Formen

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
hvordan er formen deres nå?
 
Trøtt, sliten, og begynner å kjenne det i bekkenet hvis jeg ikke tar det med ro, men ellers tror jeg at jeg har vært heldig :)
 
Dårlig. Sliter med å sitte oppe lenge av ganga pga smerter i ribbeina, har også symfyseløsning, lavt blodtrykk (besvimer plutselig) og skal inn og ta glukosebelastning pga utslag på glukose i sist urinprøve. Hadde vært så typisk at jeg fikk svangerskapsdiabetes nå, en uke før julaften :rolleyes: Jeg er vanvittig sliten av alt. Håper tiden går fort fremover :smiley-angelic001 Gleder meg så til å bli ferdig og få truffet lillebror :Heartblue
 
Jeg var hos jordmor på fredag og hun var superfornøyd. Blodtrykket var fint og urinprøva var fin og hun var fornøyd med vektoppgang og sf-mål også. Ikke har jeg kløe, hodepine, hevelser eller bekkenplager heller.

Jeg kom ut derfra og var nesten litt skuffa... misforstå meg rett, jeg er kjempetakknemlig for at jeg har et så ukomplisert svangerskap, men jeg skulle ønske at jeg hadde en «unnskyldning» for å føle meg så sliten og lei :bored::p

Den ene delen av meg teller dager til juleferie, den andre gruer seg til barnehagen stenger :hilarious:
 
De siste fem dagene har vært ekstremt tunge, med kynnere hele tiden, en overveldende kvalme om kvelden. Hodepine av ingenting. Bekkenet er litt bedre etter han puttet hodet sitt i bekkenet mitt, men symfysen skriker alikevell. Trøtt og sover nesten ikke i det hele tatt, og hvis jeg sover så drømmer jeg kun mareritt om dødfødsel, at jeg ikke er gravid alikevell eller at noen tar livet av barnet. Får angst de fleste kveldene også pga det samme. Super sliten og sliter med å puste om dagen. Vært veldig svimmel også de siste dagene så må sette meg ned eller legge meg ned ofte. Så formen generelt er dårlig, skjønner ikke helt hvordan jeg skal holde ut jula og dagene før for jeg har nesten fulle dager frem til juleaften, men ja det må bare gå❤️ Håper dagene til igangsetting går fort ❤️
 
Vært 50 % sykemeldt siden 24+3. Bekken, rygg. Bekkenet har blitt litt bedre etter sykemelding. Ryggen er forsovidt verre. Ekstremt trøtt. Kvalm når det er lenge siden måltid,
 
Her er formen ganske laber om dagen. Har svangerskapskløe som holder på å gjøre meg sprø til tider. Har masse kynnere, delvis meget vonde, samt at jeg sliter med å få sove. Får kun til å ligge på ryggen på grunn av symfysen og det begynner å bli meget tungt må jeg si :smiley-ashamed004
 
Sa nettopp mannen: det er nesten imponerende at det er mulig å føle seg så dårlig i sin egen kropp.

Så formen er dårlig! I tillegg til hypermesis, så har jeg blitt skikkelig forkjøla/syk. Har feber i snart en uke, vondt i brystet og hoster så hardt at jeg tisser på meg, tett i ører og nese. I tillegg til at jeg spyr hver gang jeg hoster.. Og mannen reiser til Oslo i to dager fra i morgen tidlig :hungover: Har heldigvis en venninne som henter i bhg og som ordner middagen. Jeg krysser fingrene for litt bedre form snart!
 
Har måtte begynne på medisin pga diabetes, men sånn utenom den og murringer i bekkenet er det ikke så ille.
Merker det begynner å bli tungt og slitsomt, men etter at kvalmen stort sett gav seg og jeg knapt har migrene lengre (mot flere dager i uka en periode) så kjennes det ganske greit ut.
 
Jeg var hos jordmor på fredag og hun var superfornøyd. Blodtrykket var fint og urinprøva var fin og hun var fornøyd med vektoppgang og sf-mål også. Ikke har jeg kløe, hodepine, hevelser eller bekkenplager heller.

