Opp om natten

Chiki

Glad i forumet
våkner dere ofte på natten?
Tuller ikke når jeg sier jeg seriøst våkner ca hver 1,5 time hele natten for å tisse. Jeg er så trøtt og sliten, vært sann i sikkert en måned nå. Har omtrent konstant svak hodepine, enkelte dager mye sterkere. Hverken paracet eller migrenemedisin fungerer. Når jeg er på nattevakt får jeg fysisk vondt i kroppen og den bare stritter imot av tretthet.
 
Det høres skikkelig ubehagelig ut! Her har vi en ettåring som er syk på 3 uka, så hun våkner en del om nettene, og jeg må alltid tisse når hun våkner :laughing002 Men tror ikke jeg hadde våkna av meg selv om ikke det var for henne.

Hvordan fungerer du i nattevaktstilling nå? Det må være tungt som gravid :wideyed:
 
Jeg våkner også ca annenhver time gjennom natten.. ikke alltid for å tisse.. men er gjerne på toalettet 2-3ggr ila natten..
Sliter du med å jobbe natt, så kan det være en ide og prate med leder om å endre dette.. evt få lege til å skrive at du skal ha tilrettelegging
 
Ja våkner flere ganger om natta, gjorde det sist svangerskap også, må sove litt på dagen for å ikke få vondt i hodet, men jeg har blitt vant til det. Ei jm sa (eller flere steder har jeg også sett det) at vi gjør det for å vende oss til at det skal komme en baby i hus som holder oss våken de tidene. Så kroppen gjør oss vandt til det på forhånd.
Jeg har hvertfall bare godtatt det, og Paracet funker ikke til noe fant jeg ut sist svangerskap så det gidder jeg ikke prøve på ved smerter eller hodepine, vann og søvn(vanskelig å gjøre,
Lett å si.)
Men ja sliter med hodepine selv, og i natt var jeg våken mer enn vanlig. Fikk ikke sove igjen etter jeg våknet ved halv fem tiden. Så blir gal selv av det, men kanskje lettere for meg som ikke jobber nå, så jeg sover når det passer meg. Håper du finner en løsning for deg❤️
 
Jeg våkner også ca annenhver time gjennom natten.. ikke alltid for å tisse.. men er gjerne på toalettet 2-3ggr ila natten..
Sliter du med å jobbe natt, så kan det være en ide og prate med leder om å endre dette.. evt få lege til å skrive at du skal ha tilrettelegging
Jeg har ikke lyst å jobbe dag/kveld der jeg abeider nå. Fikk tilbud om aftenvakter fra kl14-21, men vi har 3 barn hjemme. Det hadde ikke fungert i praksis. Der er enten stillestittende vakter eller veldig aktive. Er med psykisk utviklingshemmede. Så ikke alle jeg vil være på heller.

Natt går på ett vis nå siden jeg har fri en uke mellom hver periode. Hadde aldri greid å jobbe sann jeg har det nå å på dag/kveld og måtte være sosial med kollegaer og brukere i tillgg:hilarious:
 
Det høres skikkelig ubehagelig ut! Her har vi en ettåring som er syk på 3 uka, så hun våkner en del om nettene, og jeg må alltid tisse når hun våkner :laughing002 Men tror ikke jeg hadde våkna av meg selv om ikke det var for henne.

Hvordan fungerer du i nattevaktstilling nå? Det må være tungt som gravid :wideyed:
Det går veldig dårlig, men er 3-4 netter på rad og så fri 7 netter. Må komme meg til lege til uka.
Vi har en 3 åring som fortsatt ikke sover natta igjennom, men han tar mannen hver natt og står opp med ungene så jeg kan sove frem til han går på jobb
 
Ja våkner flere ganger om natta, gjorde det sist svangerskap også, må sove litt på dagen for å ikke få vondt i hodet, men jeg har blitt vant til det. Ei jm sa (eller flere steder har jeg også sett det) at vi gjør det for å vende oss til at det skal komme en baby i hus som holder oss våken de tidene. Så kroppen gjør oss vandt til det på forhånd.
Jeg har hvertfall bare godtatt det, og Paracet funker ikke til noe fant jeg ut sist svangerskap så det gidder jeg ikke prøve på ved smerter eller hodepine, vann og søvn(vanskelig å gjøre,
Lett å si.)
Men ja sliter med hodepine selv, og i natt var jeg våken mer enn vanlig. Fikk ikke sove igjen etter jeg våknet ved halv fem tiden. Så blir gal selv av det, men kanskje lettere for meg som ikke jobber nå, så jeg sover når det passer meg. Håper du finner en løsning for deg❤️
Jeg har heldigvis fri en uke mellom hver jobbperiode. Da sover jeg 1-2 timer på dagen for å holde det i sjakk og fungere fra jg henter ungene til jeg legge meg.

Har 3 barn fra før, men følte meg ikke slik da jeg gikk gravid
 
Jeg har heldigvis fri en uke mellom hver jobbperiode. Da sover jeg 1-2 timer på dagen for å holde det i sjakk og fungere fra jg henter ungene til jeg legge meg.

