Forsikring på barnet

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Jeg lurer på om dere skal ha forsikring på barnet? Spedbarnsforsikring eller barneforsikring ? Og hvorfor ?
Hva trenger man det til i Norge? Og hvilken forsikring velger dere?
Sist hadde jeg spedbarnsforsikring, og fant ut selv om du skal ha det fra man er gravid så gjelder det ikke før etter fødsel, og skjønte egentlig aldri hvorfor man har det når man får hjelp til det meste i Norge. for vil jo forsikre barnet mitt om det er det beste❤️
 
Det er superviktig med gode forsikringer dersom noe skulle skje.
Ja, vi er heldige som bor i Norge, kunne vært enormt mye verre. Men det er likevel et enormt økonomisk tap for familien om man skulle sitte med kronisk sykdom, pleietrengende og behov for tilpasning av bolig, ikke mulighet for å jobbe osv.
Både for familien og for det barnet.

har tegnet gravidforsikring og spedbarnsforsikring og går over på barneforsikring med ekstra uføredekning ved 3 måneder
 
Det er superviktig med gode forsikringer dersom noe skulle skje.
Ja, vi er heldige som bor i Norge, kunne vært enormt mye verre. Men det er likevel et enormt økonomisk tap for familien om man skulle sitte med kronisk sykdom, pleietrengende og behov for tilpasning av bolig, ikke mulighet for å jobbe osv.
Både for familien og for det barnet.

har tegnet gravidforsikring og spedbarnsforsikring og går over på barneforsikring med ekstra uføredekning ved 3 måneder
Men hvilken forsikring har du valgt, altså hos hvilket firma? Og hvorfor akkurat de? :)
 
Skal så absolutt forsikre dette barnet, da jeg fikk avslag på storebror, først pga prematur, så astma, nå er det flere diagnoser som gjør at vi ikke får livsforsikring på han. Hadde jeg passet på mer han var 3-4 år hadde jeg kanskje fått, og fått utbetalt nå pga vi har forhøyet hjelpestønad på han. (pga ekstra hjelpebehov han har)
Ikke sikker på hva vi går for enda, men trolig sparebank 1 da vi har alt gjennom dem, og er godt fornøyd :)
 
Uten forsikring er det ingen som får betalt for å bygge om huset tilpasset en rullestol om barnet skulle trenge det. Det er bare så så lenge du får fri fra jobb om barnet må være på sykehus i flere måneder, og mange behandlinger har veldig høye egenandelsbeløp. Så for å ikke ende i økonomisk krise om det verste skulle skje, er det lurt med forsikring, selv om du forhåpentligvis aldri må ha bruk for den :)
 
Vi har for storebror i sparebank1, vilkårene der er gode, og vi har andre forsikringer der.
Planlegger å tegne for nr 2 på samme sted, men må titte på hvordan vi gjør det, takk for påminning om det.

Kjenner folk som har måtte bruke barneforsikringa pga varig skade etter bilulykke blant annet, og da har det hatt mye å si for den familien å ha den støtten.
 
Etter å ha tittet nøye igjennom unntakene fra forsikringene hos de største firmaene valgte vi å ikke forsikre storebror. Vi sparer heller litt ekstra hver måned.

Sier ikke at dette er riktig for alle, men i vår situasjon mente vi at dette var best :)
 
Back
Topp