Når barna er syke hjemme???

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Hva får barna lov til når de er syke hjemme??
Da tenker jeg spesielt på skolebarn.
Her var det lov med det man klarte i sykdommen, men aldri ut eller besøke/få besøk.
Nå har vi sagt nei til spilling også.
 
Ingen besøk nei, og ikke TV hvis hun har veldig vondt i hodet, ellers er TV helt innafor for å slappe av. Har ikke så strenge regler ved sykdom, så de får også spise/drikke det de får i seg om så det bare er saftis.
 
Ingen besøk nei, og ikke TV hvis hun har veldig vondt i hodet, ellers er TV helt innafor for å slappe av. Har ikke så strenge regler ved sykdom, så de får også spise/drikke det de får i seg om så det bare er saftis.
De får som regel den maten de har lyst på her :) og tv er lov
 
Får se på tv så lenge de vil. Eldste spiser nesten ingenting når han er syk, så da får han lov til å bestemme hva han skal spise. Yngste på 2 år har ikke vært så mye syk enda( bank i bordet). Men ingen besøk av venner eller besøke venner. Kan reise til besteforeldre da, men vi holder oss for det meste hjemme.
 
Må være hjemme og får ikke ha besøk. Strengt tatt tenker jeg at om man er frisk nok til besøk er man frisk nok til å gå på skole...
Får ellers lov å se på tv, nettbrett,leke ol.
 
Med tanke på smitte osv får dem ikke lov til å ha besøk eller dra på besøk. TV kan dem se på så mye dem vil om dem klarer, har dem vondt i hode er TV ikke aktuelt. Dem spiser og drikker det dem vil.
 
Er man syk, så er man syk. Og da er besøk uaktuelt her i huset. Ellers får de se TV og spise det de orker.
 
Få se tv og gjøre/spise som de vil og orker.
Kommer veldig an på hvordan syk også.

Har det vært karantenedag etter omgangssyke og 48 timer er over i løpet av skoledagen kan jeg se det an ang det å dra ut/på besøk med hvor mange timer det er siden 48 timer ble nådd.

Med eldste, som kan ha hodepineanfall (mistenker migren el.l) som har kviknet til utover dagen kan fint få besøk eller dra på besøk.

Men nå er de sjelden syke da. Og er de syke så er de syke, da holder de seg hjemme og får ikke besøk.
 
Få se tv og gjøre/spise som de vil og orker.
Kommer veldig an på hvordan syk også.

Har det vært karantenedag etter omgangssyke og 48 timer er over i løpet av skoledagen kan jeg se det an ang det å dra ut/på besøk med hvor mange timer det er siden 48 timer ble nådd.

Med eldste, som kan ha hodepineanfall (mistenker migren el.l) som har kviknet til utover dagen kan fint få besøk eller dra på besøk.

Men nå er de sjelden syke da. Og er de syke så er de syke, da holder de seg hjemme og får ikke besøk.
Samme her bare at det gjelder ørebetennelse,kan være våken hele natten men bli bedre utover dagen og da ser jrg ingen grunn til å nekte besøk , det blir for dumt synes jeg
 
Kommer helt Ann på hva som er galt, de få gangene frøkna er syk så er det som regel lymfeknutene i magen som er problemet. Sinnsyke smerter mens det står på, men går over og da får hun lov å ut om hun orker.

Med småen så gjør man det han vil/orker, det er lite men en luftetur i vogna er alltid innafor om han vil. Han sliter med astmaen, falsk krupp og infeksjoner mange uker i året og frisk luft har som regel god effekt.
 
Eldste er nesten aldri så syk at hun er hjemme, er hun syk så får hun det hun ønsker å spise og hun får se TV.

De gangene hun har vært hjemme, så er hun så dårlig at det uansett ikke er aktuelt med besøk, hun har ikke orket seg selv uansett.
 
De får gå ut om formen tillater det . Vet selv når jeg har influensa , så har jeg kanskje et par timer jeg føler meg bedre. Så da kan unga gå ut å ake eller noe .

Ellers er mine sjuke når de er sjuke og ligger i senga eller soffan og sover. Får bruke mobil. Varer bare en dag med sykdom .

Emil jeg er i butikken , så kan det hende det blir en bolle og litago. Det er jo hyggelig å bli satt litt pris på.

Gjør det mot barna som du selv ville blitt behandlet tenker jeg :)
 
Jeg har ikke skolebarn selv, men jeg syns det er merkelig med de som er hjemme fra skolen, og likevel er på feks fotball på ettermiddagen. Er man syk, sp er man hjemme den dagen tenker jeg. Jeg har ingenplaner om å lære mine barn at man kan være syk på dagen å finne på gøyale ting på kvelden. Jeg fikk heller ikke lov til å være hjemme fra skolen, for så å gjøre hva jeg ville etter skoletid selv om formen var bedre, daua ikke av å kjede meg noen timer.
 
Back
Topp