Vondter - hvordan behandling?

Hurraaa

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg begynner å få en del ubehag ifm graviditeten. Typ korsrygg og andre typiske ting.

Dere som har gått/går til behandling, hva bruker dere? Fysioterapaut, osteopat, kiropraktor, manuellterapaut?

Kom gjerne med forslag og gode innspill. :) Takk!
 
Jeg går til blanding av kiro og fysio. Men ville gått til kiro og hørt hva som akkurat du trenger. For det kan bare være en låsning som kan løses opp, eller så kanskje du kan få noen bevegelser som hjelper deg. Første regel med kroppen vår og bekkenet er at ingen er like og vi reagerer forskjellig på forskjellige ting. Så ville gått å fått vite hva som kan hjelpe hos deg. Men ja jeg har kraftig bekkenløsning med gangvanskeligheter og hatt det siden sist svangerskap, så sier fra en som har gått på kurs om dette og levd med dette, at kom til en som kan kropp og be de se på deg og du kanskje bare trenger som hun over en vedlikeholdstime innimellom. masse god bedring og håper du finner behandlingen for deg ❤️
 
Gikk til kiropraktor for første gang i dag. Har bekkenlåsning. Fikk knekt opp litt og merka bedring, blir å gå litt fremover nå for å holde det vedlike :)
 
Hei!

Jeg begynner å få en del ubehag ifm graviditeten. Typ korsrygg og andre typiske ting.

Dere som har gått/går til behandling, hva bruker dere? Fysioterapaut, osteopat, kiropraktor, manuellterapaut?

Kom gjerne med forslag og gode innspill. :) Takk!

Sniker
Jeg har fått hjelp både hos manuellterapeut og osteopat. Liker sistnevnte best.
 
Gikk til kiropraktor for første gang i dag. Har bekkenlåsning. Fikk knekt opp litt og merka bedring, blir å gå litt fremover nå for å holde det vedlike :)
Kan de gjøre noe med bekkenet? Hørt det ikke går å gjøre så mye der når man er gravid :/
 
Så bra! Har bestilt time hos osteopat til torsdag, så håper det blir bra. Hva gjorde osteopaten?

Diverse justeringer i rygg og bekken. Husker ikke alt, men det ene er at han løfter beina på forskjellige måter, og en annen er at ha tar hånda mellom beina unger ryggen for å justere. Hadde spenninger i skulder og nakke som også ble fiksa. Lykke til, håper du finner det som virker for deg!
 
Kan de gjøre noe med bekkenet? Hørt det ikke går å gjøre så mye der når man er gravid :/

Mener å ha hørt at det bare gjelder dersom det sitter i symfysen. Men ikke helt sikker. Gikk ihvertfall greit å fikse på bekkenlåsningen :)
 
Jeg har vært hos fysioterapeut noen ganger for vondt i hofter og korsrygg og fått behandling inklusiv dyp massasje og øvelser som jeg skal gjøre hjemme og det har funket veldig bra.
 
Back
Topp