Har 3 barn fra før, men følte meg ikke slik da jeg gikk gravid
Så bra du får litt søvn❤️ Nei alle svangerskap er jo forskjellig, men om det er veldig ille så må du jo snakke med jm eller lege om det. Jeg var helt lik sist, så derfor går det bra for meg og selvfølgelig at jeg ikke har jobb eller barn å forholde meg til gjør jo det mye lettere for meg. Men høres veldig slitsomt ut så kanskje det er bedre med en sykemelding å få seg litt søvn isteden for å gå på veggen som gravid?❤️ Håper uansett st du finner en løsning for deg❤️
 
Så bra du får litt søvn❤️ Nei alle svangerskap er jo forskjellig, men om det er veldig ille så må du jo snakke med jm eller lege om det. Jeg var helt lik sist, så derfor går det bra for meg og selvfølgelig at jeg ikke har jobb eller barn å forholde meg til gjør jo det mye lettere for meg. Men høres veldig slitsomt ut så kanskje det er bedre med en sykemelding å få seg litt søvn isteden for å gå på veggen som gravid?❤️ Håper uansett st du finner en løsning for deg❤️

Håper på det, så får jeg heller prøve en gang til på dag eller kveld om forma skulle stige utover svangerskapet. Er livredd for å møte veggen før permisjon og baby kommer. Leger er jo så uenige om hvor bra det er å jobbe natt som gravid, er så forskjellig

Nå blir jeg liggende på sofaen å sove etter bare å lufta hunden, handlet eller ryddet/vasket hus liksom
 
Jeg våkner også mye om nettene, enten for å gå på toalettet, eller så bare våkner jeg av at jeg ligger vondt eller må snu meg. Som regel sovner jeg fort igjen, men noen ganger kan jeg bli liggende våken opp mot en time.
 
Høres ut som om du våkner mellom hver søvnsyklus?
Sånt er ekstremt slitsomt, ikke minst fordi det forhindrer deg i få den dype søvnen som gjør deg uthvilt.
Jeg hadde det sånn (delvis pga unge som fikk tenner og syk samboer) i halvanna uke før jeg ble sykemeldt. Var helt ødelagt.
Hjalp endel å slappe av ei uke. Og at både unge og samboer er bedre.
 
Nå våkner jeg ikke av meg selv for å gå på do stort sett, men går om jeg først er våken. Ungen sover sjeldent gjennom natta, så blir en tur eller to på do.
 
Høres ut som om du våkner mellom hver søvnsyklus?
Sånt er ekstremt slitsomt, ikke minst fordi det forhindrer deg i få den dype søvnen som gjør deg uthvilt.
Jeg hadde det sånn (delvis pga unge som fikk tenner og syk samboer) i halvanna uke før jeg ble sykemeldt. Var helt ødelagt.
Hjalp endel å slappe av ei uke. Og at både unge og samboer er bedre.
Ja er slitsomt! Yngste på 3 sover fortsatt ikke hele natten, men jeg våkner av han i tillegg selv om mannen tar han. Får max 2 timer sammemhengende søvn på natta, vært slik i iallefall en måned.
 
Var sånn sist svangerskap :woot: var sååå trøtt og konstant sliten. Så kom ungen, og det t ble jo selvfølgelig ikke bedre av det :rolleyes:
Denne gangen kan jeg faktisk sove gjennom natten uten oppvåkninger. Men toåringen kommer jo ila natten og er propell i senga, så.. Er vel bare å bli vant :goodnight
 
Var sånn sist svangerskap :woot: var sååå trøtt og konstant sliten. Så kom ungen, og det t ble jo selvfølgelig ikke bedre av det :rolleyes:
Denne gangen kan jeg faktisk sove gjennom natten uten oppvåkninger. Men toåringen kommer jo ila natten og er propell i senga, så.. Er vel bare å bli vant :goodnight
Føler med deg! Vår 3 åring våkner fortsatt, derfor vi ventet «så lenge» med å bli gravid med nr4 fordi jeg ikke visste om jeg orket. Også blir graviditeten slik:hilarious: kjøpte 140x200 seng til 3 åringen i vår, slik mannen kan ligge med han når det står på som verst med oppvåkningene hans:shy: så hadde det ikke vært for tissingen sover jeg som bare det siden mannen tar ungene på natta og morgene
 
Våkner ofte, men ikke av noen spesiell grunn. Alltid vært sånn, sover dårlig og veldig lett. Ikke rart jeg er sliten og trøtt hele tiden:wacky:
 
Jeg har sovet så godt frem til nå.
I sommer hadde jeg noen runder jeg måtte på do, men sovna med en gang etterpå.
Siste uka har jeg våknet mellom 0430 og 0615 og vært lys våken. Ingenting som plager meg, må ikke på do eller noe. Sliter med å sovne igjen, skjønner ikke hvorfor det skjer.
 
Jeg våkner stort sett en gang hver natt og må opp å tisse, men jeg sover også så veldig urolig. Stresser mye i drømmene og våkner ofte med høy puls og hjerteklapp. Mange av drømmene/stresset er jobbrelatert og det er så slitsomt! Føler jeg har vært på jobb hele natten og er utslitt når jeg våkner, også er det opp å gjøre seg klar til jobb. :wacky: Bruker vanligvis ikke drømme sånn, det er nytt etter jeg ble gravid.
 
Våkner veldig lite på natten. En periode i begynnelsen våknet jeg 2-3 ganger hver natt for å gå på do. Nå våkner jeg bare hvis barnet vårt våkner eller kommer inn til oss. :)
 
Back
Topp