Ergobaby omni 360

Snurri

Gift med forumet
Julegavene 2019
Mannen har fått «babytåke» av alt husarbeidet og alt som må gjøres klart før baby kommer. Så nå har han kommet hjem med en kjempedyr bæresele, ergobaby omni 360, kjøpt på en butikk langt unna og uten returmulighet (vi kan kun få tilgodelapp). Han var helt overbevist om at det hadde jeg sagt at vi skulle ha, så det har gått litt i surr for han. Jeg hadde snakket med han om at bæresele venter vi med til baby kommer og ser om vi får behov/får prøvd på i butikk hva som passer.

Men ja, nå har han alt kjøpt. Jeg har fortsatt stor mage og får ikke testet om denne passer meg, det er tre uker til termin, og det frister ikke å sende mannen ut på lang kjøretur for å returnere bæreselen bare for å få en tilgodelapp, fordi da må vi jo igjen ta den lange kjøreturen senere for å få brukt tilgodelappen. Bleh. Og får jo neppe testet ut bæreselen innen «fristen» for retur med mindre baby kommer.... nå!

Vi har nok av ting å gjøre nå før jul, så trenger ikke flere ting å bruke en hel lørdag på (han rekker overhodet ikke å kjøre til denne butikken på en hverdag).

Beholde og sjangse på at den vil passe og bli brukt? Eller ta en av de dyrebare lørdagene nå før jul på å kjøre og returnere (uten å få penger tilbake, kun tilgodelapp).

Er fristet til å bare beholde den og så drite litt i det, for er så sliten nå og ønsker ikke å bruke tiden på tullekjøring frem og tilbake i bil. Kommer ikke på noe annet vi trenger til den summen heller.
 
Mannen har fått «babytåke» av alt husarbeidet og alt som må gjøres klart før baby kommer. Så nå har han kommet hjem med en kjempedyr bæresele, ergobaby omni 360, kjøpt på en butikk langt unna og uten returmulighet (vi kan kun få tilgodelapp). Han var helt overbevist om at det hadde jeg sagt at vi skulle ha, så det har gått litt i surr for han. Jeg hadde snakket med han om at bæresele venter vi med til baby kommer og ser om vi får behov/får prøvd på i butikk hva som passer.

Men ja, nå har han alt kjøpt. Jeg har fortsatt stor mage og får ikke testet om denne passer meg, det er tre uker til termin, og det frister ikke å sende mannen ut på lang kjøretur for å returnere bæreselen bare for å få en tilgodelapp, fordi da må vi jo igjen ta den lange kjøreturen senere for å få brukt tilgodelappen. Bleh. Og får jo neppe testet ut bæreselen innen «fristen» for retur med mindre baby kommer.... nå!

Vi har nok av ting å gjøre nå før jul, så trenger ikke flere ting å bruke en hel lørdag på (han rekker overhodet ikke å kjøre til denne butikken på en hverdag).

Beholde og sjangse på at den vil passe og bli brukt? Eller ta en av de dyrebare lørdagene nå før jul på å kjøre og returnere (uten å få penger tilbake, kun tilgodelapp).

Er fristet til å bare beholde den og så drite litt i det, for er så sliten nå og ønsker ikke å bruke tiden på tullekjøring frem og tilbake i bil. Kommer ikke på noe annet vi trenger til den summen heller.
Så snill mannen din er som prøvde å gjøre noe hyggelig for deg selv om han hadde misforstått. Det er forøvrig en veldig god sele, så jeg hadde brukt tiden til å se videoer på YouTube med hvordan den brukes og gledet meg til å bære baby når hen kommer. Hilsen bæremamma
 
