Oktoberskravla

Overlevde jobbdagen grunnet ren og skjær stahet og verdens beste kollegaer da som ga meg ekstra lang pause for å hente meg inn igjen litt.
Dro hjem og sov litt flr kjøring av kengubarn på trening og så dro jeg å hentet pakker.
Nå er jeg i seng.
Ta vare på deg selv nå!❤️

Lag havregrøt på gf havre og vann til alle?
Er det ovn tilgjengelig? ta med bakepapir og varm brødet på den måten eller på ren tørr stekepanne (hvis du lar den ligge i kaldt vann før du vasker den vanlig og tørker med ren ubrukt klut så er du sikker den er gf :) )
kan være greit med eget gf bord med kjøtt, saus, grønnsaker ja :)
Kan jeg steke sånne fersig oppskårne brødskiver sånn bittelitt i en ovn og sette frem? Sånn bare noen skiver pr måltid?

Kan jeg steke sånne fersig oppskårne brødskiver sånn bittelitt i en ovn og sette frem? Sånn bare noen skiver pr måltid?
Du kan jo servere de som de er, men min erfaring er at det ikke er noe super. Spørs hva akkurat “dine unger” er vant med :) hadde nok spurt de? :)

Du kan jo servere de som de er, men min erfaring er at det ikke er noe super. Spørs hva akkurat “dine unger” er vant med :) hadde nok spurt de? :)
Jeg kjenner dem ikke og har ikke kontakt med dem, har bare fått beskjed fra korpsene dere at de har 2 barn som ikke tåler gluten i der ene og et som ikke tåler gluten og laktose og banan og diverse annet i et annet. Men hva de foretrekker har jeg ikke kontroll på. Jeg vet ikke hvem de er, og jeg skal ikke selv lage maten men kjøpe inn og tilrettelegge for dem som skal.

Har lært at glutenfritt brød somregel ikke er supert og tipper havregrøt gjerne foretrekkes? Men bør ha brød eller evt knekkebrød? Til kveldmat lørdag har vi ikke grøt.

De aller fleste får to ganger i løpet av helga bahuett med ost og skinke eller med ost eller med skinke, fant glutenfrie chiabata? Kan det funke?

Mat i hånden må jo være enkelt.

Edit, viste seg at en av lederne som jeg jo har kontakt med på messenger er en av dem med cøliaki (og da er fort ungen hans den andre fra det korpset antar jeg) og fikk litt tips om hva de foretrekker at jeg kjøper. Dette skal ordne seg.

Jeg kjenner dem ikke og har ikke kontakt med dem, har bare fått beskjed fra korpsene dere at de har 2 barn som ikke tåler gluten i der ene og et som ikke tåler gluten og laktose og banan og diverse annet i et annet. Men hva de foretrekker har jeg ikke kontroll på. Jeg vet ikke hvem de er, og jeg skal ikke selv lage maten men kjøpe inn og tilrettelegge for dem som skal.

Har lært at glutenfritt brød somregel ikke er supert og tipper havregrøt gjerne foretrekkes? Men bør ha brød eller evt knekkebrød? Til kveldmat lørdag har vi ikke grøt.

De aller fleste får to ganger i løpet av helga bahuett med ost og skinke eller med ost eller med skinke, fant glutenfrie chiabata? Kan det funke?

Mat i hånden må jo være enkelt.

Edit, viste seg at en av lederne som jeg jo har kontakt med på messenger er en av dem med cøliaki (og da er fort ungen hans den andre fra det korpset antar jeg) og fikk litt tips om hva de foretrekker at jeg kjøper. Dette skal ordne seg.
Kan ellers anbefale Schär ciabatta som brødmat :)

Kan ellers anbefale Schär ciabatta som brødmat :)
Tror det er dem jeg fant på butikken her så kan kjøpe noen av dem ja.

Og de knekkebrødene han sa. Og havregryn, så lager vi gluten og laktosefri havregrøt til alle. Så slipper vi at noen bommer.

God morgen

Minstemor bestemte seg for at hun var ferdig å sove 5.15 og nekta å ligge mer 5.45 så her har vi vært gradvis igang en stund

Når du våkner og må tisse og føler du har sett kl er 05...du tenker aahhh kan sove et par timer til :happy: - så på vei tilbake til sengs ser du at klokken er ti på 7 og du må stå opp :shifty: :hungover:

God morgen! :) I dag må jeg rydde litt i rommet til jentene, samle og merke litt som skal selges til helgen, gjøre en skoleoppgave ferdig, hente minsten og veninne fra sfo rundt 14:30 og finne på noe morsomt med de :)
heldigvis tar mannen seg altid av fredagsmaten :happy:

Back
Topp