Resultat av glukosebelastning

Nå ser jeg at det var en tråd ang dette , de sa jeg hadde 4,5 når jeg var på legekontoret, men den var i følge sykehuset på 5,4 og 6,7 etter to timer . Så må inn igjen å ta ny rett over helgen, er noe drit rett og slett , for jeg er veldig bevist på hva jeg spiser :/
 
3,5 fastende og 6,9 etter. Trodde det siste var litt høyt, men helt greit under graviditet. Så jeg var heldig innafor.
 
Så rart at du var innafor med 6,9 og jeg får denne beskjeden med 6,7
Jeg fant et skjema på nett der man som gravid kunne ha opp mot 9-10. Husker ikke nøyaktige tall. Men det er høyere tall som gravid en ellers.
Dette Googlet jeg meg til før svar og senere bekreftet legen at jeg hadde fine tall.
Men enig i at det er rart. Klarer ikke finne det skjema igjen.
 
3,5 fastende og 6,9 etter. Trodde det siste var litt høyt, men helt greit under graviditet. Så jeg var heldig innafor.
Jeg fant et skjema på nett der man som gravid kunne ha opp mot 9-10. Husker ikke nøyaktige tall. Men det er høyere tall som gravid en ellers.
Dette Googlet jeg meg til før svar og senere bekreftet legen at jeg hadde fine tall.
Men enig i at det er rart. Klarer ikke finne det skjema igjen.
Blodprøver svar: P-Glukose, fastende:5,4 Kommentar: Hvis pasienten er gravid, så er funnet forenlig med svangerskapsdiabetes. I svangerskapet gjelder egne retningslinjer for diagnostikk av diabetes, se Helsedirektoratets retningslinjer for svangerskapsdiabetes. P-Glukose 120 min:6,7. Fastende blodsukekr bør være <5,3. Anbefaler en time hos meg.
mvh, .....
Hilsen Legesenteret
 
Blodprøver svar: P-Glukose, fastende:5,4 Kommentar: Hvis pasienten er gravid, så er funnet forenlig med svangerskapsdiabetes. I svangerskapet gjelder egne retningslinjer for diagnostikk av diabetes, se Helsedirektoratets retningslinjer for svangerskapsdiabetes. P-Glukose 120 min:6,7. Fastende blodsukekr bør være <5,3. Anbefaler en time hos meg.
mvh, .....
Hilsen Legesenteret
Dette var svaret jeg fikk??
 
Blodprøver svar: P-Glukose, fastende:5,4 Kommentar: Hvis pasienten er gravid, så er funnet forenlig med svangerskapsdiabetes. I svangerskapet gjelder egne retningslinjer for diagnostikk av diabetes, se Helsedirektoratets retningslinjer for svangerskapsdiabetes. P-Glukose 120 min:6,7. Fastende blodsukekr bør være <5,3. Anbefaler en time hos meg.
mvh, .....
Hilsen Legesenteret
Du må inn igjen fordi du er akkurat over grensa på fastende ( før glukosen ) der må man vist ligge under 5,3 når man er gravid.. :happy:
 
Hm, er jeg den eneste som har lavere verdi ETTER de to timene..? Første gang jeg tar denne testen, så jeg har ingenting å sammenligne med.

I mitt resultat står det:
fs-glukose: 4,5
s-glukose 2t: 3,9

Jeg tolker dette som at kroppen min er supergod til å fordøye sukker...! :p
 
Hm, er jeg den eneste som har lavere verdi ETTER de to timene..? Første gang jeg tar denne testen, så jeg har ingenting å sammenligne med.

I mitt resultat står det:
fs-glukose: 4,5
s-glukose 2t: 3,9

Jeg tolker dette som at kroppen min er supergod til å fordøye sukker...! :p
Jeg hadde 5,0 i fastende og 4,9 etter 2 timer :p
 
Back
Topp