Deres positive TUL

Jeg har nettopp kjøpt boka som de på House of Femme har gitt ut, Frisk graviditet. Hadde ikke hørt om dem før. Jeg hadde allerede bestilt TUL hos Spiren, men ellers hadde jeg nok også bestilt en time der. Var billigere enn hos Spiren også tror jeg? Kanskje det blit en tur til House of Femme senere i svangerskapet om jeg blir utolmodig igjen etter OUL nå som du har gitt så fin anmeldelse :)

Ja, anbefaler virkelig å dra dit! Jeg har bodd fire år i Trondheim, bodde der sist jeg gikk gravid, men hadde ikke hørt om dem før i fjor. Så herlig plass! 1000,- for en TUL ☺️ Har tidligere brukt Ultraportalen, men de har så sene timer. Så blir house of femme i desember også (uke 14) ☺️
 
Var på TUL på tirsdag for å finne ut av hvor langt på vei jeg var, og samtidig "la det gå ordentlig opp for meg" at det var en liten knott der inne. Har til tross for ganske så tydelige symptomer på graviditet, ikke helt klart å skjønne at jeg er gravid igjen. Trodde liksom ikke på det :p
Fikk "møte" et lite og livlig foster med tydelige hjerteslag, ble satt til 9+2 den dagen.

Forrige svangerskap tok vi TUL i uke 12/13-ish og da var det jo mer en baby å se (nå ligna den jo bare på en bamsemums :hilarious:), og jeg kjenner at jeg har lyst til å ta en TUL til.. :confused:
 
Jeg var bekymret i starten,men det gikk over i uke 6 ca og har ikke vært bekymret en dag etter det.

Men vi var på tul forrige uke og så en liten levende laban.

Det var veldig søtt! ❤
 
Jeg hadde en ganske kraftig blødning i uke 5+5 så ble veldig redd og lei meg, følte jeg mistet alle symptomene dagen etter. Etter noen flere dager kjøpte vi en ny graviditetstest og den var veldig mye klarere enn den jeg tok i uke 4 :) siden jeg fremdeles ikke klarte å tenke positivt tok vi kontakt med legen og ble henvist til TUL på sykehuset bare noen dager senere. Der fikk vi se et bittelite blinkende hjerte :Heartred fikk også beskjed om at de ikke kunne se noen grunn til at jeg hadde blødd :) veldig fin opplevelse, men litt skuffa over å ikke få noe bilde, men det blir en fillesak i den store sammenheng :Heartred
 
Jeg hadde en ganske kraftig blødning i uke 5+5 så ble veldig redd og lei meg, følte jeg mistet alle symptomene dagen etter. Etter noen flere dager kjøpte vi en ny graviditetstest og den var veldig mye klarere enn den jeg tok i uke 4 :) siden jeg fremdeles ikke klarte å tenke positivt tok vi kontakt med legen og ble henvist til TUL på sykehuset bare noen dager senere. Der fikk vi se et bittelite blinkende hjerte :Heartred fikk også beskjed om at de ikke kunne se noen grunn til at jeg hadde blødd :) veldig fin opplevelse, men litt skuffa over å ikke få noe bilde, men det blir en fillesak i den store sammenheng :Heartred

Jeg fikk heller ikke bilde da jeg ble henvist til sykehuset. Fikk knapt se på skjermen, men de såg blinkende hjerte og jeg fikk time til OUL i januar, så da er jeg også fornøyd.
:Heartred
 
Gikk privat, fikk se bollå og hjerte banke :Heartred
Fikk info om alt var fint, mål og blodstrømmen osv. På slutten fikk vi bilder med oss :Heartbigred
 
Jeg hadde en ganske kraftig blødning i uke 5+5 så ble veldig redd og lei meg, følte jeg mistet alle symptomene dagen etter. Etter noen flere dager kjøpte vi en ny graviditetstest og den var veldig mye klarere enn den jeg tok i uke 4 :) siden jeg fremdeles ikke klarte å tenke positivt tok vi kontakt med legen og ble henvist til TUL på sykehuset bare noen dager senere. Der fikk vi se et bittelite blinkende hjerte :Heartred fikk også beskjed om at de ikke kunne se noen grunn til at jeg hadde blødd :) veldig fin opplevelse, men litt skuffa over å ikke få noe bilde, men det blir en fillesak i den store sammenheng :Heartred
Åh! Historien din fikk opp håpet mitt litt, hadde nemlig en blødning i helgen så jeg avlyste TUL som jeg egentlig skulle ha 20, nov, og skal heller i kveld! Krysser fingrene :Heartred
 
Jeg har hatt rygg- og magesmerter siden TUL for 2,5 uke siden, og på fredag kom det en liten blødning, så jeg var sikker på at skipet hadde seilt... Vel, vi har tatt NIPT i dag, og da fikk vi se en sprellende frisk baby på ultralyd ❤️ Nå blir det pine å vente på testresultater, men jeg puster i alle fall lettet ut enn så lenge!
 
Ja, bare bekymre

Ja, bare bekymret meg siden jeg blødde igjen kvelden dagen ettrr, og det kom litt koagulert blød :/ Så da går man rundt å bekymrer seg hver dag og lurer på om det er noe liv der inne eller ikke, så da blir det godt å få sjekket det opp :angelic:
Du får si ifra hvordan det går, jeg blødde en hel kveld og hele natta og det var skikkelig mørkt og ekkelt :wtf: om det er en trøst ;) sambo har spøkt litt me det i etterkant og sagt jeg kanskje var gravid med tvillinger hehe
 
Du får si ifra hvordan det går, jeg blødde en hel kveld og hele natta og det var skikkelig mørkt og ekkelt :wtf: om det er en trøst ;) sambo har spøkt litt me det i etterkant og sagt jeg kanskje var gravid med tvillinger hehe
Ja det er en stor trøst faktisk, haha høres nesten slemt ut. Men ja det stresser meg litt mindre i allfall! Jeg grugleder meg! Og timen er ikke før 20:15 :shifty: Ja det skal jeg gjøre:Heartred
 
Ja det er en stor trøst faktisk, haha høres nesten slemt ut. Men ja det stresser meg litt mindre i allfall! Jeg grugleder meg! Og timen er ikke før 20:15 :shifty: Ja det skal jeg gjøre:Heartred
Så bra! Du får bare holde ut så lenge, husker så sykt godt hvordan det var... helt umulig å fokusere på noe annet så godt du har time i kveld selv om det føles lenge til! Masse lykke til :Heartred
 
Ja det er en stor trøst faktisk, haha høres nesten slemt ut. Men ja det stresser meg litt mindre i allfall! Jeg grugleder meg! Og timen er ikke før 20:15 :shifty: Ja det skal jeg gjøre:Heartred
Lykke til! Håper på det beste. :Heartred Stor klem til deg!
 
Jeg var på min andre TUL i dag, 7+3. Har hatt lav hcg-stigning, null symptomer og blødninger siden 9 dager etter innsett. Hadde en MA i januar og forventet i grunn noe av det samme nå.. Men vi fikk se en bitteliten reke forrige uke, med hjerteslag❤️ ny kontroll i dag, pga ivf, og like nervøs som sist. Men lille hadde vokst fint og så ut til å kose seg der inne, lykke! Måtte h*n klore seg fast helt til juni❤️
 
Last edited:
Back
Topp