Sæddonor

NALA85

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
Er det noen her inne som bruker sæddonor?
Finner ikke noe tråd på det her :)
Kanskje noen solskinnshistorie noen vil fortelle :)
 
Jeg har brukt donor. Har ikke noe vondt å si om det:)
 
Hei. Hvilken klinikk brukte dere? Og hvor mange forsøk til inseminasjon? Vi skal akkurat til å starte!
 
Vi også er i gang med dette. (Inseminasjon)
Første forsøk i mars uten hell...
Andre forsøk i april, blei gravid men mista i uke 20+2
Tredje forsøk i oktober uten hell...
Og skal nå ha fjerde forsøk i desember, som jeg håper klaffer :)
Om det ikke gjør det, så blir det ivf i januar :)
Vi holde til på Riksen!
Har ikke så veldig mye positivt og si om di, veldig dårlig info og det er umulig og få tak i di om det er noe som haster.
 
Jeg brukte ciconia i Danmark. Veldig fornøyd med dem:happy: får raskt svar, de er veldig hyggelige og bryr seg. Sendte meg mail flere ganger for å høre hvordan det gikk med meg under hele prosessen:happy:
Spiren satt på 2. Forsøk.
 
Vi har hatt tre forsøk med inseminering med donor. Selv om det sikkert er lite, så føler jeg meg så uendelig fortvilet.
De to første gangene var vi hos privatklinikk, da dette ble forferdelig dyrt, søkte vi videre offentlig. Etter mer eller mindre ett år med venting, ble det endelig vår tur. Denne gangen måtte vi bruke hormonbehandling. Vi hadde begge en skikkelig god følelse, selv om alt ble annerledes grunnet Covid. Selve insemineringen måtte bli uten partneren min.

Vi begynte å teste lenge før vi skulle.. Vi ble helt desperate i jakten etter strekene, som forøvrig både kom og gikk følte vi. Siden vi kunne se litt strek en dag, ble vi så glade! Så kom menssmertenene.. Jeg ble så knust, i går kom spottingen, i dag er det full druser med mensen..
Nå er det tre dager til obligatorisk blodprøve og en garantert knusende tilbakemelding. Vi vet at det kan ta tid, men det er så vondt!
 
Vi har hatt tre forsøk med inseminering med donor. Selv om det sikkert er lite, så føler jeg meg så uendelig fortvilet.
De to første gangene var vi hos privatklinikk, da dette ble forferdelig dyrt, søkte vi videre offentlig. Etter mer eller mindre ett år med venting, ble det endelig vår tur. Denne gangen måtte vi bruke hormonbehandling. Vi hadde begge en skikkelig god følelse, selv om alt ble annerledes grunnet Covid. Selve insemineringen måtte bli uten partneren min.

Vi begynte å teste lenge før vi skulle.. Vi ble helt desperate i jakten etter strekene, som forøvrig både kom og gikk følte vi. Siden vi kunne se litt strek en dag, ble vi så glade! Så kom menssmertenene.. Jeg ble så knust, i går kom spottingen, i dag er det full druser med mensen..
Nå er det tre dager til obligatorisk blodprøve og en garantert knusende tilbakemelding. Vi vet at det kan ta tid, men det er så vondt!

ja det er vondt når du vil bli gravid og det ikke klaffer håper det klaffer snart. Men med hjelp blir det enda mer synlig...
 
Vi har hatt tre forsøk med inseminering med donor. Selv om det sikkert er lite, så føler jeg meg så uendelig fortvilet.
De to første gangene var vi hos privatklinikk, da dette ble forferdelig dyrt, søkte vi videre offentlig. Etter mer eller mindre ett år med venting, ble det endelig vår tur. Denne gangen måtte vi bruke hormonbehandling. Vi hadde begge en skikkelig god følelse, selv om alt ble annerledes grunnet Covid. Selve insemineringen måtte bli uten partneren min.

Vi begynte å teste lenge før vi skulle.. Vi ble helt desperate i jakten etter strekene, som forøvrig både kom og gikk følte vi. Siden vi kunne se litt strek en dag, ble vi så glade! Så kom menssmertenene.. Jeg ble så knust, i går kom spottingen, i dag er det full druser med mensen..
Nå er det tre dager til obligatorisk blodprøve og en garantert knusende tilbakemelding. Vi vet at det kan ta tid, men det er så vondt!
Det er til tider veldig tungt å stå i dette, når man ikke får det resultatet man så gjerne ønsker ❤️ håper det går deres vei veldig snart! Ikke gi opp, forhåpentligvis blir det verdt det til slutt ❤️
 
Takk ❤️ Det varmer mer enn du aner! ❤️
Vi har også hatt tre forsøk med donor i Danmark. Ble gravid på første, mistet i august. Ble gravid med IVF nå, mistet igjen. Veien er tung og tøff når det pågår, men forhåpentligvis blir alt verdt det ❤️ Vurderer dere IVF, eller hva er veien videre?
 
Jeg har tatt IVF med donor i Norge (Dansk sædbank -cryos) og jeg har fått innsett, og har fryst ned to blastycyst :D Tok IVF og ikke inseminering fordi jeg har bare en eggleder og da kan det ta veldig mange insemineringsforsøk, som da ville blitt dyrere (kunne prøvd en først da, men ja) Ble en 80K og er gravid!:D:D På første forsøk, trodde ikke det ville gå i oppfyllelse så fort! Håper bare spiren blir værende i ca et halvt år til :joyful: Hadde veldig mange egg, men de ble ikke så store at de kunne taes ut alle sammen, tok ut 7 og 6 av de ble befruktet!
Jeg ble jo nasi på donor og skulle ha en med samme blodtype som meg osvosv, for å få en god match ut ifra hva jeg hadde lest.. Brukte god tid, hadde det ikke så travelt fra når jeg startet prosessen..Har en utdanning jeg blir ferdig med nå.
 
Jeg fikk hjelp av klinikk i Danmark. Men undersøkte også rundt private donorer på ulike donor nettsider.
Hvor finner man nettside for private donor? Søkt. Men finner ikke.
 
Hvor finner man nettside for private donor? Søkt. Men finner ikke.
Hva er grunnen til at du ønsker privat donor egentlig?

Før du bestemmer deg for det burde du høre denne

 
Jeg har brukt sæddonor. Jeg har hatt mitt første innsett med IVF nå, og venter på blodprøve. Litt for spennende, men hører jo om så mange som ikke får det til på første forsøk så jeg har ikke veldig store forhåpninger. Har bare fått et blasto ut av dette forsøket (som jeg ruger på nå). Fikk vel ut 7 egg, hvor 6 ble befruktet og 3 holdt til dag 5. Dessverre var de to andre i så dårlig kvalitet at de ikke ble fryst.

Jeg var skeptisk til sæddonor, helt til jeg fikk muligheten til å se på profilene på cryos. Det trygget meg veldig iallfall. :Heartred
 
Back
Topp