Vonde magesmerter

Nitten90

Betatt av forumet
Hei dere!

Jeg er tidlig gravid og har spesielt de siste to dagene hatt vonde magesmerter som kommer og går. Jeg er også konstant øm og oppblåst i magen. Magesmertene er såpass vonde at jeg måtte ta paracet i natt. Det er på en måte som menssmerter, og de gjør til tider vondt i lårene og hoftene og korsryggen også.

Nå er jeg jo så klart kjempebekymret for at dette er starten på en spontanabort (eller svangerskap utenfor livmoren). Spesielt siden jeg opplevde sa nå for et par måneder siden før jeg ble gravid igjen. Den gangen hadde jeg ikke sånne smerter som jeg har nå. Det startet med blødninger.

Men er det noen som har noen erfaringer med vonde magesmerter i starten av svangerskapet?

Jeg skal til legen imorgen, men hadde lyst til å høre andres erfaringer også. <3 Krysser fingrene for meg selv:angelic:
 
Jeg hadde skikkelig vondt en natt bare, føltes sånn press ved skambeinet. Jeg vet ikke hva det var, er fortsatt gravid. Det sies vel at sammenkoblingen med smerter og blødning ikke er en bra kombo hvertfall. Men hver for seg, kan det være litt forskjellig årsaker til. ❤️❤️
 
Jeg hadde skikkelig vondt en natt bare, føltes sånn press ved skambeinet. Jeg vet ikke hva det var, er fortsatt gravid. Det sies vel at sammenkoblingen med smerter og blødning ikke er en bra kombo hvertfall. Men hver for seg, kan det være litt forskjellig årsaker til. ❤️❤️

Takk for svar! ❤️

Ja, heldigvis ikke noen blødninger ennå. Så jeg prøver å holde meg litt rolig, selv om jeg tidligere i dag var helt hundre prosent sikker på at det går mot sa. Nyter i det minste hvert minutt jeg får lov å være gravid i dag! ❤️
 
Jeg hadde skikkelig mens murringer i flere dager. Håper at den fir seg snart og at det er kun fordi livmora vokser og forbereder seg ❤️
 
Har hatt endel vondt i starten av svangerskapene, og fikk beskjed om at det ikke er uvanlig. Som det skrives ovenfor kombo av blod og smerter kan være mer beskymringsfult. Prøv å slappe av og ta det opp med lege i morgen:Heartred (lettere sakt enn gjort!)
 
Hadde utrulig vondt i magen forrige onsdag, varte heile dagen og ut på natta. Måtte også ta Paracet og låg i senga og bare venta på SA. Så gjekk det over! Ikkje vondt etter på, ikkje antydning til blod. Det var vell kanskje bare en «slik dag»? Skal uansett på TUL neste torsdag, krysser fingrane for bankende hjerte ❤️
 
Har hatt endel vondt i starten av svangerskapene, og fikk beskjed om at det ikke er uvanlig. Som det skrives ovenfor kombo av blod og smerter kan være mer beskymringsfult. Prøv å slappe av og ta det opp med lege i morgen:Heartred (lettere sakt enn gjort!)

Så fint å høre at det kan være normalt. Håper håper! Takk for det! Skal prøve! ❤️
 
Hadde utrulig vondt i magen forrige onsdag, varte heile dagen og ut på natta. Måtte også ta Paracet og låg i senga og bare venta på SA. Så gjekk det over! Ikkje vondt etter på, ikkje antydning til blod. Det var vell kanskje bare en «slik dag»? Skal uansett på TUL neste torsdag, krysser fingrane for bankende hjerte ❤️

Å, det gir meg håp! Masse lykke til på TUL! ❤️
 
Nå har jeg vært hos legen og de sier det kan bety forløper til sa eller noe helt annet eller ingenting. For tidlig til å skulle se noe på ul nå. Men jeg er i alle fall fortsatt gravid i dag. Så jeg skal prøve å ta det helt med ro og tenke positivt. :)
 
Fortsatt vonde smerter som kommer og går. Våkner midt på natten hver natt med veldig sterke smerter, som går over etter kort tid. Men er ifølge test fortsatt gravid i dag. Og ikke blødd noe ennå. Så får bare vente og se.. Ser ikke veldig bra ut..
 
Sender deg en varm klem❤️ Jeg har det på samme måten og skal på TUL i morgen grunnet flere tidligere SA og MA.
Skal du på TUL?
 
Sender deg en varm klem❤️ Jeg har det på samme måten og skal på TUL i morgen grunnet flere tidligere SA og MA.
Skal du på TUL?

Takk for det! Sender deg en tilbake❤️ Så leit å høre! Må være forferdelig å oppleve dette gang på gang. Dette blir andre gang for meg hvis det går dårlig.

Hvor langt er du på vei? De sa at det var for tidlig å se noe særlig på ul ennå. Så de sa vi kunne sjekke neste uke hvis jeg ikke hadde mistet i mellomtiden..
 
Hvordan går det med deg i dag? Enda gravid? Krysser fingrene for at det går bra! ❤️
 
Hvordan går det med deg i dag? Enda gravid? Krysser fingrene for at det går bra! ❤️

Takk for det! ❤️ Ja, heldigvis fortsatt gravid. Hcg stiger som normalt og har foreløpig ikke blødd. Smertene er litt sjeldnere nå, men fortsatt sterke. Krysser fingrene for at kroppen min bare er rar... Uff, føler meg fortsatt ikke trygg. Men nå har det jo gått en uke uten at det har skjedd noe. Så prøver å roe meg litt ned og tenke positivt
 
Takk for det! ❤️ Ja, heldigvis fortsatt gravid. Hcg stiger som normalt og har foreløpig ikke blødd. Smertene er litt sjeldnere nå, men fortsatt sterke. Krysser fingrene for at kroppen min bare er rar... Uff, føler meg fortsatt ikke trygg. Men nå har det jo gått en uke uten at det har skjedd noe. Så prøver å roe meg litt ned og tenke positivt
Så bra! Hvor langt er du på vei da? Tenker jeg ville nok hatt en ul for å se at fosteret er i livmoren og ikke andre steder. Så mye smerte skal vel ikke være normalt tenker jeg :-( Krysser fingrene likevel for at det er uskyldig!
 
Så bra! Hvor langt er du på vei da? Tenker jeg ville nok hatt en ul for å se at fosteret er i livmoren og ikke andre steder. Så mye smerte skal vel ikke være normalt tenker jeg :-( Krysser fingrene likevel for at det er uskyldig!

Takk for det! Vet ikke hvor langt jeg er på vei egentlig, men tipper ca. 3 uker siden unnfangelse. Håper jeg kan få tul neste uke hvis det fortsetter sånn og jeg ikke mister. :)
 
Back
Topp