Svangerskapsdiabetes

cava

Flørter med forumet
Hva gjør man galt når man har 5.4 2t etter middag å 12t senere har 5.3 fastende?
Fikk det påvist på mandag så har ikke så mye info enda.
 
Så kjipt å høre at det ikke var falsk alarm med +2 hos deg da :(
Ja i følge doktor Google er verdiene på siste måling såpass høy at det trolig er diabetes og ikke svangerskapsdiabetes. Får vel en legetime til uka og mer info. Hater stikk! Så dette skal bli interessant. (Og ja jeg er stukket en drøss ganger, men blir bare verre)
 
Fant det ikke på nett og bildet er for blury til å lese når jeg forsøker blåse det opp :-(
 
Ikke særlige høye målinger, men mulig du er som meg at du har høyere fastende. Ser jo ut til at du klarer å regulerer deg greit etter måltider om du har 5.4 i blodsukker.

I starten må du uansett måle blodsukker en stund etter avtale med lege, for å se hvordan gjennomsnittet på blodsukkeret ditt er. Viktigst at du uansett spiser sunt, kutter hvitt sukker og raske karbohydrater om du reagerer på det. Får fysisk mosjon, det er gull. Generelt må man bare tenke over hva man spiser, og se hva man reagerer på.
 
Sv.diabetes her også. Høgt om morgenen, ellers fint (untatt etter hjemmelaget pizza)
 
Hvordan gikk det med deg i dag? Jeg har fått time på sykehuset neste fredag. Mistenker vi sokner til samme sykehus
Tok belastning i dag, men fikk ingen indikasjon på hva blodsukkeret var på verken før eller etter. Kunne ringe over helga og få vite, kanskje... skal til lege neste fredag da.

Skal du få opplæring om målinger og slikt da?
Prøver å tenke at om jeg er uheldig nok til å få diabetes får jeg hvertfall noen ekstra ultralyder og slikt da. Sånt er jo litt hyggelig i det minste *prøve å være positiv*
 
Tok belastning i dag, men fikk ingen indikasjon på hva blodsukkeret var på verken før eller etter. Kunne ringe over helga og få vite, kanskje... skal til lege neste fredag da.

Skal du få opplæring om målinger og slikt da?
Prøver å tenke at om jeg er uheldig nok til å få diabetes får jeg hvertfall noen ekstra ultralyder og slikt da. Sånt er jo litt hyggelig i det minste *prøve å være positiv*
Ja, skal få opplæring i blodsukkermåling. Det vil si, den biten må sambo ta seg av... Har også time til vekstestimering samme dag. Nuvel, med 2 t og 20 min til sykehuset en vei, vet jeg ikke helt hvor mye jeg skal juble over hyppige vekstkontroll. Håper du får gode svar over helgen!
 
Back
Topp