Samuel

Marikken

Glad i forumet
Himmelbarn
Septembergull'17
Januarlykke 2020
Mannen liker navnet Samuel. Jeg er litt i tvil. Noen synspunkter? Evt alternative navn i samme «gate», dvs gamle navn som er på vei tilbake?
 
Synes Samuel er et fint navn :)
Første navnet jeg tenkte på var Gabriel som gjerne er litt i samme gate, eller kanskje Marselius.
Vet ikke om det er noe dere liker men ;)
 
Mannen liker navnet Samuel. Jeg er litt i tvil. Noen synspunkter? Evt alternative navn i samme «gate», dvs gamle navn som er på vei tilbake?

Jeg synes det er fint. Har sett flere gutter få navnet det siste 1-2 årene, så det er kanskje litt på opp.
Synes ellers Alfred er fint, det er det jo flust av smågutter som heter nå :) og veldig fint, vi har vurdert det til en evt gutt nr 2, men lurer veldig på at det blir Alfred G og H og F i samme klasse, om det er så populært at flere deler navnet.
Jeg liker også enklere navn som Nils, Knut, Olav og Sverre. De to siste der er vel veldig tilbake nå :)
 
Synes Samuel er veldig fint, også er jeg enig i at Gabriel eller evt. Michael, Nathaniel eller Daniel er gode alternativ innenfor samme «familie». Alt ettersom hva du liker:)
 
Liker godt Emanuel :)
 
Synes Samuel er veldig fint, også er jeg enig i at Gabriel eller evt. Michael, Nathaniel eller Daniel er gode alternativ innenfor samme «familie». Alt ettersom hva du liker:)

Det er nettopp det, jeg liker ikke så godt navn i den familien. :hilarious: Må nok prøve å få mannen på andre tanker.
 
Samuel er et kjempefint navn ❤️
 
Kjempefint fint :)
 
Samuel står på lista her, jeg synes det er kjempefint!
 
Jeg synes også det er fint. :) Det er bare ikke Navnet, liksom.
Her er Sverre Navnet med stor N, men det er dessverre oppbrukt til en fetter:( Samuel og Johannes er andre alternativer vi liker og vurderer til nestemann.
 
Her er Sverre Navnet med stor N, men det er dessverre oppbrukt til en fetter:( Samuel og Johannes er andre alternativer vi liker og vurderer til nestemann.

Det er så irriterende. Vi har også noen sånne, Eirik blant annet. :arghh:
 
Liker Samuel godt. :happy: Sønnen min har en i klassen som heter det, og han er en allright gutt, så gode assosiasjoner til det navnet.
Syns også det er et stilig, litt annerledes navn, men likevel ikke så spesielt at det blir et "ukjent og uvanlig".

Spørs jo litt hva man man søker i et navn også.

Navn som jeg tenker kanskje er litt i samme gata-ish er:
  • Adrian
  • David
  • Isak
  • Henry
  • Henrik
  • Peder
  • Niklas
  • Preben
  • Peter
  • Odrik
  • Jonathan
  • Emmet
  • Emrik
  • Adam
  • Arthur
  • Robert
  • Edwin
  • Axel
Lykke til!
laughing6
 
Back
Topp