Har hørt det er en av de beste selene du får tak i, og kan brukes fra nyfødt uten nyfødtinnlegg (tror jeg) og det gjør jo selen veldig enkel i bruk. Har Ergobaby selv men hvor man har nyfødtinnlegg i tillegg, og jeg synes den er ganske enkel, så du kan nok glede deg til å bruke denne. Heldig du er som har en mann som engasjerer seg tenker jeg og :happy: Det er nok mye til baby som plutselig ikke kan bli brukt så ville ikke overtenkt akkurat det så mye. Ta vare på emballasje og kvitteringen så kan du alltids selge den på Finn hvis den bare blir liggende. Vil uansett tro dere får bruk for den, baby trenger ikke mislike bæring selv om den feks gjør det de første fire ukene. Man må bare prøve igjen :happy:
 
Det fine er iallefall at han kom hjem med omni 360 og ikke den "gamle" 360. Omni er bedre.

Vet ikke helt hva jeg ville gjort egentlig. Det er ei god sele, men kan bli stor til de under 3 mnd (men med å feste midjebeltet høyt og lage en "u" med panelet. Og har fått med meg at mange som er ganske slanke får problem med å stramme skikkelig. Om det er verdt peset for å få den bytta/få tilgodelapp vet jeg ikke, og mange fedre er veldig glad i ergobabyselene. Vi har ei 360 sele, og mannen brukte den mye. Jeg brukte den mest når nyfødtinnlegget kunne tas bort, og til ryggbæring (men kjøpte meg ei ny sele pga den ble litt fort kort til mini her og jeg utvikla et hat til borrelåsfestet ved ryggbæring :hilarious:). Tror nesten jeg ville bare satsa på at det går bra, når det er så mye styr og dere uansett kun får tilgodelapp. Hadde han kjøpt stokke eller babybjörn sin derimot, hadde jeg anbefalt å bytte tvert. :p
 
Mannen har fått «babytåke» av alt husarbeidet og alt som må gjøres klart før baby kommer. Så nå har han kommet hjem med en kjempedyr bæresele, ergobaby omni 360, kjøpt på en butikk langt unna og uten returmulighet (vi kan kun få tilgodelapp). Han var helt overbevist om at det hadde jeg sagt at vi skulle ha, så det har gått litt i surr for han. Jeg hadde snakket med han om at bæresele venter vi med til baby kommer og ser om vi får behov/får prøvd på i butikk hva som passer.

Men ja, nå har han alt kjøpt. Jeg har fortsatt stor mage og får ikke testet om denne passer meg, det er tre uker til termin, og det frister ikke å sende mannen ut på lang kjøretur for å returnere bæreselen bare for å få en tilgodelapp, fordi da må vi jo igjen ta den lange kjøreturen senere for å få brukt tilgodelappen. Bleh. Og får jo neppe testet ut bæreselen innen «fristen» for retur med mindre baby kommer.... nå!

Vi har nok av ting å gjøre nå før jul, så trenger ikke flere ting å bruke en hel lørdag på (han rekker overhodet ikke å kjøre til denne butikken på en hverdag).

Beholde og sjangse på at den vil passe og bli brukt? Eller ta en av de dyrebare lørdagene nå før jul på å kjøre og returnere (uten å få penger tilbake, kun tilgodelapp).

Er fristet til å bare beholde den og så drite litt i det, for er så sliten nå og ønsker ikke å bruke tiden på tullekjøring frem og tilbake i bil. Kommer ikke på noe annet vi trenger til den summen heller.

Sniker

Om den ikke er noe for dere er det hvertfall lett å få solgt den på kjøp og salg bæretøy på Facebook, eventuelt på finn :)
Jeg kjenner noen som har vært fornøyd med den, men synes personlig at den er for stiv i panelet særlig til nyfødt. Men vi er jo så ulike, så det kan godt være dere kommer til å like denne godt. Til de minste anbefaler jeg likevel noe som blir mykere over ryggen så det er lettere å få til c-kurve på ryggen, feks elastisk bæresjal (det er også en del billigere) eller angelpack.

