jeg kjøpte en vanlig bh som jeg har brukt i tre svangerskap fra da de gamle bhene ikke passet lenger. Den blir lagt bort når babyen er ute. Da er det over på en mellomløsning til melkeproduksjonen har stabilisert seg. Ammebher i ull som ikke klemmer noe sted. Brystene er ømme og vonde til melkesprengen har gitt seg. Så har jeg to amme bher med spiler fra change som tas i bruk når alt har roet seg. Vært en super investering, skal brukes nå til barn nr 3:D
 
Back
Topp