Hva synes dere om navnevalget?

Synes det blir et tungt navn pga lite flyt mellom for og mellomnavn. Kjenner også flere som kaller hundene sine for birk, så for meg er det et hundenavn
 
Syns det var fint jeg. Syns ikke det var tungt å si sammen heller. :)

Kjenner ikke noen hunder som heter Birk heller :p Bare sånn for info. Men min datters navn er visst blant hundenavn topp 5 :p Haha!

Jeg hadde Birk som topp guttenavn selv, men fikk aldri gutt så :)
 
Jeg synes Elias er et fint navn, og Birk er også ganske fint. Jeg synes ikke de passet sammen.
 
Fine begge to. Ok sammen, men litt tungt. Har dere planer om å bruke begge to til daglig?
 
Jeg er tilhenger av å bare gi navn som brukes, og av erfaring ryker ofte navn nr. to vekk i dagligtale (skole, fotballtrening, osv.).

Ole-Petter og slike navn er unntak, for de klinger bra. Birk Elias ble litt tungvint etter min mening.
 
Birk alene er fint, men Birk Elias er to navn som ikke passer sammen
 
Spesielt, men fint :) Likte godt Birk.
 
Spesielt . Elias er så brukt opp, blitt lei det. Birk vet jeg ikke helt . Kjenner en gutt som heter Birk:)
Navna sammen passet ikke .
 
Nå er det heller sånn at det som oftest er dyrene som får menneskenavn og ikke mennesker som får dyrenavn. Det er katter som heter Sofia, Mia, Felix og Mio....bare for å nevne noen. Hører til sjeldenhetene at noen kaller ungene sine Gråpus eller Svarteper :cat: Det samme gjelder for hundenavn.

Bare for at noen tilfeldigvis kaller hunden sin Aron eller Varg så blir ikke det automatisk et dyrenavn bare for at man vet om noen dyr som heter det.

Det kom et "dagens ord" fra Babyverden her en dag med ord om at foreldre bør tenke seg om før vi deler navnetanker med andre. Smaken er så forskjellig og vi må være klare for kritikk og kanskje noen nedlatende kommentarer også.

Jeg tror det er viktig at vi lar navnevalgene synke litt innover oss selv først og "smake" på dem over tid så vi kjenner om de er riktige for oss. For det er det som teller. Og med tiden så har navnet en tendens til å bli akseptert og normalisert. Så hver sin smak og hver sine valg :happy:

Er vi sikre på navnevalget vårt så bryr vi oss ikke så hardt om andres meninger. Trenger vi andres synspunkter så kanskje det forteller at vi ikke helt har funnet det rette navnet.... kanskje?
 
Ikke min smak. Heldigvis har vi forskjellig smak på navn slik at alle slipper å ha det samme navnet ;)
 
ikke noe jeg hadde kalt egne barn, ikke heeelt min smak, men synes samtidig at navnene var fine men mest hver for seg, ble litt tungt satt sammen:)

Jeg personlig er ikke helt fan av å gi barn tunge navn eller navn som ikke blir brukt til daglig, mye fordi jeg har hatt et slikt navn selv også, og endte opp med å endre på navnet mitt fordi det ble bare irritasjon å ha et navn som aldri var i bruk å heller bare i «veien» i alle papir arbeid, på jobb etc
 
ikke noe jeg hadde kalt egne barn, ikke heeelt min smak, men synes samtidig at navnene var fine men mest hver for seg, ble litt tungt satt sammen:)

Jeg personlig er ikke helt fan av å gi barn tunge navn eller navn som ikke blir brukt til daglig, mye fordi jeg har hatt et slikt navn selv også, og endte opp med å endre på navnet mitt fordi det ble bare irritasjon å ha et navn som aldri var i bruk å heller bare i «veien» i alle papir arbeid, på jobb etc
Samme her, jeg fjernet mitt andre navn i voksen alder
 
Back
Topp