Men jeg tenker at når det er så styrete å returnere selen, så kan dere bare beholde den også heller selge om den ikke faller i smak :)
 
Vi har kjøpt den samme brukt :happy: Mannen var opptatt av å ha en bæresele, for han vil gjerne bære babyen mye for å også kunne få kroppskontakt på en enkel måte. Men vi vet jo heller ikke om vi kommer til å like den, så er jo en sjanse å ta... Endte i alle fall opp på denne etter litt research, så har troa :happy:
 
Mannen har fått «babytåke» av alt husarbeidet og alt som må gjøres klart før baby kommer. Så nå har han kommet hjem med en kjempedyr bæresele, ergobaby omni 360, kjøpt på en butikk langt unna og uten returmulighet (vi kan kun få tilgodelapp). Han var helt overbevist om at det hadde jeg sagt at vi skulle ha, så det har gått litt i surr for han. Jeg hadde snakket med han om at bæresele venter vi med til baby kommer og ser om vi får behov/får prøvd på i butikk hva som passer.

Men ja, nå har han alt kjøpt. Jeg har fortsatt stor mage og får ikke testet om denne passer meg, det er tre uker til termin, og det frister ikke å sende mannen ut på lang kjøretur for å returnere bæreselen bare for å få en tilgodelapp, fordi da må vi jo igjen ta den lange kjøreturen senere for å få brukt tilgodelappen. Bleh. Og får jo neppe testet ut bæreselen innen «fristen» for retur med mindre baby kommer.... nå!

Vi har nok av ting å gjøre nå før jul, så trenger ikke flere ting å bruke en hel lørdag på (han rekker overhodet ikke å kjøre til denne butikken på en hverdag).

Beholde og sjangse på at den vil passe og bli brukt? Eller ta en av de dyrebare lørdagene nå før jul på å kjøre og returnere (uten å få penger tilbake, kun tilgodelapp).

Er fristet til å bare beholde den og så drite litt i det, for er så sliten nå og ønsker ikke å bruke tiden på tullekjøring frem og tilbake i bil. Kommer ikke på noe annet vi trenger til den summen heller.
Jeg hadde selv den orginale 360, men fikk låne en omni når guttungen var 8 måneder. Må si at denne er mye bedre! Jeg er 160 cm og 50 kg(til vanlig), og den ble brukt sinnsykt mye! Tror poden var to-to og et halvt år når vi slutta og det var fordi han selv fant ut at løping var gøyere. Den var stiv, men ALT av bæretøy er stivt når det er nytt. Det må brytes inn. Jeg hadde ikke ofret bytting en tanke, heller takket mannen for engasjementet og penger «spart» for din del. Bæretøy er vanligvis lett å selge også uten store tap, hvis det skulle være totalkræsj!
 
Sniker. Jeg syns den selen er god, og liker at man kan ta på selene i kryss over ryggen. For meg er den da enklere å ta på med baby oppi.
Jeg ville nok beholdt den, og om den ikke passer for dere så kan du selge den. Taper noen hundrelapper men dersom det er langt til butikken koster det også tid og penger.
 
Har både vanlig ergobaby og ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Brukte begge mye etter at baby ble 3-4 mnd ca og opptil 2 år for var ikke så glad i nyfødt innlegget. Syns bæreselen var veldig praktisk på flyplassen og hvor det var vanskelig å komme til med vogn (feks på undergrunnsbane her i Belgia ol.) I starten brukte jeg bæresjal, syns det var mer behagelig når baby ikke løftet hodet enda. Tror du kommer til å kunne bruke den etterhvert i hvertfall, men nå har jeg ikke erfaring med denne 360 omni.
 
Mannen har fått «babytåke» av alt husarbeidet og alt som må gjøres klart før baby kommer. Så nå har han kommet hjem med en kjempedyr bæresele, ergobaby omni 360, kjøpt på en butikk langt unna og uten returmulighet (vi kan kun få tilgodelapp). Han var helt overbevist om at det hadde jeg sagt at vi skulle ha, så det har gått litt i surr for han. Jeg hadde snakket med han om at bæresele venter vi med til baby kommer og ser om vi får behov/får prøvd på i butikk hva som passer.

