Hvordan går det?

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Hvordan går det med dere og snart toåringene? :)
 
Hvordan går det med dere og snart toåringene? :)
Her går det veldig bra:happy: Blid og fornøyd jente som skravler som en foss, og trives supergodt i barnehagen etter start nå i august. Sliter fortsatt med at hun våkner en del om natten i perioder, men er hvertfall mye bedre enn før hvor det var hver eneste natt, så det går i riktig retning hvertfall;)

Og så er jeg gravid igjen, 5 uker i dag❤️ Hadde ett embryo igjen i fryseren fra IVF-forsøket som ble til førstemann, og enn så lenge ser det ut som dette går riktig vei:) Tok uendelig lang tid å få til første, så er fantastisk hvis vi slipper den lange veien denne gangen. Ble utrolig nok gravid naturlig i sommer (har ikke brukt prevensjon etter fødsel men hadde jo ikke noe håp om at det skulle skje noe), men spiren slapp dessverre taket rett før 6 uker. Så ekstra fint hvis den sitter hele veien nå❤️

Hva med deg, hvordan er livet? :)
 
Her går det fint, tiden flyr virkelig og kan ikke fatte at vi alle snart har 2åringer i hus:eek:
M begynte i bhg i august og trives veldig godt, men får jevnlig tlf/beskjed at han har falt og slått seg osv. Brakk av et hjørne av en fortann her for et par uker siden. Han er en klatremus som er opp og ned og alle veier :hilarious:

Han begynner å kunne endel ord, men bruker fortsatt mye av sitt eget språk (babler mye), en sosial og blid fyr. Men jaggu for et temperament! :shy:

Så nå begynner jeg å bli babysyk igjen, kommet meg over den heftige babytiden til M (han går daglig på laktulose etter vi fant ut at han strevde med forstoppelse) :hilarious:
 
Går greit. Han sliter med mye nattskrekk, som er slitsomt for alle. Han hadde det da han var mindre også, men har blitt mer etter at lillebror kom til verden (han er 8 uker i dag). Noen netter er bra, andre er ikke bra.. Håper det roer seg på sikt.
 
Går greit. Han sliter med mye nattskrekk, som er slitsomt for alle. Han hadde det da han var mindre også, men har blitt mer etter at lillebror kom til verden (han er 8 uker i dag). Noen netter er bra, andre er ikke bra.. Håper det roer seg på sikt.

Uff, det er ikke noe særlig. Storebror i huset har hatt nattskrekk, nå er han tolv og har vokst det av seg.
 
Går bra.
Frøkna er nesten ferdig utredet for reflux, har fått inn dren og sover 50/50 iløa uken. Å ha noen gode netter er bedre enn ingen. Hun prater og setter sammen setninger og er motorisk flink. Type løper ned bakker:angelic:

Vi lærer henne både engelsk og norsk så hun kan feks si enkle ord, forstå setninger og telle på begge språk:) føler det blir morsommere og morsommere for hver dag som går. Helt utrolig at hun snart er 2 år!!:wideyed:

Lillebror melder snart sin ankomst og vi er alle spente.:Heartblue
 
Her går det også fint! Hun har vokst av seg de fleste prematurproblemene sine, eneste er at hun må utredes for astma. Er ei lita pratemaskin, snakker i lange setninger, og synger sanger. Så morsom alder! Hun begynte i barnehagen i høst, og stortrives.

Jeg er gravid igjen, var heldig og det klaffet på første fryseforsøk, 13+3 i dag. Hyperemesis, så har vært litt tøft for lille, men begynner så smått å komme meg, så det er godt for alle.
 
Det går bra med lille E:happy: Han prater masse, mye nye ord og sitt eget språk:D
Han er en liten klatrer , og løper omtrent hele tiden- inne som ute :wacky:
Sovet i juniorseng på eget rom siden han var 1 år ( han hatet sprinkelsengen og vi samsovet fram til da pga nattamming fram til han ble 14 mnd), sover hele natten for det meste og trives godt i barnehagen sammen med storebroren som også går der :) Begynte i barnehagen i august og trengte bare 1 tilvenningsdag da han har vært på besøk der masse pga storebrødrene som har gått der :)
At han snart (25 desember) blir 2 år er helt merkelig å tenke på- tiden har gått fort med han i hus og vi koser oss :)
 
Imponert over alle dere som har unger som prater! Her er det bare "mamma", "pappa", "hei", "hadet" og "nei".... Ingen to-ords setninger, ikke noe stort ordforråd.
 
