Blodtrykk?

linda16

Blir kjent med forumet
Hei
Har vært på Sykhuset på kontroll fikk målt mitt blodtrykk til 115/78 vanlig ligger jeg på 120/60.
Babyen sin puls lå på 160 ++ helt opp til 201 når den var aktiv. ( ligger til vanlig 140 og Max 150)
Legen sa det var høy og at jeg skulle ta ny ctg men etter at hun hadde snakket med føden fant dem ut at jeg ikke skulle ta ny ctg er dette vanlig praksis?
 
Hei
Har vært på Sykhuset på kontroll fikk målt mitt blodtrykk til 115/78 vanlig ligger jeg på 120/60.
Babyen sin puls lå på 160 ++ helt opp til 201 når den var aktiv. ( ligger til vanlig 140 og Max 150)
Legen sa det var høy og at jeg skulle ta ny ctg men etter at hun hadde snakket med føden fant dem ut at jeg ikke skulle ta ny ctg er dette vanlig praksis?
Blodtrykket ditt er helt supert, så ingenting å bekymre seg for ser. Barnets puls er jo også fin! At det øker ved aktivitet er vel vanlig, og hvis de har diskutert at det ikke er nødvendig, er det vel ikke det. Har det fastlege du var hos? De på føden jobber jo med dette, så hadde de vært i tvil ville de tatt deg inn :) Er du bekymret?
 
Ja er bekymret for legen mente først at det var for høyt og ville ta en ny ctg. Men hun ombestemt seg.
Det var veldig rart mannen min synd også det var rart siden hun sa at de ikke ville sende meg hjem før den ble tatt og at hun ombestemt seg.
Når babyen var i ro lå den på 160- 169
Aktiv fra171-201
 
Lille her har og blitt målt opp til 200 i puls når den er aktiv. Mitt blodtrykk har vært opp til 161/99 , så da ble det ctg. I går var bt 156/90, ingen andre symptomer på at noe skulle være galt så skal til ny måling og kontroll på torsdag.
Helt normalt at fosterlyden bli rask når den er aktiv.
Jeg ble litt bekymret over ctg'en for mens jeg lå der svingte fosterlyden fra 113-190. Men de sa det var kjempe bra og sa det var sånn det skulle være.
 
Ja er bekymret for legen mente først at det var for høyt og ville ta en ny ctg. Men hun ombestemt seg.
Det var veldig rart mannen min synd også det var rart siden hun sa at de ikke ville sende meg hjem før den ble tatt og at hun ombestemt seg.
Når babyen var i ro lå den på 160- 169
Aktiv fra171-201
Men var dette fastlegen? De har jo ikke den detaljkunnskapen som føden har. Men hvis du ikke roer deg med den avgjørelsen kan du jo ringe føden selv og høre. Det kan jo hjelpe å få en egen forklaring:)
 
Nå var jeg på kvinneklinikken legen sa der at de godtok målinger fra 110-155 når babyen er i ro og i og med at dette blir fortalt og hun sier at hun vil at vi tar ny ctg da hun mente at vår var forhøy.
Det er derfor jeg/ vi ble bekymret i ogmed at hun ombestemte seg uten forklaring til oss.
 
Back
Topp