Testemani

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Hei jenter,

Driver alle dere og tester med digital til dere får 3+? Jeg tok en i dag og fikk 2-3 som var forventet og ble veldig glad for :) problemet er at natten før testen blir jo så dårlig fordi jeg ligger og gruer meg og tenker at "tenk om den er 1-2", begynner å regne på sannsynligheten for hva hcg ligger på nå kontra forrige test osv... Blir jo helt koko!

Det jeg håper dere kan hjelpe meg med er egentlig å overbevise meg om å IKKE ta flere tester og bare nyte at jeg er gravid! Har uansett hørt at de digitale kan være litt lunefulle.

Takknemlig for alle innspill :)

Jeg har bare tatt én test, og det får holde. De er jo svindyre! Og dersom noe skulle skje nå er det ikke noe jeg kan gjøre uansett. :/

Jeg har tatt en test og det holder for meg! :) Tidlig i svangerskapet er det masse bekymringer, men det meste har man ikke kontroll over uansett. Dersom jeg blir ordentlig bekymret kommer jeg til å dra til legen.

Jeg tenker at testene er laget for å vise om man er gravid eller ikke. Selv om testene ofte indikerer hcg-stigning, er det også andre variabler som spiller inn. For eksempel påvirkes urinkonsentrasjonen av hcg av hvor mye du drikker, vanndrivende stoffer mm.

Jeg har tatt en test og det holder for meg! :) Tidlig i svangerskapet er det masse bekymringer, men det meste har man ikke kontroll over uansett. Dersom jeg blir ordentlig bekymret kommer jeg til å dra til legen.

Jeg tenker at testene er laget for å vise om man er gravid eller ikke. Selv om testene ofte indikerer hcg-stigning, er det også andre variabler som spiller inn. For eksempel påvirkes urinkonsentrasjonen av hcg av hvor mye du drikker, vanndrivende stoffer mm.

Takk for svar! :D

Har mange tester liggende, så tar for å se økninge. :o

Har mange tester liggende, så tar for å se økninge. :eek:

Jaa, men så er det så mye usikkerhet i testene også, kan liksom ikke stole på dem. Blir jo gal hvis man driver og sammenligner og måler og ser! Hehe. Prøver å holde meg unna fremover iallefall :)

Jaa, men så er det så mye usikkerhet i testene også, kan liksom ikke stole på dem. Blir jo gal hvis man driver og sammenligner og måler og ser! Hehe. Prøver å holde meg unna fremover iallefall :)

Har alltid testa langt uti første trimester jeg :p

Venter nummer tre. Denne gangen har jeg testet over ti ganger, og er langt mer nervøs enn med de to forrige hvor jeg tok et par tester med hver. Anbefaler å ikke teste mer enn nødvendig. Om ikke annet så kan man jo tenke at man sparer miljøet for en del søppel ved å ikke teste i tide og utide?

Tidligere har jeg bare tatt en Max 2 tester. Men etter å ha prøvd en god stund, har kjent en trang etter å teste flere ganger for å se at den økte. Når jeg fikk 3+ slutta jag.

Men er jo ingen vits egentlig, det koster masse penger, går det i vasken syns ikke det på testene heller.

Sniker.

Jeg har kun tatt én test begge ganger jeg har vært gravid :joyful: Aldri tatt sånn digital med ukesindikator.

Testet med strimmeltester, også en CB digital +. Så ingen ukesindikator her, bruker heller de pengene på noe annet :)

Har sikkert brukt 1500kr på tester, haha.. testet fra 7 dpo tror jeg, fikk positiv 8 dpo. Deretter har jeg testet daglig til jeg fikk 2-3 på digital. En uke etter fikk jeg 3+, også har jeg tatt to strimmel i ettertid fordi det føles så uvirkelig at jeg bare må se de to strekene igjen.. :hilarious:

Har sikkert brukt 1500kr på tester, haha.. testet fra 7 dpo tror jeg, fikk positiv 8 dpo. Deretter har jeg testet daglig til jeg fikk 2-3 på digital. En uke etter fikk jeg 3+, også har jeg tatt to strimmel i ettertid fordi det føles så uvirkelig at jeg bare må se de to strekene igjen.. :hilarious:

Haha, det får en si! :woot: Det var tilogmed mer enn meg ;) Jeg har slått meg litt til ro med testingen nå kjenner jeg :happy: men vi får se.... Hehe

Jeg testet to ganger. En gang bare for å sjekke siden jeg ikke hadde fått mensen og hadde så ømme pupper, ble ganske sjokkert. Hadde hørt man måtte prøve ett års tid før man ble gravid men det var ikke sånn m meg :)

Og siden det var en sånn billig greie måtte jeg bare dobbeltsjekke med en til :)

Back
Topp