Håp om en liten familie

Huff. Nå har mannen fått svar på sædprøven, og det var ikke bra... Han skal ta nye prøver + blodprøver neste uke. Jeg tar en oppfølgingsblodprøve på torsdag (CD21) og legen har tilbudt meg en prat til neste uke, siden mannens prøver var såpass dårlige. Blir så lei meg. Er det ikke håp for oss? Hvordan blir veien videre? Så mange spørsmål som dukker opp.. Samtidig er det godt å ha en lege som er veldig på, og at vi nå faktisk begynner å få svar på hvorfor vi ikke er gravide enda.. haff. En liten utblåsning. Skulle egentlig ønske at det «bare» var noe med meg - men er redd for at det er noe med oss begge.
 
Da blir det nye blodprøver på meg imorgen og ny blodprøve og sædprøve på mannen neste uke. Jeg har også fått en samtale med legen neste uke, så håper jeg blir klokere av det. Blir hvertfall ikke klokere av all googling..
 
Da blir det nye blodprøver på meg imorgen og ny blodprøve og sædprøve på mannen neste uke. Jeg har også fått en samtale med legen neste uke, så håper jeg blir klokere av det. Blir hvertfall ikke klokere av all googling..

Så godt at dere slipper å vente lenge med å kunne få en prat! Håper det vlir mer opplysende og betryggende ❤
 
Da har jeg vært til samtale hos lege som henviste meg videre til gynekolog. Så venter bare på innkallingen dit. Legen sa at det kan være IVF blir veien etterhvert, men gynekologen vil ta en full utredning av meg først. Det er jo mannen som har lite aktive spermier og han leverer ny prøve til uken. Han har også tart blodprøver, så får vi se om svarene der gjør oss klokere. Håper undersøkelsen hos gynekologen viser gode resultater, sånn at det «bare» er mannen og spermen som gjør at vi sliter med å bli gravide. Noen som er i samme prosess som meg? Eller har erfaringer med liknende prosess?
 
Så kjipt å lese at mannen hadde dårlig sædprøve! Vi er jo faktisk i samme opplegg nå da, bare det at jeg allerede er utredet. Mannens sædprøve viste få svømmere og dårlig svømmeevne, men vi fikk beskjed om å vente 3 mnd før neste prøve, så syns det var spesielt at dere tok ny etter en uke?? Trodde det tok ca 2-3 mnd før sæden fornyes. En dårlig sædprøve trenger ikke være permanent da, men skjønner veldig godt hvor kjip den beskjeden var å få!! Jeg ble kjempelei meg da vi fant det ut, men gir ikke opp ❤️ Når mannen tar neste prøve om en uke, så blir det mest sannsynlig henvisning til ivf på oss, da det mest sannsynlig ikke gikk dennengangen heller. Sender deg en klem og lykke til med utredningen ❤️
 
Mensen er forsinket, men negativ test idag... ikke så rart egentlig, med tanke på at vi er under utredning og mannen har lite aktive spermier.

Har fått beskjed fra gynekolog om at hun ikke kan ta meg inn før februar! Synes det er altfor lang ventetid da vi har prøvd i over 1,5 år uten resultat. Bestilte derfor privat gynekologtime til neste torsdag. Forhåpentligvis finner hun ut av om status hos meg slik at vi kan komme raskest mulig inn i prøverørskø.. bah kjenner meg litt motløs. Hver måned er det venninner som forteller at de blir gravide - og ofte på første forsøk.
 
Mensen er forsinket, men negativ test idag... ikke så rart egentlig, med tanke på at vi er under utredning og mannen har lite aktive spermier.

Har fått beskjed fra gynekolog om at hun ikke kan ta meg inn før februar! Synes det er altfor lang ventetid da vi har prøvd i over 1,5 år uten resultat. Bestilte derfor privat gynekologtime til neste torsdag. Forhåpentligvis finner hun ut av om status hos meg slik at vi kan komme raskest mulig inn i prøverørskø.. bah kjenner meg litt motløs. Hver måned er det venninner som forteller at de blir gravide - og ofte på første forsøk.
Kjenner så godt til den følelsen!! Føler det er skikkelig waiting game under utredningen. Venter hele tiden på en ny prøve, ny time osv. Nå har vi endelig tatt den andre sædprøven da, så nå venter jeg på time hos gyn for å bli henvist til fertilitetsklinikk. Og etter henvisningen må jeg vente på time der :hilarious: En blir jo gal av mindre :confused:
 
