Er jeg sær?

My heart

Betatt av forumet
Hva tenker dere om å gi ting i julegave til barna som de kanskje ellers hadde fått utenom jul?

Vi har f eks kjøpt sesongkort til barna i alpintbakken da de er ivrige på slalomkjøring. De får ikke bare det, de får andre ting også. Men sesongkortet er en del av julegaven.
Det koster jo 4000 pr kort, og det er jo mye penger.
Jeg tenker at det kan være en fin del av ei julegave.
Ser mange andre bare får sesongkort uten at det er bursdag eller jul eller noe.
Er det sært å gi det i julegave tenker dere?
 
Ikke sært i det hele tatt i mine øyne :) Er ikke sikkert mine barn hadde fått noe særlig i tillegg heller, i så fall bare en liten greie.
 
Super julegave, det:D ikke sært overhodet:)
 
Bare kjekt å gi noe de trenger :) Har en baby på 5 mnd nå som ikke trenger noen ting, han får tilskudd på sparekonto i år :)
 
Bare kjekt å gi noe de trenger :) Har en baby på 5 mnd nå som ikke trenger noen ting, han får tilskudd på sparekonto i år :)
Slik har vi også gjort det, første året i år at frøkna (3,5år) får julegave av oss. De får så mye ellers av familie rundt at vi ikke har kjøpt bare for å kjøpe :p
 
Slik har vi også gjort det, første året i år at frøkna (3,5år) får julegave av oss. De får så mye ellers av familie rundt at vi ikke har kjøpt bare for å kjøpe :p

nei, det er så meningsløst. Har allerede et berg med babyleker og klær fra eldstemann, og mini bryr seg mest om bikkja og pupp uansett. Kan pakke inn bikkja da :p
 
Tusen takk ❤️ Tenker at de har så utrolig masse, og det jeg har kjøpt i tillegg er ting de ønsker seg.. som de ikke har. Men vil ikke skjemme de bort på den måten at de bare får alpintkort til 8000 til sammen et par uker før jul liksom. Vil at de skal se at ting koster og at vi ikke bare kan punge det ut sånn helt ut av det blå rett før jul. Er jo mange som ikke får kort i det hele tatt som blir nevnt her
 
Årskort i legoland for bruk i sommerferien var julegave her i fjor. Og året før var minsten såpass liten at han ikke fikk noe, men vi brukte pengene på seng til han en måned senere.

Hvis de ikke kan få ting de likevel ville fått, hva kan de egentlig ønske seg da? Klær, opplevelser, sportsutstyr og mye leker får jo mange uansett om det er gave eller ikke.
 
Slike dyre ting kan fint være jule eller bursdagsgave. Her fikk ungene i fjor jul årskort på leos lekeland
 
Du gir noe til 4000 som bare en del av julegaven.

Hadde du gitt en like dyr gave om de ikke fikk dette til jul, eller er det som at de får sin vanlige julegave i tillegg uansett?
Vet ikke om det akkurat lærer dem at til har verdi/koster penger, men det er ikke i prinsippet sært å gi det i julegave uansett
 
Du gir noe til 4000 som bare en del av julegaven.

Hadde du gitt en like dyr gave om de ikke fikk dette til jul, eller er det som at de får sin vanlige julegave i tillegg uansett?
Vet ikke om det akkurat lærer dem at til har verdi/koster penger, men det er ikke i prinsippet sært å gi det i julegave uansett

Enig i dette. 4000 og mer er mye penger.
 
nei, det er så meningsløst. Har allerede et berg med babyleker og klær fra eldstemann, og mini bryr seg mest om bikkja og pupp uansett. Kan pakke inn bikkja da :p
Eller ei sløyfe på puppen, da blir h*n glad :hilarious:
 
Sær? Nei, det synes jeg da ikke.
, men jeg synes heller ikke sært å gi utenom.
 
Ikke sært i det hele tatt :) fin gave.
Synes personlig det er litt mye, men om det er noe de hadde fått uansett synes jeg det er bedre å gi som julegave! Synes det er flott jeg å heller gi opplevelser :)
 
Du gir noe til 4000 som bare en del av julegaven.

Hadde du gitt en like dyr gave om de ikke fikk dette til jul, eller er det som at de får sin vanlige julegave i tillegg uansett?
Vet ikke om det akkurat lærer dem at til har verdi/koster penger, men det er ikke i prinsippet sært å gi det i julegave uansett

Har kjøpt noe i julegave, men var egentlig ikke ferdig med julegavene til barna. Men fant ut at skikort er noe de uansett får, og da slo jeg det inn i julegava. Og det tenker jeg er nok. De har jo «alt» og får noe fra oss pluss skikort. Så får de jo med mange andre osgå.
Han ene sparer til noe, og jeg vet han får litt penger av besteforeldre til jul, og da er det topp å ha en start i sparingen.
 
Jeg betaler ikke så mye i julegaver til egne barn så hadde vi bodd slik til vi brukte sesongkort så hadde det defentlig vært julegave er jo dyrt
 
Back
Topp