Lurepakker

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Hender det at dere også pakker inn gavene i noe, legger ved noe annet eller ett eller annet for at mottaker ikke skal gjenkjenne innholdet bare ved å se på pakken?

Jeg gjør ofte det, fordi jeg alltid selv skjønner hva som er i gavene til meg.

Del deres beste tips til lureinnpakking med meg :D

Den ene gangen åpnet mamma en pute og la gave inni :p hun sydde igjen ;)
bruk frokostblandingseske

Skoesker er klassik, men jeg lurer aldri med noe som kan se ut som noe helt awsome/verdifult og så er det sokker i pakken

Den ene gangen åpnet mamma en pute og la gave inni :p hun sydde igjen ;)
bruk frokostblandingseske

Skoesker er klassik, men jeg lurer aldri med noe som kan se ut som noe helt awsome/verdifult og så er det sokker i pakken

Haha så gøy!

Nei på den måten lurer ikke jeg heller, det syns jeg er kleint!
Men kjedelig når personen har ei bok på ønskelista og når gaven er pakket inn er det ikke akkurat vanskelig å skjønne at det er den boka... så vil helst endre litt form på dem og sånn :P

Hender av og til til enkelte mottakere ja. Bøker kan jo legges i en skoeske sammen med tørre erter eller noe sånn....

Hender av og til til enkelte mottakere ja. Bøker kan jo legges i en skoeske sammen med tørre erter eller noe sånn....

Hehe, det blir gøy lyd :D

Nja kun til kengubarnet i grunn.
Pakket inn i større esker, puttet masse doruller øverst ol

Haha så gøy!

Nei på den måten lurer ikke jeg heller, det syns jeg er kleint!
Men kjedelig når personen har ei bok på ønskelista og når gaven er pakket inn er det ikke akkurat vanskelig å skjønne at det er den boka... så vil helst endre litt form på dem og sånn :p
En bok ja :) hadde sikkert brukt frokostblanding på det :) evt hatt boka i plast, tømt ut litt blanding av noe godt og hatt boka oppi - limt posen og pakken ;)

Jeg brukte en fin tom whiskey eske som innpakkingsboks engang, mottaker ble ganske skuffet :hilarious: det var visst emballasjen til en svært god dyr sak. Ble mye morro med det, men jeg gjør det ikke igjen. Nå bruker jeg kun brun esker uten noe ekstra. Pleier å legge tilside i løpet av året for å ha til innpakking.

For noen år siden så pakket jeg inn 2 stk lurepakker (1 til min tante-og onkel og 1 til min svoger-og svigerinne) der det var flere esker oppi hverandre - fra stor til små og hver eske var pakket inn i gavepapir.
Jeg hadde spart på esker igjennom året med tanke på lurepakkene.
Vi var hos min svoger-og svigerinne denne julen og det var min svoger som åpnet opp gaven fra oss.
Han brukte en god stund på å åpne - og det var mye latter i fra familie i besøket. :laughing002
Hørte at det var samme reaksjon hos min tante og onkel. :laughing002

Last edited:
Det hender seg ja :) Søsteren min får et hjemmelaget gavekort i år, på en aktivitet som må gjøres på sommeren (som hun har hatt lyst til lenge), så istedet for å bare gi en konvolutt må jeg finne på noe lurt å pakke det inn i, frokostblandingeske var ikke dumt :D

Bruker ofte skoesker, vi får å ofte gaver i pizzaesker :p
Evt en pappeske med masse poser på toppen, dette gjorde jeg i fjor til jul og for noen år siden til en bursdag :) om man gir flere ting kan man å pakke inn hver enkelt ting, for så å pakke det inn i en større med eks poser i mellom så det blir litt mykere :p

Husker da jeg fikk dukkevugge da jeg var liten. Den var pakket inn med papiret rundt vugga så man så fasongen nøyaktig og skjønte jo hva det var med en gang man så pakken under juletreet :P «Det er en dukkevugge!!» sa jeg. «Eeh, nei det kan være hva som helst» sa de :D

Husker da jeg fikk dukkevugge da jeg var liten. Den var pakket inn med papiret rundt vugga så man så fasongen nøyaktig og skjønte jo hva det var med en gang man så pakken under juletreet :p «Det er en dukkevugge!!» sa jeg. «Eeh, nei det kan være hva som helst» sa de :D

Hehe, høres ut som ett flott minne :D

Pakker alltid ting i esker, både så det skal være lett å pakke inn, og umulig å kjenne igjen. Jeg elsker spenningen ved å se mottakeren åpne en gave de ikke aner hva er. Det har alltid vært sånn hjemme oss oss- begynte med bestefar som alltid fant på noe sprell og så har det bare blitt en slags juletradisjon. Ett år da jeg var liten hadde vi ei stor eske under treet, pakka inn med papir, bånd og navn. Inni lå ei ny pakke, med nytt navn, og inni der igjen ei ny pakke, med nytt navn osv osv. Sånn fortsatte det til alle gjestene hadde åpna samme pakka og til slutt endte det opp med ei lita pakke med "til bestefar fra nissen". Inni lå en kaffekopp han ville ha på jobb, og mannen selv holdt på å le seg skakk over eget påfunn. I fjor pakka jeg inn årets kalender (sånn med bilder av lillesnupp) i ei pappeske på 40x70 cm og la oppi svimlende mengder avispapir, vedkubber og stein. Svigerfar klødde seg relativt godt i hodet på hva den inneholdt. Legger gjerne oppi noe som lager lyd, eller pakker store ting inn i den minste eska jeg kan klare, så ikke det skal ligne på noe de har ønska seg.

I familien min pakker vi ned både mel, sukker, klær som er gjenglemt gjennom året osv, for å tynge pakkene

Back
Topp