Spørsmål om bilstolpose

Jeg har sett en del innlegg om dette i bilstolgruppen på Facebook, og det virker ikke som det finnes en fasit. Men adminene pleier å si at nyfødtinnlegget skal nærmest stolen, og så posen oppå, fordi stolene ikke er testet med noe mellom stolen og bilstolposen. Så vi har valgt å gjøre det slik.
 
Vi hadde ikke nyfødtinnlegget inni bilstolposen.
 
Må man ha nyfødtinnlegg? Det har ikke vi kjøpt, viste ikke det fantes engang :wideyed: eller er det det som føler med stolen man bruker?
 
Må man ha nyfødtinnlegg? Det har ikke vi kjøpt, viste ikke det fantes engang :wideyed: eller er det det som føler med stolen man bruker?

Det følger med. :) Har iallefall ikke sett babybilstoler der det ikke har vært med. :)
 
Må man ha nyfødtinnlegg? Det har ikke vi kjøpt, viste ikke det fantes engang :wideyed: eller er det det som føler med stolen man bruker?

Hvis du har kjøpt babybilstol (0–9 kg), så skal det følge med! Jeg tror aldri jeg har sett en babybilstol uten nyfødtinnlegg. Det er fordi de endrer seg enormt i lengde og vekt de første månedene. Men hvis du har kjøpt stolen brukt, må du dobbeltsjekke om det skulle ha fulgt med nyfødtinnlegg. For da er det ikke trygt å bruke stolen de første månedene uten.
 
Jeg har sett en del innlegg om dette i bilstolgruppen på Facebook, og det virker ikke som det finnes en fasit. Men adminene pleier å si at nyfødtinnlegget skal nærmest stolen, og så posen oppå, fordi stolene ikke er testet med noe mellom stolen og bilstolposen. Så vi har valgt å gjøre det slik.
Ok. Men når det er gjort slik får baby da støtte til hodet? Jeg er så usikker, er derfor jeg spør :)
 
Ok. Men når det er gjort slik får baby da støtte til hodet? Jeg er så usikker, er derfor jeg spør :)

Jeg vet dessverre ikke, jeg bare går ut fra hva jeg har lest i bilstolgruppen på Facebook. Men jeg tenker at vi kommer til å prøve oss litt fram når lillebror er kommet og vi skal legge ham i bilstolen. Med storebror hadde vi posen utenpå nyfødtinnlegget og det passet fint. De skal ha 45 grader helling, så de ligger jo uansett ganske flatt. Men hvis vi synes det virker som det ikke passer, så kommer vi sikkert til å teste med nyfødtinnlegget inni posen, også.
 
Jeg vet dessverre ikke, jeg bare går ut fra hva jeg har lest i bilstolgruppen på Facebook. Men jeg tenker at vi kommer til å prøve oss litt fram når lillebror er kommet og vi skal legge ham i bilstolen. Med storebror hadde vi posen utenpå nyfødtinnlegget og det passet fint. De skal ha 45 grader helling, så de ligger jo uansett ganske flatt. Men hvis vi synes det virker som det ikke passer, så kommer vi sikkert til å teste med nyfødtinnlegget inni posen, også.
Kanskje bare det vi må gjøre også.. Prøve begge deler og se hva fungerer best :)
 
Mener å huske at eldstemann her var såpass stor, at det ble trangt meg posen inni nyfødtinnlegget. Så jeg mener vi hadde innlegget inni posen. Mener jeg leste at det ideelt sett burde vært omvendt, men det var bare ikke plass.

Forresten noen som vet hvor lenge det innlegget skal brukes? Eller kommer det kanskje an på hvilken stol du har?
 
Hvis du har kjøpt babybilstol (0–9 kg), så skal det følge med! Jeg tror aldri jeg har sett en babybilstol uten nyfødtinnlegg. Det er fordi de endrer seg enormt i lengde og vekt de første månedene. Men hvis du har kjøpt stolen brukt, må du dobbeltsjekke om det skulle ha fulgt med nyfødtinnlegg. For da er det ikke trygt å bruke stolen de første månedene uten.


Jeg har kjøpt ny, men ikke pakket den ut, så da er det nok med :D
 
Han satt best hvis innlegget var inni posen. Brukte bare en kort stund med innlegg uansett før han var vokst fra det.
 
Mener å huske at eldstemann her var såpass stor, at det ble trangt meg posen inni nyfødtinnlegget. Så jeg mener vi hadde innlegget inni posen. Mener jeg leste at det ideelt sett burde vært omvendt, men det var bare ikke plass.

Forresten noen som vet hvor lenge det innlegget skal brukes? Eller kommer det kanskje an på hvilken stol du har?

Jeg tror det kommer an på både stolen og babyen. Jeg husker ikke lengre når vi fjernet nyfødtinnlegget med storebror, men jeg kan ikke huske at vi var i tvil. Så antakeligvis ble det veldig åpenbart plutselig at det måtte bort. :)
 
Mener å huske at eldstemann her var såpass stor, at det ble trangt meg posen inni nyfødtinnlegget. Så jeg mener vi hadde innlegget inni posen. Mener jeg leste at det ideelt sett burde vært omvendt, men det var bare ikke plass.

Forresten noen som vet hvor lenge det innlegget skal brukes? Eller kommer det kanskje an på hvilken stol du har?
Tror det kommer ann på stolen men mener det er frem til de kan holde hodet.
 
Har posen utenpå nyfødtinnlegget, fordi det er slik stolen har blitt krasjtestet. I fjor hadde vi maxi cosi pebble plus, med en liten gutt (fødselsvekt på 2432 gram, veide 2275 gram når vi reiste hjem fra sykehuset). Stolen hadde blitt for stor uten å gjøre det slik. Merket heller aldri at hodet fikk mindre støtte, rumpa kom godt opp - han lå godt :Heartblue

Det er mulig å legge innlegget i posen, men jeg personlig vil ikke gjøre det etter å ha snakket med leverandørene på de forskjellige bilstolene (jobber med dette.) De mener fast og bestemt på at det ikke skal noe i mellom stol og innlegg, fordi du kan få feil form/fasong på innlegget spm gjør at det ikke lengre støtter optimalt.
 
Jeg har sett en del innlegg om dette i bilstolgruppen på Facebook, og det virker ikke som det finnes en fasit. Men adminene pleier å si at nyfødtinnlegget skal nærmest stolen, og så posen oppå, fordi stolene ikke er testet med noe mellom stolen og bilstolposen. Så vi har valgt å gjøre det slik.

Så denne i bilstolgruppen i dag – et av medlemmene der inne har skrevet til Trygg Trafikk. De har altså sjekket med to bilstolprodusenter, samt Trygg Trafikk i Sverige, og er enige om at spedbarnsinnleggene skal være i stolen, ikke inni bilstolposen.

2019-12-13 10.40.27.jpg
 
Back
Topp