Her går det også fint! Hun har vokst av seg de fleste prematurproblemene sine, eneste er at hun må utredes for astma. Er ei lita pratemaskin, snakker i lange setninger, og synger sanger. Så morsom alder! Hun begynte i barnehagen i høst, og stortrives.

Jeg er gravid igjen, var heldig og det klaffet på første fryseforsøk, 13+3 i dag. Hyperemesis, så har vært litt tøft for lille, men begynner så smått å komme meg, så det er godt for alle.
Gratulerer så mye, så gøy! Æsj hyperemesis er tøft alså! Hadde det med den vi mistet imellom nå
 
Imponert over alle dere som har unger som prater! Her er det bare "mamma", "pappa", "hei", "hadet" og "nei".... Ingen to-ords setninger, ikke noe stort ordforråd.
Unger er jo veldig forskjellige da. Her merker vi feks stor forskjell iløa en helg. Nå u helg en har hun virkelig begynt å telle, og prate enda mer sammenhengende
 
Unger er jo veldig forskjellige da. Her merker vi feks stor forskjell iløa en helg. Nå u helg en har hun virkelig begynt å telle, og prate enda mer sammenhengende
Haha, vår "teller" masse. Altså, det er ikke riktig ord, bare babbel, men vi hører han teller på måten han sier det på.
 
Tusen takk! Men så trist å høre at dere mistet :( Hvor langt var du på vei?
Håper du slipper å være dårlig hele tiden.. da var jeg 9+3. Var fryseforsøk og så vi var glade når det klaffet. Ekstra kjipt å måtte starte på helt nytt forsøk men det gikk nå på et vis det og :happy:
 
Håper du slipper å være dårlig hele tiden.. da var jeg 9+3. Var fryseforsøk og så vi var glade når det klaffet. Ekstra kjipt å måtte starte på helt nytt forsøk men det gikk nå på et vis det og :happy:
Skjønner. Veldig kipt når en vet hva som venter... Men veldig bra å høre at det klaffet da, hva gjør vi vel ikke for disse små?<3
 
Skjønner. Veldig kipt når en vet hva som venter... Men veldig bra å høre at det klaffet da, hva gjør vi vel ikke for disse små?<3
Helt sant! Hjertet som slo så iherdig sluttet dessverre å slå, og det var vel en grunn for det selv om det car vanskelig da.. kaster du opp daglig eller konstant kvalm?
 
Helt sant! Hjertet som slo så iherdig sluttet dessverre å slå, og det var vel en grunn for det selv om det car vanskelig da.. kaster du opp daglig eller konstant kvalm?
Uff, ja, en får prøve å trøste seg med det... Jeg har kastet opp daglig frem til for ca en uke siden. Nå er jeg bare konstant kvalm og slapp. Det er bedre enn med storesøster, da spydde jeg blod på denne tiden fordi spiserøret var så ødelagt.. Så veldig glad det er bedre! Her var det faktisk eneggede tvillinger, men den ene sluttet å utvikle seg og døde. Så det var spesielt! Og siden det er fra fryst egg, har det delt seg etter dag fem, og da får tvillingene felles morkake. Så var økt fare for at den friske skulle bli abortert. Men det har heldigvis ikke skjedd, og nå kan de ikke finne tv2 på ul mer, så da tror jeg at risikoen er senket. :)
 
Imponert over alle dere som har unger som prater! Her er det bare "mamma", "pappa", "hei", "hadet" og "nei".... Ingen to-ords setninger, ikke noe stort ordforråd.
Samme greia her :p eller, én setning har han "hva er det?", ellers enkeltord det går i:)
 
Back
Topp