Håp om en liten familie

Okei på tide å oppdatere her igjen. Jeg måtte ha en liten pause fra forumet (selvom jeg ikke har tatt pause i prøvingen), og det gjorde godt. MEN nå er jeg klar for å skrive litt mer i denne dagboken for å få ut litt tanker og forhåpentligvis lykkes med å bli gravid.

Nok babling. Jeg er på CD6, og går inn i ny PP med ny energi. Forrige fredag var jeg hos legen for å snakke om fertilitet - det var veldig godt å ha en fagperson å snakke med. Nå har det gått 1,5 år som ikke har resultert i noen ting, så på tide å ta tak. Jeg tok blodprøver og skal tilbake for mer blodprøver CD21. Mannen i huset tok spermprøve i dag og der får vi resultatet om 2 uker. Spent på svar på alle prøver kan du si! Legen og gynekologen vil samle mest mulig informasjon før vi evt setter i gang med tiltak.

Nå er det bare å lene seg tilbake og vente på svarene og krysse fingrene for at lege følger godt opp.

Phew, føles faktisk godt å være tilbake på forumet og i dagboka igjen.
 
Synd å høre at du enda ikke er gravid, men vi får holde håpet oppe. Så godt at dere har fått startet med utredning, så hadde jo det vært et lykketreff om du ble gravid underveis :happy:
 
Vi er samme alder, bor i Oslo med samboer og prøver på første - her vil jeg gjerne følge med :happy:

Så fint at dere er i gang med utredning!
 
Synd å høre at du enda ikke er gravid, men vi får holde håpet oppe. Så godt at dere har fått startet med utredning, så hadde jo det vært et lykketreff om du ble gravid underveis :happy:

I like så Spøkelse! Ja, veldig glad for å være i gang nå - så blir jeg forhåpentligvis litt klokere på kroppen. Neste prøve blir om litt under 2 uker. Kan bare krysse fingrene for at noe skal skje underveis her, men er litt lite optimistisk desverre..
 
I like så Spøkelse! Ja, veldig glad for å være i gang nå - så blir jeg forhåpentligvis litt klokere på kroppen. Neste prøve blir om litt under 2 uker. Kan bare krysse fingrene for at noe skal skje underveis her, men er litt lite optimistisk desverre..
VI skal også ta ny prøve (sædprøve av mannen) om to uker. Deretter får vi henvisning så sant jeg ikke er gravid innen da. Optimismen falmer litt her og, men har jo enda et lite håp.
 
VI skal også ta ny prøve (sædprøve av mannen) om to uker. Deretter får vi henvisning så sant jeg ikke er gravid innen da. Optimismen falmer litt her og, men har jo enda et lite håp.
Forstår hva du mener. Det er hvertfall veldig godt å ha startet utredningen! Jeg håper veldig for deg:)
 
Nå har jeg fått svar på prøvene jeg tok CD34/CD1 og det viser seg at jeg har over normal mengde av SHBG.. jeg sliter litt med å finne ut av hva dette egentlig betyr, og legen vil vente med ytterligere opplegg til vi får svar på samboers prøver og etter at jeg har tatt prøvene CD21. Noen som vet noe om SHBG og høye verdier? Jeg ble ikke så klok på Google, der sto det mest om lave verdier.
 
Nå har jeg fått svar på prøvene jeg tok CD34/CD1 og det viser seg at jeg har over normal mengde av SHBG.. jeg sliter litt med å finne ut av hva dette egentlig betyr, og legen vil vente med ytterligere opplegg til vi får svar på samboers prøver og etter at jeg har tatt prøvene CD21. Noen som vet noe om SHBG og høye verdier? Jeg ble ikke så klok på Google, der sto det mest om lave verdier.
Fant en nettside (https://helse-mr.no/fag-og-forsking...tiansund/seksualhormon-bindende-globulin-shbg) med referanseområder for denne blodprøven, og den tas ved mistanke om hyperandrogenemi (pcos?) hos kvinner. Ting som kan gi økte verdier er:
  • Økt alder
  • Veksthormonmangel
  • Androgenmangel
  • Hyperthyreose
  • Leversykdommer
  • Graviditet
  • P-pille
  • Antiepileptika
På nevronel var det mer utfyllende info: https://nevrologi.legehandboka.no/h...mi/blodprover/seksualhormonbindende-globulin/
 
Fant en nettside (https://helse-mr.no/fag-og-forsking...tiansund/seksualhormon-bindende-globulin-shbg) med referanseområder for denne blodprøven, og den tas ved mistanke om hyperandrogenemi (pcos?) hos kvinner. Ting som kan gi økte verdier er:
  • Økt alder
  • Veksthormonmangel
  • Androgenmangel
  • Hyperthyreose
  • Leversykdommer
  • Graviditet
  • P-pille
  • Antiepileptika
På nevronel var det mer utfyllende info: https://nevrologi.legehandboka.no/h...mi/blodprover/seksualhormonbindende-globulin/
Du er så snill! Tusen takk!! Skal lese meg opp her!
 
