Noelialita's dagbok :-)

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Jeg skriver en dagbok her for å ha noe å se tilbake på slik at jeg kan "huske" detaljer og diverse fra svangerskapet. Glemte masse fra sist, og angra da på at jeg aldri skrev noe. Starter med en kort presentasjon av meg og mine.

Jeg er en fulltidsstudent på 21 år boende på Sørlandet sammen med min samboer(bf) og vår felles sønn som fyller 3 år på julaften. Samboeren min er snart 24 år og jobber 100% i et firma. Vi har vært kjærester siden 2014, og samboere siden 2016 og forlovet oss i 2018. Svangerskapet med første var ikke planlagt, men ble fort veldig ønsket. En uke etter positiv test ca. fikk jeg en blødning. Dette var veldig stressende, og vi fikk da ordnet en TUL uka senere. Hadde ingen flere blødninger etter dette heldigvis. På TUL ble det funnet 2 fostersekker, men bare en med et foster med et bankende hjerte i. Gynekologen mente da at blødningen var utrensning av det fosteret som ikke ble til. Han ba oss være forsiktige noen uker for å se at det gikk bra med det andre fosteret. Utenom dette fløt jeg gjennom svangerskapet med minimale plager og hadde en lett fødsel. Etter gutten vår begynte å vokse, kom ønsket om en lillesøsken. Dette var bare et samtaleemne og noe vi drømte om i noen år før vi i sommer bestemte oss for å kjøre på. Spiralen ble tatt ut tidlig i juli (med mye styr da den var forsvunnet i livmoren, veldig sårt og vondt!) Fikk mensen nokså raskt etter, og vi startet prøvingen. PP1 og PP2 skjedde det ikke noe.

PP3:

Eggløsning var rundt 6-7/9-19, og symptomer begynte allerede og merkes 14/9-19. Symptomene som kom da var cravings på mozzarella med tomat, noe jeg vanligvis ikke pleier å like spesielt godt. I tillegg til dette begynte hormonene veldig, og jeg var nokså sikker på at jeg da var gravid.

Mandag 16/9-19: