Den nye bleiereklamen til Coop: P.I.M.P.

Teliza

Betatt av forumet
Julegavene 2019
Flere enn meg som reagerer på nye bleireklamen til Coop Extra hvor en liten baby fremstilles som PIMP (hallik)? Makan til seksualisering av småbarn!

Aldri i verden om jeg hadde latt mitt barn bli brukt i en slik reklame og aldri i verden om jeg får lyst til å handle barneartikler hos Coop Extra igjen!

Jeg synes den er langt over grensa og sikkert et Eldorado for syke voksne som tiltrekkes av småbarn. Provoserende og skremmende reklame! Jeg finner den ikke humoristisk, søt eller uskyldig i det hele tatt!

#engasjert#sinna#provosert#

https://youtu.be/2Y1EKqRJN-g

Har helt ærlig ikke tenkt i de baner...
har egentlig glist litt av den reklamen jeg, for han gutten er jo heeelt konge!

Har helt ærlig ikke tenkt i de baner...
har egentlig glist litt av den reklamen jeg, for han gutten er jo heeelt konge!

Gutten er kjempeskjønn <3 Men se hvordan de kler ham og framstiller ham med sløve øyne. Han er en PIMP (hallik) i babyutgave.

(Jeg hadde ikke likt det om en babyjente hadde blitt satt på en scene med polestang heller selv om hun hadde vært supersøt).

Syns den var morsom jeg:wtf: ser ikke på baby i bleie som noe seksuelt uansett hvordan en vrir på det...

Er vel ikke akkurat pimp de fremstiller han som heller at han er skikkelig kul, en gangster rapper liksom. Er jo slik rappere fremstiller seg selv i USA, og slik tolker jeg reklamen pga sang og hvordan han er kledd opp og hilser på gjengen sin han er jo rett og slett 50 cent.
Jeg har ikke reagerer på den reklamen :)

Hadde det vært søtt om han hadde rappet selv også?

Litt av teksten:

I told you fools before, I stay with the tools
I keep a Benz, some rims, and some jewels
I holla at a ho 'til I got a bitch confused
She got on Payless; me? I got on gator shoes
I'm shoppin' for chinchillas in the summer, they cheaper
Man, this ho, you can have her
When I'm done I ain't gon' keep her
Man, bitches come and go, every nigga pimpin' know
You sayin' it's secret, but you ain't gotta keep it on the low
Bitch, choose on me, I'll have you strippin' in the street
Put my other hoes down, you get your ass beat
Now Niki my bottom bitch
She always come up with my bread
The last nigga she was with put stitches in her head
Get your ho out of pocket, I'll put a charge on a bitch
‘Cause I need four TV's and AMG's for the six
Ho make a pimp rich, I ain't payin', bitch
Catch a date, suck a dick, shit, trick

Har ikke sett reklamefilmen, men jeg har reagert (negativt) på bildet i reklameavisen av babyen med tykt gullkjede som ikke ser glad ut i det hele tatt. Har virkelig lurt på hvorfor det skulle være god reklame.

Har ikke sett den før akkurat nå, og min første tanke var herregud no så søtt! Det er en artig reklame. Kunne kanskje valgt en annen sang, men jaja, så var de uheldige denne gangen da. Men så er jo jeg en av de forferdelige mødrene som kommer til å la jentene mine bruke bikinitruse med overdel dersom de har lyst på det også.

Hvorfor må noen alltid være så dramatiske og overtolke alt:rolleyes:

Regner med det er meg som er "noen". Jeg er ikke den eneste som reagerer. Coop Extra har fått mange klager på denne reklamen og jeg stiller meg bak dem som synes at en sang om horer, halliker og suck a dick etc. ikke sømmer seg i barnereklame. Ei heller at en baby fremstilles som kul og stolt hallik som teksten refererer til.

Det finnes dessverre foreldre og barn som har hatt opplevelser med voksne som ikke skjønner forskjellen på mindreårig og lovlig. De reagerer også på reklamen og det kan jeg godt forstå <3

Små gutter er ikke halliker og små jenter er ikke hoes.

Hadde det vært søtt om han hadde rappet selv også?

Litt av teksten:

I told you fools before, I stay with the tools
I keep a Benz, some rims, and some jewels
I holla at a ho 'til I got a bitch confused
She got on Payless; me? I got on gator shoes
I'm shoppin' for chinchillas in the summer, they cheaper
Man, this ho, you can have her
When I'm done I ain't gon' keep her
Man, bitches come and go, every nigga pimpin' know
You sayin' it's secret, but you ain't gotta keep it on the low
Bitch, choose on me, I'll have you strippin' in the street
Put my other hoes down, you get your ass beat
Now Niki my bottom bitch
She always come up with my bread
The last nigga she was with put stitches in her head
Get your ho out of pocket, I'll put a charge on a bitch
‘Cause I need four TV's and AMG's for the six
Ho make a pimp rich, I ain't payin', bitch
Catch a date, suck a dick, shit, trick

Tekstene til 50cent er alltid slik de, de er drøye. Men 50cent er ikke pimp han heller altså, selv om han synger om det. Må ikke ta alt så bokstavlig tenker jeg, hadde det vært bedre med en annen låt?

Regner med det er meg som er "noen". Jeg er ikke den eneste som reagerer. Coop Extra har fått mange klager på denne reklamen og jeg stiller meg bak dem som synes at en sang om horer, halliker og suck a dick etc. ikke sømmer seg i barnereklame. Ei heller at en baby fremstilles som kul og stolt hallik som teksten refererer til.

Det finnes dessverre foreldre og barn som har hatt opplevelser med voksne som ikke skjønner forskjellen på mindreårig og lovlig. De reagerer også på reklamen og det kan jeg godt forstå <3

Små gutter er ikke halliker og små jenter er ikke hoes.

Ser hva du mener og gir deg delvis rett, men vil utfordre med følgende spørsmål: er dette en barnereklame? Reklame for bleier henvender seg ikke til barn, de henvender seg til voksne. Altså er reklame for babybleier "voksenreklame"? :) Så sånn sett så er "uønsket innhold" sett i prespektivet av "hvem henvender reklamen seg til" ikke upassende IMO. Barn kan ikke ha babyer, det er voksne man selger bleier for babyer til.

Men om det er riktig å framstille en baby slik - dét finner jeg et legitimt spørsmål :)

Ser hva du mener og gir deg delvis rett, men vil utfordre med følgende spørsmål: er dette en barnereklame? Reklame for bleier henvender seg ikke til barn, de henvender seg til voksne. Altså er reklame for babybleier "voksenreklame"? :) Så sånn sett så er "uønsket innhold" sett i prespektivet av "hvem henvender reklamen seg til" ikke upassende IMO. Barn kan ikke ha babyer, det er voksne man selger bleier for babyer til.

Men om det er riktig å framstille en baby slik - dét finner jeg et legitimt spørsmål :)

Ja, det er akkurat det. Legitimt spørsmål. Er det riktig å bruke en baby til det og hvor går grensa for hva voksne vil akseptere?

Hadde det f. eks. vært like søtt og kult om en babyjente hadde twerket rundt en pole i sine nye bleier til en tekst om hoes og suck dicks f. eks? Altså hvor går grensa for hvilket "voksenspråk" og "voksenoppførsel" et barn (og i dette tilfelle en baby) skal få ha?

Om du kaller det voksenreklame så hjelper jo ikke det når det ikke sendes i voksen sendetid. Den durer jo hele døgnet. Ikke sikkert babyer får med seg reklamer, men større barn gjør jo det og de hermer fort B-)

Har ikke sett den før akkurat nå, og min første tanke var herregud no så søtt! Det er en artig reklame. Kunne kanskje valgt en annen sang, men jaja, så var de uheldige denne gangen da. Men så er jo jeg en av de forferdelige mødrene som kommer til å la jentene mine bruke bikinitruse med overdel dersom de har lyst på det også.

Er jo ikke alltid plagget i seg selv som fremprovoserer reaksjoner. Altså småbarn har brukt bleier til alle tider. Det er et vant syn. Bikini/ badedrakt også. Bleien er ikke det som provoserer, det er kroppsspråket, verbalspråket og framstillingen.

Om du lærer jenta di å twerke og vrikke og vise seg frem i bikinien så er jo det noe helt annet enn at hun bare har den på seg. (Minus hvis det er string og gjennomsiktighet det er snakk om da).

Så jeg klarer ikke helt å se på deg som dårlig mor for at du lar dem bruke bikini.

Jeg tenkte mer i de baner av Pharell enn 50cent når jeg så den guttungen. :cat:

Imaget og "Happy" hadde passet bedre hvertfall :) Da tror jeg salget hadde gått rett til værs. Hadde passet denne astronomiske, supersjarmerende babygutten bedre også. Han er jo helt smelt <3

Tenker at de fleste nok hadde reagert ganske annerledes om de hadde fremstilt en jentebaby på samme måte, bare den kvinnelige versjonen av det miljøet som blir presentert ;)
Og det kan jo være en liten tankevekker om ikke annet.

Ja, det er akkurat det. Legitimt spørsmål. Er det riktig å bruke en baby til det og hvor går grensa for hva voksne vil akseptere?

Hadde det f. eks. vært like søtt og kult om en babyjente hadde twerket rundt en pole i sine nye bleier til en tekst om hoes og suck dicks f. eks? Altså hvor går grensa for hvilket "voksenspråk" og "voksenoppførsel" et barn (og i dette tilfelle en baby) skal få ha?

Om du kaller det voksenreklame så hjelper jo ikke det når det ikke sendes i voksen sendetid. Den durer jo hele døgnet. Ikke sikkert babyer får med seg reklamer, men større barn gjør jo det og de hermer fort B-)
Jeg tenker at sammenligningen din med jentebaby ikke blir helt korrekt, for selv om gutten har på seg et gullkjede m.m. så gjør han jo ingenting som er typisk for en pimp hvis jeg husker riktig? Han har ikke drøssevis med nakne babes som han behandler seksuelt eller snorter kokain.. han leker med duplo og blir stelt, med en litt vulgær sang som gir oss konteksten. Jeg er litt usikker på hva du tenker at andre barn vil herme etter, som er dårlig oppførsel/skadelig :)

Back
Topp