Det nærmer seg EL hvert øyeblikk og jeg er klar som et egg, hehe pun intended;)

Har gått til innkjøp av en glidekrem, men så kom jeg over noen som mente at det kan være sædhemmende? Kjøpte en fra Dermica på apotek1, noen som vet om denne er dum å bruke når man prøver? :hungover:https://www.apotek1.no/produkter/dermica-sensitiv-glidemiddel-980693p
Når har du el? Jeg har imorgen tipper jeg, el-slimet har meldt sin ankomst iaf ;)

Vet ikke med den der, det var lite info på nettsiden. Står det noe på pakken? Selv bruker vi Concieve Plus!
 
Når har du el? Jeg har imorgen tipper jeg, el-slimet har meldt sin ankomst iaf ;)

Vet ikke med den der, det var lite info på nettsiden. Står det noe på pakken? Selv bruker vi Concieve Plus!

Morsomt at vi er sånn ca synkroniserte:woot: Jeg tror jeg har EL på lørdag - men ligger inn aksjer fra imorgen og til neste onsdag. Så får vi se - har såpass ustabile sykluser at vet egentlig aldri, men følger med på EL-slim da...

Det står ingenting på pakken om det heller - var bare i en enkel tube.
 
Morsomt at vi er sånn ca synkroniserte:woot: Jeg tror jeg har EL på lørdag - men ligger inn aksjer fra imorgen og til neste onsdag. Så får vi se - har såpass ustabile sykluser at vet egentlig aldri, men følger med på EL-slim da...

Det står ingenting på pakken om det heller - var bare i en enkel tube.
Lurt :) Jeg legger også alltid inn aksjer litt før og etter forventet el. Særlig lurt når man har uregelmessig syklus, kjenner godt til det :wtf: Har heldigvis stabil nå som jeg får Letrozol.

Du kan jo spør på apoteket hvor du kjøpte den fra? Tror ikke jeg hadde tatt sjansen altså, veldig kjipt om den er sæddrepende i tillegg!
 
Lurt :) Jeg legger også alltid inn aksjer litt før og etter forventet el. Særlig lurt når man har uregelmessig syklus, kjenner godt til det :wtf: Har heldigvis stabil nå som jeg får Letrozol.

Du kan jo spør på apoteket hvor du kjøpte den fra? Tror ikke jeg hadde tatt sjansen altså, veldig kjipt om den er sæddrepende i tillegg!

Ja, du har nok rett altså - men trenger den i disse dager som du veit. Jeg prøver den annenhver dag - så får vi se:p
 
Endelig i gang med aksjelegging! Bruker det glidemiddelet og håper ikke det vil ha noen påvirkning. Leste nettopp om slimløsende hostesaft, så tenkte å prøve det neste PP om vi ikke får det til denne gangen. Hostesaften skal visstnok gjøre el-slimet tynnere, og dermed gjøre det enklere for spermen å finne egget. Trooor det er for sent at jeg prøver det nå. Nå krysser jeg bare fingrene for at vi får tid og rom for sex annenhver dag i en ukes tid fremover!
 
Lykke til! :cat:

Jeg ville nok droppet glidekrem som ikke er spesielt laget for å få baby. Slik jeg har forstått det kan mange av dem gjøre miljøet i skjeden litt dårligere for sædcellene selv om glidemiddelet ikke er sæddrepende.
 
Lykke til! :cat:

Jeg ville nok droppet glidekrem som ikke er spesielt laget for å få baby. Slik jeg har forstått det kan mange av dem gjøre miljøet i skjeden litt dårligere for sædcellene selv om glidemiddelet ikke er sæddrepende.
Takk for svar! Ja jeg skal sørge for å bestille meg en som er bra - er det preseed som er den «beste»?
 
Jeg er så utålmodig så jeg kjøpte slimløsende hostesaft idag allikevel. Siden EL er en gang mellom onsdag denne uken og onsdag neste uke, så tenker jeg det er greit å starte nå...kan vel ikke være farlig å ta det under eggløsning, selvom jeg ser mange tar det før EL.
 
Back
Topp