Første jordmorkontroll

Emmii

Andre møte med forumet
Har første jordmorkontroll i morgen, 10+2 uker på vei. Er tredje barnet og far lurte på om han skulle være med. For min del trenger han ikke det, var med på sykehuset på tidlig ul tidligere i uken så føler ikke selv behovet for at han må være med. Men er det mange andre som tenker de blir å ta med far på første kontroll? :)

Først tenkte jeg at det hadde vært fint om faren ble med på første kontroll hos jordmor, men det er kanskje ikke nødvendig?:confused: Er litt usikker enda selv, men har ikke vært i kontakt med jordmor enda. Skal til fastlegen på tirsdag først.

Nah, far er ikke med på de vanlige kontrollene her. Han skal være med på OUL og har vært med på TUL og NIPT, men siden jeg har risikosvangerskap er det så himla mange timer og kontroller overalt at det nytter ikke å ta ham fri fra jobb hele tiden.

Spurte om han ville være med, men han hadde vanskeligheter for å ta seg fri fra jobb. Han blir med på ul da, da det er den viktigste timen for han :Heartpink

Hvis jeg husker tilbake til de første kontrollene under tidligere svangerskap så blir han nesten sittende der overflødig. Så tror nok det blir uten han så får han heller bli med på OUL. :)

Min samboer har vært med fordi han ønsker det. Og da synes jeg det er greit. Og jordmor synes det var veldig fint at også far var med.

Her ønsker både jordmor at far er med og far har lyst til å være med på den første kontrollen. Har til torsdag, da er jeg 10+5:happy: far skal nok ikke være med på alle, men han ville være med på den første. Sitter nok med noen spørsmål han også, ikke bare meg:hilarious:

Her ønsker både jordmor at far er med og far har lyst til å være med på den første kontrollen. Har til torsdag, da er jeg 10+5:happy: far skal nok ikke være med på alle, men han ville være med på den første. Sitter nok med noen spørsmål han også, ikke bare meg:hilarious:

Har vært veldig bra å ha med far spesielt første svangerskap når alt er nytt og man har maaange spørsmål. Ellers blir han selvfølgelig med når jeg ønsker det, eller om det skulle være noe han lurer på, men så er han en stillferdig man som antagelig aldri blir å spørre om noe selv :hilarious:

Her tror jeg ikke han blir med. Var det i første svangerskap. Men han får ikke fri fra jobben, så må ta det som avspasering... Han blir med på tul og oul

Min samboer er med hvis han vil. Han Har fri i 4 uker så passer som regel.

Men han var ikke med på første, det sa jeg nei til.

Han er med på TUL og OUL (og igangsettingen med førstemann), men jordmorkontrollene tar jeg alene og ser ikke noe problem med det. Men hadde han spurt om å få bli med, skulle han selvfølgelig fått være med ;)
Mulig opplegget på jordmorkontrollene er ulik rundt om i landet, men her er det bare SF-mål og senere leie + doppler, urinprøve og blodtrykk, og litt småprat. Ser ikke helt vitsen med at mannen skal sitte på en stol og se på dette :P

Her var sambo med på første jm-kontroll og TUL. Han skal også være med på OUL. På første jm-kontroll signerte han papirer på farskapet. Jm synes det var veldig greit at han var med på første time. Men tenker at han ikke trenger å være med på de resten så lenge han ikke har fri fra jobb :)

Jeg tenker ikke å ha han med, men om han har behov så skal han selvfølgelig få være med. Er ikke såå lenge siden vi var gjennom det sist og dette er 3 barnet, så jeg har ikke behov for å ha han med

For oss er det første og vi ønsker begge at han skal være med, for min del mest fordi jeg ønsker at han også skal kjenne på at noe skjer rett og slett haha ☺️

Har første jordmorkontroll i morgen, 10+2 uker på vei. Er tredje barnet og far lurte på om han skulle være med. For min del trenger han ikke det, var med på sykehuset på tidlig ul tidligere i uken så føler ikke selv behovet for at han må være med. Men er det mange andre som tenker de blir å ta med far på første kontroll? :)

Også mitt tredje barn, første sv.kontroll time idag, 10+3.
Men han skal få være med etterhvert hvis han ønsker, synes de tok dette bra opp i ene podkasten til babyverden der jordmor forteller litt om det å ha med bf på en slik kontroll. Jeg ønsker at han skal være med en gang ila svangerskapet, men ikke så tidlig hvis han ikke hadde veldig lyst da :)
Hos jm snakker man gjerne litt om andre ting som familieforhold, tanker og slike saker, jeg tenker bf kAn ha nytte av det.

I det forrige forholdet var bf med en gang i allefall :)

Han er med på Oul , men ikke de andre kontrollene, det ser vi ikke vitsen med.

Min sambo er i Brasil første ordentlig kontroll:wacky:. Så han får ikke blitt med, men han blir med på ultralyden uken etterpå(kub)

Samboer ble med på andre kontroll, synes det var veldig fint, da fikk vi høre hjertelyden for første gang ilag. :-) Tenkte ikke på å ta han med på første (fikk den allerede i uke 4). Men i ettertid burde han kanskje vært med på første kontroll i forhold til spørsmål om familiesykdommer og lignende. Dette blir vårt første barn btw. :-)

Føler ikke noe behov for å ha med samboer, selv om dette er vårt første barn. Holder at jeg forteller hvordan kontrollen har gått. :happy: Han får bli med på TUL, OUL og fødsel. Så skal vi på noe foreldrekurs eller hva det var. Det holder :happy:

Mannen min blir med på ultralyd i uke 11 og på ordinær utltralyd. Første kontroll går jeg alene. Synes den er nokså lite "innholdsrik". Tenker at han blir med på litt kontroller på slutten av svangerskapet. Da er det en stund siden OUL, og det kan være godt at han får høre litt hva som skjer. Det er vel også på de siste kontrollene at man prater om fødsel? Jeg tenker det er nyttig for han å få med seg.

Back
Topp