Resultat av glukose test

Mammaine:)

Forelsket i forumet
Da fikk jeg telefon fra legen , målingen på 4,5 var visst på 5,4 da jeg startet og på 6,7 etter to timer. Så det ser ut til at jeg har svangerskaps diabetes.

noen fler som har dette? Og kan forklare meg hva som skjer framover ?? mvh
 
5,3 er visst den fastende verdien som de har satt, men jeg trur ikke med så lave verdier så gjør de noe. Jeg hadde ca sånt svar i første svangerskap men måtte ta glukosetesten på nytt senere i svangerskapet for å se om verdiene var mer. Men noen leget gir deg piller for å stabilisere det allerede nå, men tviler at du må på insulin med de verdiene. https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/diabetes/svangerskapsdiabetes
 
5,3 er visst den fastende verdien som de har satt, men jeg trur ikke med så lave verdier så gjør de noe. Jeg hadde ca sånt svar i første svangerskap men måtte ta glukosetesten på nytt senere i svangerskapet for å se om verdiene var mer. Men noen leget gir deg piller for å stabilisere det allerede nå, men tviler at du må på insulin med de verdiene. https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/diabetes/svangerskapsdiabetes
Tror det i utgangspunktet forsøkes kostregulering før man går over til å supplere med medisiner, men kan hende det er flere faktorer å ta hensyn til
 
Jeg har det. Og legen må jo informere deg om hva som skjer fremover. Hvis de ikke har gjort det
Må du ta kontakt med legen asap, så du får kommet i gang med diett og evt blodsukkermåling
 
Jeg kan ikke gå på diett , og jeg spiser veldig lite usunt , en dag i helgen kanskje
Hvorfor kan du ikke gå på diett? Hvis en ny glukosebelastning skulle vise at du har svangerskapsdiabetes, er det vel bedre å prøve å regulere den med kostholdet enn med sprøyter osv?
 
Hvorfor kan du ikke gå på diett? Hvis en ny glukosebelastning skulle vise at du har svangerskapsdiabetes, er det vel bedre å prøve å regulere den med kostholdet enn med sprøyter osv?
Jeg spiser allerede ekstremt Sundt , så ser ikke noe grunn til å forandre mer på det.
 
Jeg spiser allerede ekstremt Sundt , så ser ikke noe grunn til å forandre mer på det.
Sunt behøver ikke bety at ikke diabetes-kosthold kan ha noe for seg om man får utslag og det er bedre om man klarer regulere med kosthold, men man får veiledning og oppfølging
 
Sunt behøver ikke bety at ikke diabetes-kosthold kan ha noe for seg om man får utslag og det er bedre om man klarer regulere med kosthold, men man får veiledning og oppfølging
Jeg ser hva du mener , men om jeg skal regulere enda mer , så blir det bare gulerøtter . Har diabetes mennesker rundt meg så vet hvordan disse tingene fungerer. Jeg kan ta vekk den ene dagen i uken jeg har hatt sånn kose dag , men å skrive jeg må på diett når jeg allerede har et strengt kosthold blir litt feil.
 
Tror ikke hun sier du må på diett, men at det er slik legen behandler en eventuell svangerskapsdiabetes. De regulerer kostholdet til et diabetiker kosthold, veldig enkelt og greit forklart. Det trenger ikke og ha noe og si om man har et veldig sunt kosthold fra før av, om man får svangerskaps diabetes eller ikke. Det handler om hvordan kroppen produserer insulin.
 
Svangerskapsdiabetes er når du har over 9etter 2t. Jeg hadde 7,2 og har det ikke. Hadde 5.2 fastende
 
Tror ikke hun sier du må på diett, men at det er slik legen behandler en eventuell svangerskapsdiabetes. De regulerer kostholdet til et diabetiker kosthold, veldig enkelt og greit forklart. Det trenger ikke og ha noe og si om man har et veldig sunt kosthold fra før av, om man får svangerskaps diabetes eller ikke. Det handler om hvordan kroppen produserer insulin.
Som hun sa
 
Tror ikke hun sier du må på diett, men at det er slik legen behandler en eventuell svangerskapsdiabetes. De regulerer kostholdet til et diabetiker kosthold, veldig enkelt og greit forklart. Det trenger ikke og ha noe og si om man har et veldig sunt kosthold fra før av, om man får svangerskaps diabetes eller ikke. Det handler om hvordan kroppen produserer insulin.
Det var det jeg mente, ja, beklager om diett ble feil ord å bruke! Tviler ikke på at du har et sunt kosthold fra før, jeg har bare forstått det slik at dersom man har diabetes må man for eksempel tilpasse hvor mye karbohydrater man spiser osv. Men vet også at det er mange som klarer å regulere svangerskapsdiabetes ved å måle blodsukkeret og tilpasse kostholdet sitt slik at de slipper å ta insulinsprøyter, så satser på at noen enkle kostholdsendringer er alt som skal til for at du klarer å håndtere diabetesen på en god måte :)
 
Jeg ligger på 5,6 når jeg står opp, og 7,9 to timer etter måltid sånn jevnt over
5,6 fastende under svangerskap sier de er svangerskapsdiabetes ifølge retningslinjene jeg linket til over her
 
Back
Topp