Å bruke sjeldne navn

Bkno7171892

Første møte med forumet
Jeg bor på et lite tettsted hvor alle kanskje vet om hverandre - iallefall har hørt om hverandre. Vi venter nå vår andre gutt og sitter enda en gang i et dilemma. Vi elsker navnene Willas og Styrk. Det som er med disse navnene er at det er 1-2 stk som har disse navnene i alderen 0-40 år på dette tettstedet. Dette er jo svært sjeldne navn og vi «plages» igjen med å bruke noen av disse bare på grunn av at de er sjeldne og det er andre som bor her som har de. Vi har ingenting med vedkomne å gjøre, dette barnet vi venter kommer til å gå 2-4 år på samme skole (ikke klasse) som to av disse.

Hva tenker dere om å bruke sjeldne navn som andre har på et tettsted?
 
Jeg har forståelse for dilemmaet deres altså! Vi bor også på en liten plass og man gjør seg fort sine tanker om hvilke navn vi «kan» ta. Men jeg personlig har landet på at vi skal velge det navnet vi ser for oss til vår datter - uavhengig av om det er for sjeldent/for vanlig/andre har samme navn/noen ikke liker navnet. Vi velger navnet som vi ser for oss datteren vår skal hete, og vi skal tross alt bruke dette navnet hver dag og barnet ha resten av livet :) Jeg syns dere skal gå for de navnene du nevner, det er sterke og flotte navn :happy:
 
Åh, liker sånne gåter.
Premiss 1: 0-40 år
Premiss 2: kommer til å gå på samme skole som barnet i 2-4 år.

Om gutten fødes til neste år (2020) vil han begynne på skolen i 2026.

De andre barna med de spesielle navnene er ferdige på ungdomskolen i 2028-2030, og er dermed ganske langt under 40, Iallefall, nærmere bestemt under 5 år gamle
 
Åh, liker sånne gåter.
Premiss 1: 0-40 år
Premiss 2: kommer til å gå på samme skole som barnet i 2-4 år.

Om gutten fødes til neste år (2020) vil han begynne på skolen i 2026.

De andre barna med de spesielle navnene er ferdige på ungdomskolen i 2028-2030, og er dermed ganske langt under 40, Iallefall, nærmere bestemt under 5 år gamle
Du et noe for deg selv til tider :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Åh, liker sånne gåter.
Premiss 1: 0-40 år
Premiss 2: kommer til å gå på samme skole som barnet i 2-4 år.

Om gutten fødes til neste år (2020) vil han begynne på skolen i 2026.

De andre barna med de spesielle navnene er ferdige på ungdomskolen i 2028-2030, og er dermed ganske langt under 40, Iallefall, nærmere bestemt under 5 år gamle

Beklager om jeg var litt utydelig og siden dette var en viktig del for deg for å si din mening om å bruke sjeldne navn på et tettsted; For å være helt spesifikk er det snakk om en gutt på 5-6 år(litt usikker) og en på 4 år. En mann som er 39 og en jeg er litt usikker på - et sted mellom 30-40. Kan sikkert finne ut hvor gamle de er eksakt hvis det trengs?:)

Skjønner du kanskje forvirres av at jeg skrev 1-2 stk bar navnet, dette var en skrivefeil fra min side - beklager. Det skulle være 4 for å være helt korrekt. Altså, igjen for å unngå misforståelse(er jo bare fra et lite tettsted, ingen kjenner nok igjen dette) 2 stk som heter Willas, en Styrk og en som har Willas som mellomnavn:)
 
Beklager om jeg var litt utydelig og siden dette var en viktig del for deg for å si din mening om å bruke sjeldne navn på et tettsted; For å være helt spesifikk er det snakk om en gutt på 5-6 år(litt usikker) og en på 4 år. En mann som er 39 og en jeg er litt usikker på - et sted mellom 30-40. Kan sikkert finne ut hvor gamle de er eksakt hvis det trengs?:)

Skjønner du kanskje forvirres av at jeg skrev 1-2 stk bar navnet, dette var en skrivefeil fra min side - beklager. Det skulle være 4 for å være helt korrekt. Altså, igjen for å unngå misforståelse(er jo bare fra et lite tettsted, ingen kjenner nok igjen dette) 2 stk som heter Willas, en Styrk og en som har Willas som mellomnavn:)
Jeg prøvde bare å være litt morsom, ikke å ytre en mening :) Jeg var litt overtrøtt..

Det du skrev minnet meg om sånne kompliserte gåter.

Mente ikke å fornærme deg, men ser nå at det kanskje virket litt freidig. Det var ikke meningen, bare et dårlig forsøk på å være morsom.

(Også hadde jeg egentlig ikke noen mening angående det å bruke sjeldne navn. Synes dere skal velge navnet dere vil uansett ❤️)
 
Jeg prøvde bare å være litt morsom, ikke å ytre en mening :) Jeg var litt overtrøtt..

Det du skrev minnet meg om sånne kompliserte gåter.

Mente ikke å fornærme deg, men ser nå at det kanskje virket litt freidig. Det var ikke meningen, bare et dårlig forsøk på å være morsom.

(Også hadde jeg egentlig ikke noen mening angående det å bruke sjeldne navn. Synes dere skal velge navnet dere vil uansett ❤️)

Ikke lett når en er hårsår og hormonell:wtf:
 
Velg det navnet dere ønsker uansett hvad :)
Jeg hadde nok tenkt meg godt om var jeg i samme situasjon, men jeg tror ikke det er så farlig!
 
Syns du skal gå for det navnet du vil ha. Du får bare én sjanse til å gi barnet ditt et navn, la det være et navn du virkelig elsker;)
 
Hadde kjørt på med det navnet dere ønsker, ikke brydd meg om at flere heter det samme :)
 
Jeg syns dere skal velge det navnet dere vil ha. Er jo ikke sikkert at det vil forbli like sjeldent, og er jo ikke en gang garantert at dere vil bli boende der.
 
Jeg har ei datter med ett (veldig) sjeldent navn. Og når hun ble født bodde vi på ett lite sted. Noen mnd etter hun ble født fikk ei jente i nærheten samme navn. Jeg må innrømme at jeg ikke likte det, fordi hele hensikten med det sjeldne navnet falt bort når de plutselig var to jevngamle som het det. MEN! Jeg har full forståelse for at folk velger det navnet de liker, og det er ingen som har enerett på navnene. Derfor vil jeg jo råde dere til å velge det som føles riktig :) Og det er jo allerede flere med samme navn der, det gjør det jo egentlig mindre spesielt.
 
Jeg har et sjeldent navn, og jeg har opplevd at noen som kjenner noen andre i min familie (som jeg har såvidt truffet en gang) fikk jente og kalt hun for det samme jeg heter. Jeg tenker ikke så mye over det annet enn at det er koselig :)
 
Syns navnene var tøffe!


Jeg hadde valgt det navnet som føltes rett, så om det er det som passer for dere og deres familie, så sier jeg kjør på.
:dance008
 
Back
Topp