Tester tatt på sykehuset

Ceres_

Glad i forumet
Himmelbarn
Novemberbarna 19
Hvilke tester utenom standard nyfødtscreening og hørselstest har blitt tatt av de nyfødte?
Vi må tilbake på sykehuset for å teste for cytomegalovirus pga vansker med å få tatt hørselstesten, er det standard nå?
Det er ikke mistanke om dårlig hørsel, men mye greier i ørene etter fødsel ennå så får ikke målt.


Er noen år siden siste barn og flere ting som er ender siden da.
 
Vi fikk beskjed om at vi måtte ta den testen for det viruset dersom ikke hørselstesten gikk gjennom.. Den gikk ikke gjennom første gang, så jeg dro tilbake til sykehuset med henne etter en uke, da tok de hørselstesten igjen, og da gikk den etter mange forsøk igjennom. (Så da slapp hun å ta prøven for viruset likevel) Men ja, det er vel blitt standard da dersom hørselstest ikke går gjennom (var ikke slik da jeg fikk storebror for 3 år siden heller)
 
Vi fikk beskjed om at vi måtte ta den testen for det viruset dersom ikke hørselstesten gikk gjennom.. Den gikk ikke gjennom første gang, så jeg dro tilbake til sykehuset med henne etter en uke, da tok de hørselstesten igjen, og da gikk den etter mange forsøk igjennom. (Så da slapp hun å ta prøven for viruset likevel) Men ja, det er vel blitt standard da dersom hørselstest ikke går gjennom (var ikke slik da jeg fikk storebror for 3 år siden heller)

Ah, da er jeg med. Var helt i ammetåka når jeg var der så skjønte helt ærlig ingenting av noe :bag: Godt noen har oversikt :)

Himla styr med den der hørselstesten, husker det var et knot uten like å få den gjennom på storesøsken og, og de har helt finfin hørsel.
 
Ah, da er jeg med. Var helt i ammetåka når jeg var der så skjønte helt ærlig ingenting av noe :bag: Godt noen har oversikt :)

Himla styr med den der hørselstesten, husker det var et knot uten like å få den gjennom på storesøsken og, og de har helt finfin hørsel.

Ja er veldig styr det der! Men skal jeg være helt ærlig så tror jeg det har litt å gjøre med hvem som tar den også; så jo at hun fomlet veldig med det hun som prøvde å gjennomføre den (og lille frøkna lå jo kjempesnille lenge, hun sov seg jo gjennom hele greia fra vi dro hjemmefra til vi var ferdig på sykehuset nesten) Hun spurte til slutt en annen om hjelp, og da tok det ikke lange tiden før det gikk. :p
 
Her har jeg en frøken som synes det er helt jævlig å legges på en stellematte.. og det er der de tar den, så hun hylte non-stop første gang de prøvde :hilarious:
Andre gang var hun i melkekoma og da var den goskjent
 
Her har jeg en frøken som synes det er helt jævlig å legges på en stellematte.. og det er der de tar den, så hun hylte non-stop første gang de prøvde :hilarious:
Andre gang var hun i melkekoma og da var den goskjent

Må de ligge på stellematte altså? :p Da vi prøvde holdt jeg henne.. (ikke at det hjalp da, hun fikk det ikke til uansett da)
 
Må de ligge på stellematte altså? :p Da vi prøvde holdt jeg henne.. (ikke at det hjalp da, hun fikk det ikke til uansett da)
Var vel kanskje bare sånn det passet seg der og da :p
 
Må de ligge på stellematte altså? :p Da vi prøvde holdt jeg henne.. (ikke at det hjalp da, hun fikk det ikke til uansett da)

Her lå han ikke på stellematte, lå og ble ammet første gang, lå i armene andre gang (da sov han gjennom hele greia).

Fikk bare målt på et øre og tok da den prøven fra innsiden av kinnet. Vel overstått :)
 
Så øenge de ligger stille, og det er stille rundt, så skal det gå bra å ta testen.
Men apperatet er jo sensitivt for forstyrrelser, og ikke minst for ørevoks eller fosterfett.
Tror heller ikke det er personavhengig mtp om testen går igjennom eller ikke. Man kan stå lenge og prøve, og da kan det plutselig gå igjennom med det samme man bytter person som utfører prøven. Og på neste baby kan det gå igjennom med en gang.
Tror det er rent tilfeldig.
 
Back
Topp