Hei igjen - tilbake etter en liten pause. Veldig hyggelig å se at dere to der oppe har tenkt på meg :Heartred:HeartredEn liten oppdatering siden sist:
  • Mannen har fortsatt trege svømmere
  • Får tett oppfølging og grundige undersøkelser av en dyktig gynekolog
  • Gynekolog og fastlege har satt meg på Levaxin, da jeg mest sannsynlig har lavt stoffskifte
  • For 2 uker siden gjennomførte jeg vannscanning (spyling av saltvann for å sjekke om jeg hadde tette eggledere). Hadde heldigvis ikke tette eggledere
  • Er nå i eggløsningsland, og legger inn aksjer annenhver dag som vanlig
  • Gynekolog håper at medisiner og skylling vil føre til at vi lykkes
  • Om vi ikke lykkes blir det sending av søknad til IVF i mars
 
Hei igjen - tilbake etter en liten pause. Veldig hyggelig å se at dere to der oppe har tenkt på meg :Heartred:HeartredEn liten oppdatering siden sist:
  • Mannen har fortsatt trege svømmere
  • Får tett oppfølging og grundige undersøkelser av en dyktig gynekolog
  • Gynekolog og fastlege har satt meg på Levaxin, da jeg mest sannsynlig har lavt stoffskifte
  • For 2 uker siden gjennomførte jeg vannscanning (spyling av saltvann for å sjekke om jeg hadde tette eggledere). Hadde heldigvis ikke tette eggledere
  • Er nå i eggløsningsland, og legger inn aksjer annenhver dag som vanlig
  • Gynekolog håper at medisiner og skylling vil føre til at vi lykkes
  • Om vi ikke lykkes blir det sending av søknad til IVF i mars

Så hyggelig med oppdatering! :) :Heartred

Så fint at du får god oppfølgning fra både fastlege og gynekolog, det er gull verdt! Spennende med prøving fremover med nyskylte eggledere og Levaxin. Også godt å ha en plan i bakhånd hvis det ikke skulle fungere. Tenker dere å evt. søke Riksen da, eller?
 
Hei igjen - tilbake etter en liten pause. Veldig hyggelig å se at dere to der oppe har tenkt på meg :Heartred:HeartredEn liten oppdatering siden sist:
  • Mannen har fortsatt trege svømmere
  • Får tett oppfølging og grundige undersøkelser av en dyktig gynekolog
  • Gynekolog og fastlege har satt meg på Levaxin, da jeg mest sannsynlig har lavt stoffskifte
  • For 2 uker siden gjennomførte jeg vannscanning (spyling av saltvann for å sjekke om jeg hadde tette eggledere). Hadde heldigvis ikke tette eggledere
  • Er nå i eggløsningsland, og legger inn aksjer annenhver dag som vanlig
  • Gynekolog håper at medisiner og skylling vil føre til at vi lykkes
  • Om vi ikke lykkes blir det sending av søknad til IVF i mars
Jeg har også begynt med Levaxin!! Hvor lenge siden har du stått på det? Og hva var tsh´en din? Jeg har snart stått på det en mnd. Skal ta kontrollprøve rett etter nyttår. Men jeg venter på at TSH´en skal bli lavere så vi kan komme i gang med ivf. Legger såklart aksjer imellom da.

Krysser fingrene for oss ❤️
 
Jeg har også begynt med Levaxin!! Hvor lenge siden har du stått på det? Og hva var tsh´en din? Jeg har snart stått på det en mnd. Skal ta kontrollprøve rett etter nyttår. Men jeg venter på at TSH´en skal bli lavere så vi kan komme i gang med ivf. Legger såklart aksjer imellom da.

Krysser fingrene for oss ❤️
Er det sant! Føler vi følger hverandres rytme her. Jeg startet på Levaxin 7/12, hadde en TSH på 4,2. Hva med deg? Jeg skal ta ny kontroll i slutten av januar.
Ja - bare å legge inn aksjer og håpe på det beste! Heier på oss!
 
Så hyggelig med oppdatering! :) :Heartred

Så fint at du får god oppfølgning fra både fastlege og gynekolog, det er gull verdt! Spennende med prøving fremover med nyskylte eggledere og Levaxin. Også godt å ha en plan i bakhånd hvis det ikke skulle fungere. Tenker dere å evt. søke Riksen da, eller?

ja, gynekologen hjelper til med søknaden - så tipper det blir riksen. Hvordan går det med deg da?
 
Back
Topp