Forstoppet

Minimoor

Blir kjent med forumet
Beklager om det blir litt ekkelt her men: jeg har gjennom 4 uker nå hatt diare/ løs mage og vært på do flere ganger daglig, men nå er det helt stopp! Har hørt at avføringsmidler ikke er så bra i svangerskap, så da lurte jeg på om dere hadde noen tips til meg? Er 39+5
 
Lactulose og movicol er milde midler mot forstoppelse. Drikk masse vann etter å ha tatt disse midlene for maks effekt.
 
Svisker! Pleier å ta meg et realt mål med sviskekompott hvis det stopper, selv om det smaker ekkelt. Det setter som regel fart på sakene.

Skulle du til formodning ikke klare å få åpnet anbefaler jeg å kontakte føden for råd og veiledning. I mitt forrige svangerskap ble det så tett i uke 38 at jeg måtte inn for en skikkelig tømming - da snakker vi oljeklyster med sonde i rumpa! Fikk beskjed fra jordmor nå at jeg må kjøre avføringsmiddel nå hvis det går mer en tre dager.
 
Lactulose og movicol er milde midler mot forstoppelse. Drikk masse vann etter å ha tatt disse midlene for maks effekt.
Disse er mest effektive av alle rådene du har fått på denne tråden (hilsen apotektekniker). Linfrø er et godt andre alternativ.

Hvor lenge har du vært forstoppet? Du er ikke bare «tom» da?
 
Jeg har stått på movicol lenge nå, anbefaler det veldig mot forstoppelse. Ikke annet som har funket her.
 
Laktulose og masse vann er det jeg har levd på i flere mnd nå...
 
Masse vann
Lactoluse el movicol
Biola
Håndfull svisker hver dag
Linfrø
Mosjon får fart på tarmene, gå turer

Jm sa til meg finnes milde dråper man kan ta som et lakserende på apotek, husker ikke hva den het da men..
 
Masse vann
Lactoluse el movicol
Biola
Håndfull svisker hver dag
Linfrø
Mosjon får fart på tarmene, gå turer

Jm sa til meg finnes milde dråper man kan ta som et lakserende på apotek, husker ikke hva den het da men..
Laxoberal? Det er hva jeg fikk anbefalt av JM om jeg ikke klarer å holde det «åpent» med noe annet.
 
Nei, sikkert ikke :happy: Har bare hørt at skallet er såpass hardt at det gjør det lettere for kroppen å ta opp næringen da. Eventuelt bløtlagt.
Er sikkert riktig det du sier, søsteren min jobber på kjøkken på et rehabiliteringssenter og sa pasientene der går og tygger på disse linfrøa :p Bare at jeg ikke klarer det he he
 
Jeg plagdes hele graviditeten, gikk på movicol nogenlunde fast, plages litt med magen til vanlig også pga allergi, men er kun movicol som hjelper her, prøvd masse annet
 
Har ikke gjort noe annerledes nå, men i dag har det løsnet helt- litt for mye, sitter nå med diare og aner ikke hva som skjer med kroppen, haha :p
 
Har ikke gjort noe annerledes nå, men i dag har det løsnet helt- litt for mye, sitter nå med diare og aner ikke hva som skjer med kroppen, haha :p
Hos meg er det også litt sånn enten eller. Enten litt forstoppet med mye luft, eller løs mage. Tror det er ganske naturlig i slutten av graviditeten :happy: Er i alle fall fornøyd med at noe kommer ut med jevne mellomrom!
 
Hos meg er det også litt sånn enten eller. Enten litt forstoppet med mye luft, eller løs mage. Tror det er ganske naturlig i slutten av graviditeten :happy: Er i alle fall fornøyd med at noe kommer ut med jevne mellomrom!
Skal ikke klage nei, fornøyd over at det kommer noe som helst :p
 
Noe av det jeg gleder meg mest til etter graviditeten, er å gå på do igjen. Alle tror jeg ser frem til et glass vin, men helt ærlig, det å gå på do og at ting kommer ut som normalt, det står på førsteplass.
 
Har ikke gjort noe annerledes nå, men i dag har det løsnet helt- litt for mye, sitter nå med diare og aner ikke hva som skjer med kroppen, haha :p

Man kan få diaré av forstoppelse
 
Back
Topp