Ivf medisiner pris

Summer

Flørter med forumet
Hei alle fine

Lurer på hva et forsøk koster ca. Finner ikke noe om dette på nettet. Jeg har fått beskjed at jeg skal på kort protokoll. Da tenker jeg på medisiner.
 
Hei alle fine

Lurer på hva et forsøk koster ca. Finner ikke noe om dette på nettet. Jeg har fått beskjed at jeg skal på kort protokoll. Da tenker jeg på medisiner.
Det kommer veldig an på hvilken medisiner og hvilke dose du skal ha. Jeg kom på 13.500 kr ca denne gang. Kort protokoll lav dose
 
Lang protokoll, har ikke starta enda, men regna sammen reseptene mine :p
15 100kr.
 
Det varierer nok veldig. Første forsøk 17300 kr det var kort protokoll. Andre som var lang 22000 kr.

Dette er kun medisiner.
 
Foreløpig brukt 25000,- men regner med å bruke mer etter første ul, må nok kjøpe gå litt lenger på sprøyter. Heldigvis får vi dekket alt av Helfo.
 
På siste forsøk nå brukte vi rett under 10 tusen kr. Kort protokoll.
Totalt har vi brukt rett rundt 35 tusen kr på 3 forsøk. Hvor vi har fått dekket 17-18 tusen av helfo.
 
Ble rett over 17000 på første forsøk, så grensen for refusjon er allerede nådd. Neste forsøk har jeg ikke regnet ut enda, men ser det er relativt lave doser. Så regner med det blir litt billigere!
 
Kan jeg spør, gjelder refusjon fra HELFO per forsøk eller for alle medisiner som brukes ved flere forsøk?
 
Kan jeg spør, gjelder refusjon fra HELFO per forsøk eller for alle medisiner som brukes ved flere forsøk?

Det gjelder for 3 forsøk pr. barn. Må du ha fler enn 3 forsøk på ett barn må alt etter det 3. forsøket dekkes selv.
 
Det gjelder for 3 forsøk pr. barn. Må du ha fler enn 3 forsøk på ett barn må alt etter det 3. forsøket dekkes selv.
Så hvis du må ha eksempelvis 2 forsøk hvor medisinene koster 60k, så dekkes alt over 18k?
 
Jeg havnet på ca 10 000kr på ferskforsøk (kort protokoll) og 1 000kr på fryseforsøk (4 dager styring av eggløsning for å unngå søndagsinnsett). Snitt på 5500kr per unge:)
 
Jeg hadde medisiner til underkant av 13000 på første forsøk og rundt 17000 på forsøket jeg holder på med nå (blir vel 1000 ekstra for lutinus om det blir noe å sette inn). Kort protokoll begge gangene.
 
Jeg havnet på ca 10 000kr på ferskforsøk (kort protokoll) og 1 000kr på fryseforsøk (4 dager styring av eggløsning for å unngå søndagsinnsett). Snitt på 5500kr per unge:)

Et kupp, vil jeg si! ;):p:D
 
Vi brukte ca 9300 på medisiner, kort protokoll. Men så satt spiren av seg selv etter kjøleskapet var fylt med hormoner. Tør ikke kvitte meg med dem enda, de får være i kjøleskapet noen uker til:D
 
Back
Topp