Men ja, nå har han alt kjøpt. Jeg har fortsatt stor mage og får ikke testet om denne passer meg, det er tre uker til termin, og det frister ikke å sende mannen ut på lang kjøretur for å returnere bæreselen bare for å få en tilgodelapp, fordi da må vi jo igjen ta den lange kjøreturen senere for å få brukt tilgodelappen. Bleh. Og får jo neppe testet ut bæreselen innen «fristen» for retur med mindre baby kommer.... nå!

Vi har nok av ting å gjøre nå før jul, så trenger ikke flere ting å bruke en hel lørdag på (han rekker overhodet ikke å kjøre til denne butikken på en hverdag).

Beholde og sjangse på at den vil passe og bli brukt? Eller ta en av de dyrebare lørdagene nå før jul på å kjøre og returnere (uten å få penger tilbake, kun tilgodelapp).

Er fristet til å bare beholde den og så drite litt i det, for er så sliten nå og ønsker ikke å bruke tiden på tullekjøring frem og tilbake i bil. Kommer ikke på noe annet vi trenger til den summen heller.

Jeg ville beholdt den altså, er utrolig fornøyd med min og vi har brukt den masse! Brukte den frem til jeg var ca 7 mnd gravid på storebror også, han elsket nærhet og det var utrolig praktisk med sele ute på tur. Kontra sjal.. Den blir også mykere om man sender den i maskinen en runde..
 
Tusen takk for flotte tilbakemeldinger! Er glad for å høre at så mange er fornøyde med omni 360 og at den er verdt å ta «risikoen» på. Ser på finn at de selges brukt for ca halve prisen av ny, så da taper vi jo ikke hele beløpet om den ender opp med å bli ubrukt.

Ja, mannen er kjempesøt som prøver å huske på alt og få ordnet alt. Han er helt overarbeidet nå, og da går det litt i surr. Jeg sliter sånn med å stå og gå, har gjort det siden ca 5-6mnd gravid, så klarer ikke lage mat, gjøre husarbeid, handle/bære eller lufte hunder. Blir mye på han da, og han har stått på som en helt.

Jeg var bare skeptisk med tanke på prisen på akkurat denne selen, og med tanke på alt det vi allerede har brukt av penger på babyting. Så litt dumt å bruke mye penger på nok en ting om vi ikke skal bruke den. Men ja, den kjøreturen frem og tilbake er også tid og penger, og jeg føler ikke det er verdt det.

Da beholder vi selen og jeg beholder mannen hjemme :Heartred
 
Jeg hadde selv den orginale 360, men fikk låne en omni når guttungen var 8 måneder. Må si at denne er mye bedre! Jeg er 160 cm og 50 kg(til vanlig), og den ble brukt sinnsykt mye! Tror poden var to-to og et halvt år når vi slutta og det var fordi han selv fant ut at løping var gøyere. Den var stiv, men ALT av bæretøy er stivt når det er nytt. Det må brytes inn. Jeg hadde ikke ofret bytting en tanke, heller takket mannen for engasjementet og penger «spart» for din del. Bæretøy er vanligvis lett å selge også uten store tap, hvis det skulle være totalkræsj!
Vi er ganske høye begge to, så var usikker på om den fungerer til vår høyde. Jeg er 175cm og mannen er 178cm. Begge to slanke personer. Vi testet selen på mannen, og for å få "baby" (vår 6kg lille hund stappet inn i et håndkle) høyt nok opp, så måtte magebeltet hvile i korsryggen på mannen. Så da lurte jeg på om vi er for lange i ryggen for denne, dersom dette beltet burde hvile på hoftene. Men når jeg ser på youtubevideoer, så virker det nå som om folk har det i korsryggen, eller ihvertfall ikke helt nede på hofta. Så er kanskje slik den skal være?

