Julebord og gravid

Unikum_91

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Nå nærmer det seg sakte men sikkert julebord. Det snakkes mer og mer om på jobb, og jeg merker mer og mer på presset som jeg vil komme til å føle på. Hvordan skal jeg klare å skjule det liksom? Blir ikke lett når vi skal utenlands og alle er gira på å starte med noe godt i glasset før vi setter oss på flyet.

Dette blir umulig å skjule, og spørsmålene vil komme vurdert flere ganger at jeg skal si at jeg plutselig ikke får blitt med. Men da slår den dårlige samvittighet inn.. Alle kostnadene med fly, hotell og middager som allerede er bestilt og betalt.

Vil helst ikke fortelle det, for venter på å få fast kontrakt. Tviler på at jeg får det nå som jeg har blitt gravid

Skal dere på julebord nå som dere er gravid?

Kan du ikke bare dmsi du går på antibiotika da? Så du ikke får lov å drikke????

Skjønner det er litt vanskelig når du tenker på fast kontrakt.
Sprø ide: ta med sånn pilledoseringsboks og ta vitaminer oppi? Så er du på kur og kan ikke drikke :p

Jeg orket ikke skjule det med denne oppblåste forferdelig vonde magen som stikker ut. Så bare sa det i lunsjen som en kjapp faktaopplysning. Føler alle synes jeg er kokko på jobb som sier sånt så tidlig.

Hehe ja en eller annen god unnskyldning på jeg klare å finne påmen er ikke lett:)

Hadde det ikke vært for kontrakten hadde jeg nok bare sagt det med en gang. Er ellers alt for ærlig om alt, så vanskelig å holde igjen

Kan du ikke bare dmsi du går på antibiotika da? Så du ikke får lov å drikke????

Ikke for å være gledesdreper, men det at man ikke kan drikke mens man går på antibiotika er en myte :p

Jo vis det har flagyl så er det farlig!

Forskning viser faktisk at det er svært lite grunnlag for å gå ut og advare mot alkohol og metronidazol/flagyl da det ikke har blitt bevist noen klinisk interaksjon.
Men for all del, mange leger sier at man ikke bør drikke og man kan jo si at man uansett vil høre på legen :)

Kjenner jeg også gruer meg til julebordet med mannen. Pleier å være der med en vennine og i fjor var hun gravid mener jeg så det er klart vi sikkert egentlig skulle ha slått oss løs, men vet faktisk ikke om jeg vil si det før etter 12 uker. Så jeg også trenger tips :arghh:

Jeg tenker å kjøpe alkoholfri vin og heller over på vanlig vinflaske :D noen som har prøvd noen som er drikkelige? Hørt det finnes mye dårlig alkoholfri rødvin. Vi er såpass mange at jeg satser på at folk ikke merker noe :)

Jeg tenker å kjøpe alkoholfri vin og heller over på vanlig vinflaske :D noen som har prøvd noen som er drikkelige? Hørt det finnes mye dårlig alkoholfri rødvin. Vi er såpass mange at jeg satser på at folk ikke merker noe :)
Jeg forsøkte det for noen uker siden.... HELT grusomt. Smaker sats!! Og det var den beste som fantes i følge Google og vinmonopolet selv. Jeg hadde heller kjøpt druejuice eller noe lignende

Coops frisk rød juice ligner veldig på rødvin på fargen og smaker godt :D kanskje vanskelig å ta med for deg som skal reise med fly.. og man blir kanskje avslørt om noen vil smake, men det er det eneste tipset jeg vet om.. og alkoholfri hvitvin er ofte bedre enn alkoholfri rødvin etter min mening :)

Nå nærmer det seg sakte men sikkert julebord. Det snakkes mer og mer om på jobb, og jeg merker mer og mer på presset som jeg vil komme til å føle på. Hvordan skal jeg klare å skjule det liksom? Blir ikke lett når vi skal utenlands og alle er gira på å starte med noe godt i glasset før vi setter oss på flyet.

Dette blir umulig å skjule, og spørsmålene vil komme vurdert flere ganger at jeg skal si at jeg plutselig ikke får blitt med. Men da slår den dårlige samvittighet inn.. Alle kostnadene med fly, hotell og middager som allerede er bestilt og betalt.

Vil helst ikke fortelle det, for venter på å få fast kontrakt. Tviler på at jeg får det nå som jeg har blitt gravid

Skal dere på julebord nå som dere er gravid?
Bare å si at du går på noe antibiotika som ikke kan kombineres med alkohol. Finnes mange slike kurer.

Kjenner jeg også gruer meg til julebordet med mannen. Pleier å være der med en vennine og i fjor var hun gravid mener jeg så det er klart vi sikkert egentlig skulle ha slått oss løs, men vet faktisk ikke om jeg vil si det før etter 12 uker. Så jeg også trenger tips :arghh:

Ser den, vil liksom være litt på den sikre siden før man forteller det til alle ☺️skal på julebord med jobben til samboeren også, men den gruer jeg meg ikke til,er ikke en kontrakt på spillEr ikke så farlig å si det der.

Hadde vi hatt med drikke selv hadde det gått an å skjule det. Men her er det 3 middager med øl eller vin pakke og pub til pub:arghh:

Back
Topp