Lege eller jordmor

MaggieMay

Flørter med forumet
Var dere hos lege eller jordmor på første svangerskapskontroll?:)

Tenkte kanskje bare å dra direkte til jordmor og ta blodprøver etter timen på legesenteret som ligger vegg i vegg.

Jeg var hos lege først, fordi jeg også trengte sykmelding. Da var jeg 9 uker, og tok blodprøver, fylte ut helsekort og pratet litt. Skal inn til fredag hos jordmor for meg utfyllende samtale :)

Jeg bestemte meg for jordmor. Har vært hos legen en gang da, men det var på grunn av svangerskapskvalme som nå er på bedringens vei. Leste litt rundt og fikk inntrykk av at jordmor ofte har bedre tid og mer spisskompetanse akkurat på graviditet. Med forbehold om at jeg er frisk i svangerskapet, ønsker jeg helst å bare gå til jordmor. Første svangerskapskontroll neste uke når jeg er 12+1, og jeg fikk beskjed om at de tar blodprøver på helsestasjonen, men det er nok forskjellig fra sted til sted. Du kan jo høre så slipper du legen i tillegg ☺️

Jeg var hos lege fordi jordmor ikke tar blodprøver. Men skal gå til jordmor ellers :) Trives mye bedre hos henne enn han steinalder-fastlegen min :P

Var hos lege i dag 10+5. Veldig greit å få tatt alle blodprøvene og fått helsekortet. Skal tilbake om 3 uker. Fikk time hos jordmor om 2 uker

Går nok til legen rundt 12 uker for å ta blodprøver. Fikk beskjed om å ta kontakt for jordmortime når jeg hadde vært på 12 ukers hos legen, så her er første jordmortime rundt uke 14 mener jeg

Jeg var hos lege først, fordi jeg også trengte sykmelding. Da var jeg 9 uker, og tok blodprøver, fylte ut helsekort og pratet litt. Skal inn til fredag hos jordmor for meg utfyllende samtale :)

Hmmm, jeg tenkte bare å hoppe over legen siden jeg ikke skal noe annet enn standaren. Så går jeg bare over å tar blodprøver med rekvisisjon fra JM etter timen. Var hvertfall det som var planen:rolleyes:

Jeg var hos lege fordi jordmor ikke tar blodprøver. Men skal gå til jordmor ellers :) Trives mye bedre hos henne enn han steinalder-fastlegen min :p

Jeg er så glad i jordmora vi har her i kommunen, så vil myyyyye heller til henne enn til fastlegen!:smiley-angelic003

Går kun til den herlige jordmora vår enn så lenge. Legen min er ute i mammaperm (hun er verdens beste!!❤️) og hadde nok vært til hun også hadde det ikke vært for det. Er kun innom til turnuslege ved behov for sykemelding eller annet.

Jeg var hos fastlegen på fredag, tok blodprøver og urinprøve, var første kontroll, men synes ikke jeg fikk så veldig mye informasjon, og helsekortet for gravide ble printet ut i svart/hvitt..
Hadde for en stund siden bestilt time til jordmor i dag, og den timen beholder jeg.. Får kanskje litt bedre inntrykk der :happy: Legen spurte ingenting om vekt eller høyde, og særlig vekten skal jo være litt relevant i et svangerskap :)

Back
Topp