Jeg kom ut derfra og var nesten litt skuffa... misforstå meg rett, jeg er kjempetakknemlig for at jeg har et så ukomplisert svangerskap, men jeg skulle ønske at jeg hadde en «unnskyldning» for å føle meg så sliten og lei :bored::p

Den ene delen av meg teller dager til juleferie, den andre gruer seg til barnehagen stenger :hilarious:
Kjenner meg så godt igjen! Jeg har også et helt ukomplisert svangerskap og formen er egentlig veldig god tatt i betraktning av at jeg er 33+0 og snart høygravid; helsemessig er alt på topp og jeg jobber 100%, har handlet julegaver og henter/leverer ungene i barnehagen som normalt, osv., og folk kommenterer stadig vekk at de glemmer at jeg er gravid fordi formen min er så god - altså har jeg virkelig ingen verdens ting å klage på!

Like fullt føler jeg at magen er enorm og skikkelig i veien hver gang jeg skal bøye meg ned, jeg har vondt i korsryggen når jeg er ferdig med å lage middag, jeg klarer kun å sove på venstre side og våkner ofte en times tid midt på natten, jeg føler meg smått uvel dersom det er lenge siden jeg har spist samtidig som magen er blitt så stor at jeg ikke orker å spise mye av gangen, etc etc... rene bagateller altså, og virkelig ikke noe å klage på når jeg ser hva mange andre gravide har å stri med, men like fullt så er jeg *så* klar for å bli ferdig med dette svangerskapet!

Misforstå meg rett, jeg er genuint veldig takknemlig for at formen er så god og håper selvfølgelig at lillebror holder seg i magen helt til termin, men samtidig så ja, jeg innrømmer at nå teller jeg ned dagene og ukene til de ulike milepælene som gjenstår og priser meg lykkelig over at dette er tredje og definitivt siste svangerskap!
 
Er inne i en ganske så god periode. Kjenner selvfølgelig at kroppen er tyngre og er mer sliten enn vanlig, men har for første gang på hele høsten/vinteren blitt ordentlig frisk fra forkjølelser osv. Bekkenet har også vært mindre kranglete den siste tiden, bedret seg betraktelig etter 20%sykemelding. Sover godt hele natten uten oppvåkninger og jobber enda 80% i barnehage. :)
 
Egentlig ikke noe særlig , bekkenplager , styr med svangerskap diabetes. Sliten osv men igjen jeg er heldig som får oppleve disse tingene og det kommer noe godt ut av dette :) <3
 
Samme her. Likevel er formen dårlig..
Nei, det er jo ikke sånn at disse testene er den eneste indikasjonen på hvilken form man er i. Jeg er nok bare litt sånn at jeg gjerne vil ha en unnskyldning eller forklaring for at jeg ikke er i toppslag. Skulle tro det var grunn god nok at man holdt på å bygge en baby med kroppen sin, men jeg føler ikke at det er nok for hverken meg eller samfunnet rundt meg :bored::banghead:
 
Nei, det er jo ikke sånn at disse testene er den eneste indikasjonen på hvilken form man er i. Jeg er nok bare litt sånn at jeg gjerne vil ha en unnskyldning eller forklaring for at jeg ikke er i toppslag. Skulle tro det var grunn god nok at man holdt på å bygge en baby med kroppen sin, men jeg føler ikke at det er nok for hverken meg eller samfunnet rundt meg :bored::banghead:
Samme her. Alle mine prøver er fine, jeg er «sprek gravid for alderen» (39), og likevel: SÅ trøtt og gåen om dagen. Det må være lov å få forståelse for det også. Det er tross alt litt av en jobb vi gjør.
 
Samme her. Alle mine prøver er fine, jeg er «sprek gravid for alderen» (39), og likevel: SÅ trøtt og gåen om dagen. Det må være lov å få forståelse for det også. Det er tross alt litt av en jobb vi gjør.
Jeg er helt enig i at det burde være forståelse for det! Og det ER vel også stort sett det. Jeg har iallefall superstor respekt for alle som reduserer arbeidsmengden i svangerskapet. Det hadde jo aldri falt meg inn å spørre hvordan prøvene deres så ut. Jeg hadde bare tenkt at det er skikkelig hardt arbeid å lage et barn. Og jeg tror absolutt ikke at jeg er alene om å tenke sånn.

Men samfunnet har nå en gang lagt opp til at man skal jobbe fullt fram til 37+4 og jeg sliter med å være raus nok med meg selv til å trappe ned når jeg «er så sprek» :sour:
 
Back
Topp