Bekkenbunn og knipeøvelser

Sekiro

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Vi vet alle at å knipe skal være bra for bekkenbunnsmuskulaturen.

Jeg fikk god kontakt med bekkenbunnsmusklaturen samme dag som fødsel. Har knepet relativt mye dette svangerskapet. I forrige knep jeg ikke og da kjentes det ut som om alt prøvde å vrenge seg om jeg sto mer enn noen minutter. Mon erfaring er at kniping faktisk har hatt noe for seg.

Hva er deres erfaringer?
 
Vi vet alle at å knipe skal være bra for bekkenbunnsmuskulaturen.

Jeg fikk god kontakt med bekkenbunnsmusklaturen samme dag som fødsel. Har knepet relativt mye dette svangerskapet. I forrige knep jeg ikke og da kjentes det ut som om alt prøvde å vrenge seg om jeg sto mer enn noen minutter. Mon erfaring er at kniping faktisk har hatt noe for seg.

Hva er deres erfaringer?
Mye av de samme erfaringene her. Jobbet mye med bekkenbunn og core etter nr1. Det har hjulpet mye! Nå har jeg god kontakt og har begynt med "kjerring øvelsene" mine. Sleit med ryggen og bekkenet i 2 år etter førstemann. Nå sitter det litt i symfysen og ryggen hvis jeg er veldig aktiv en dag. Kjenner ikke det nedpresset jeg hadde etter nr 1 og har ingen problemer med å holde igjen hvis jeg må tisse :)
 
Fødte for 4 uker siden. Startet med knipeøvelser 4-5 dager etter fødsel. Hadde veldig problemer med å gå på do, reise meg og sitte da jeg følte at alt «bulte ut» To uker etter fødsel sleit jeg med å knipe når jeg tissa og følte at alt datt ned når jeg satt på do. Nå er det blitt mye bedre og føler jeg har mer kontroll på understellet ;) knipeøvelser er et must etter fødsel tenker jeg:)
 
Fødte for 4 uker siden. Startet med knipeøvelser 4-5 dager etter fødsel. Hadde veldig problemer med å gå på do, reise meg og sitte da jeg følte at alt «bulte ut» To uker etter fødsel sleit jeg med å knipe når jeg tissa og følte at alt datt ned når jeg satt på do. Nå er det blitt mye bedre og føler jeg har mer kontroll på understellet ;) knipeøvelser er et must etter fødsel tenker jeg:)
Gjorde du knipeøvelser før fødsel?
 
Aldri gjort knipeøvelser, men har veldig god kjernemuskulatur og da henger bekkenbunnsmuskulaturen med som blindpassasjer på den treningen.

Alt buler og kjennes helt rart ut nå, men holder tett og kan nyse uten redsel så da er det jo greit. Halvannen uke siden fødsel og svær baby så da har jo ting blitt strukket. Kommer ikke til å gjøre annet enn å fortsette å trene generell styrke som før.
 
Back
Topp