Ballongkateter

Jeg tror ikke man skal blø? :eek: aldri hørt om blod fra de som har hatt ballong før!
 
Jo, de sa det kunne komme friskt blod, så det er greit. Bare lurte litt på hvor lenge det er meningen det skal komme.. Er ikke sånn at det fosser ut, men har kommet jevnt hele dagen.
 
Jo, de sa det kunne komme friskt blod, så det er greit. Bare lurte litt på hvor lenge det er meningen det skal komme.. Er ikke sånn at det fosser ut, men har kommet jevnt hele dagen.
Åja, okei :p har jo bare erfaring gjennom andre jeg.. Ring føden og spør hvis du er usikker? :)
 
Hadde ballongkateter ved igangsetting med førstemann. Kom noe blod og væske men ikke slik at det fosset blod.
 
Aner ikke.
Skal sett inn ballong nu om 9 dager.
Hvordan var det å sett den inn ?
Merker du noe til den ?
 
Ble satt igang med det igår. Det var litt blod som ble samlet opp i kondom de teipet fast. På meg satt det 3t før det falt ut.
 
Aner ikke.
Skal sett inn ballong nu om 9 dager.
Hvordan var det å sett den inn ?
Merker du noe til den ?

Jeg satte inn i går formiddag (søndag), den sitter enda. Jeg synes det var ubehagelig å sette den inn, ikke så mye akkurat det å sette den inn egentlig, men det spekelet de bruker. Som vel er det vanlige de bruker når de f.eks tar celleprøver. Selve det med ballongen var helt greit. Nå skal det sies at jeg er pysete, og sliter med å slappe av i den stolen, er nok mye bedre om man klarer å slappe av. Har hatt litt mensmurringer, ellers har ikke jeg merket noe til den annet enn at jeg synes det er litt rart å ha en slange ut fra tissen teipet fast på låret.
 
Ble satt igang med det igår. Det var litt blod som ble samlet opp i kondom de teipet fast. På meg satt det 3t før det falt ut.

Sitter fortsatt hos meg Her har det kommet blod i en hanske de teipet fast, men også utenom det.
Så du hadde fått baby nå i en annen tråd, gratulerer så mye ❤️
 
Er det noen som har blitt igangsatt med ballongkateter? Blødde dere mye?
Jeg ble satt igang med ballongkateter forrige gang, og da kom det litt friskt blod - men ikke så mye. Synes det var veldig smertefullt å sette den inn, måtte ha spypose for jeg var sikker på at jeg skulle spy av smerte.. Og jordmor som var der med legen bare «det skal gjøre litt vondt skjønner du». OK, TAKK FOR HJELPA DA.

Håper kateteret funker for deg! Lykke til :)
 
Her har jeg fått satt det inn i dag, er andregangs og merker at det denne gangen gir mye mer kynnere og smerter i korsryggen enn da det ble satt hos førstemann. Sent på hvor lenge dette vil sitte i, sist gang satt det i 18 timer.
Hadde forresten glemt hvor nasty jeg syns det er med det kateteret i en kondom som er festet på låret :meh:
 
Her har jeg fått satt det inn i dag, er andregangs og merker at det denne gangen gir mye mer kynnere og smerter i korsryggen enn da det ble satt hos førstemann. Sent på hvor lenge dette vil sitte i, sist gang satt det i 18 timer.
Hadde forresten glemt hvor nasty jeg syns det er med det kateteret i en kondom som er festet på låret :meh:
Hadde du noe modning før du fikk satt det inn?
 
Siden vi har ca 50-60min reisevei så ble jeg innlagt. Tryggest for både meg og de på sykehuset. Kateteret sitter enda så det har ikke skjedd så mye :p men det har begynt å bevege seg nedover.
 
Siden vi har ca 50-60min reisevei så ble jeg innlagt. Tryggest for både meg og de på sykehuset. Kateteret sitter enda så det har ikke skjedd så mye :p men det har begynt å bevege seg nedover.
Aha ja veldig forståelig lang vei på dere,
Vi skal og bli satt igang men vet enda ikke hvordan men legen sa at jeg ikke fikk dra før babyen var ut vi har bare 18 min reisevei så ville egentlig vente hjemme.
Hvordan går det med deg i dag?
 
Aha ja veldig forståelig lang vei på dere,
Vi skal og bli satt igang men vet enda ikke hvordan men legen sa at jeg ikke fikk dra før babyen var ut vi har bare 18 min reisevei så ville egentlig vente hjemme.
Hvordan går det med deg i dag?
Når skal dere bli satt igang?
Her måtte de sjekke modning først og siden livmorhalsen var helt lukket så måtte de sette kateter først. Har fått 1 vaginaltablett i dag og 3 som svelges. Skal få totalt 6 stk tabletter i dag. Mye kynnere men føler det er lenge til babyen kommer, den ligger relativt høyt i magen enda.
 
Vi skal 11 nov. Så enda ei lita stund men fikk ikke vite hvilken framgangsmåte de bruker for å sette i gang tror jeg er litt hun sa at babyen vår var godt nede i bekken å det kjennes på bekkenet mitt.
 
Back
Topp