Hunden virket forøvrig fornøyd når han satt godt oppi der :hilarious: Han var kjempesøt, pakket inn som en burrito i håndkle først for å unngå kloring på selen.
 
Vi er ganske høye begge to, så var usikker på om den fungerer til vår høyde. Jeg er 175cm og mannen er 178cm. Begge to slanke personer. Vi testet selen på mannen, og for å få "baby" (vår 6kg lille hund stappet inn i et håndkle) høyt nok opp, så måtte magebeltet hvile i korsryggen på mannen. Så da lurte jeg på om vi er for lange i ryggen for denne, dersom dette beltet burde hvile på hoftene. Men når jeg ser på youtubevideoer, så virker det nå som om folk har det i korsryggen, eller ihvertfall ikke helt nede på hofta. Så er kanskje slik den skal være?

Hunden virket forøvrig fornøyd når han satt godt oppi der :hilarious: Han var kjempesøt, pakket inn som en burrito i håndkle først for å unngå kloring på selen.

Den skal vel være over hoftekammen tror jeg
 
Vi er ganske høye begge to, så var usikker på om den fungerer til vår høyde. Jeg er 175cm og mannen er 178cm. Begge to slanke personer. Vi testet selen på mannen, og for å få "baby" (vår 6kg lille hund stappet inn i et håndkle) høyt nok opp, så måtte magebeltet hvile i korsryggen på mannen. Så da lurte jeg på om vi er for lange i ryggen for denne, dersom dette beltet burde hvile på hoftene. Men når jeg ser på youtubevideoer, så virker det nå som om folk har det i korsryggen, eller ihvertfall ikke helt nede på hofta. Så er kanskje slik den skal være?

Hunden virket forøvrig fornøyd når han satt godt oppi der :hilarious: Han var kjempesøt, pakket inn som en burrito i håndkle først for å unngå kloring på selen.


Beltet skal være godt oppi midjen. I nyfødtperioden må det være helt oppunder puppene hos de fleste, for at baby skal få riktig posisjon. :)
 
Bærehjelpens tips og triks for bæreseler. Her er masse gode tips for bruk av bæresele, for å få til de små justeringene som kan bety mye. Hun som har siden er kjempedyktig og er vel en av de mest erfarne på bæring med alskens bæretøy. Har brukt videoene og blogginnleggene hennes mye for å få til bæring best mulig.
 
Beltet skal være godt oppi midjen. I nyfødtperioden må det være helt oppunder puppene hos de fleste, for at baby skal få riktig posisjon. :)
Aha, så da er det ikke vi som er for lange i ryggen, man må faktisk ha de så høyt oppe! Takk for tips!
 
Aha, så da er det ikke vi som er for lange i ryggen, man må faktisk ha de så høyt oppe! Takk for tips!

Det er ofte så misvisende fra produsenter av seler, de justerer dem ofte helt feil ifh til å få riktig posisjon hos baby, og at det skal være behagelig for bærer. Tror det er derfor endel gir opp bæring også, de bruker veiledning fra produsentene - og så er det grining på baby eller vonde skuldre/rygg hos bærer.

En av de vanligste feilene er å sette beltet for langt nede og strammer skulderstroppene for mye. Been there. :p
 
Ser dere valgte å beholde selen og gamble på at den blir bra. Tror dere kan bli godt fornøyd med den. Vi har ikke omni, men vi har "vanlig" 365 og har brukt den kjempelenge med førstemann. Hadde den med på ferie nå etter han ble 2 år, for å bære på flyplassene, og vi har hatt den med i sekken på lengre gåturer til han ble sliten osv.
Brukte den lite da han var baby da, for han fikk litt problemer med å være så bundet nær kroppen og bli varm, men ellers har vi god erfaring med ergobaby :) Håper dere blir fornøyd .
 
Back
Topp