Vondt i magen ved nesten hvert måltid

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Eldste på 6 sier han har vondt i magen stort sett hver gang han spiser, uavhengig av hva han spiser. Formen hans virker fin ellers. Ingen unormal avføring eller lignende.

Noen som har hatt barn med det samme?

Tenker oss selvsagt til legen også altså, ville bare høre med dere om noen hadde vært borti det samme :)

Det hørtes leit ut, har det vart lenge? Utover babytiden har ikke vi noen erfaringer med det, dessverre. Eldste hadde matallergier og fikk vondt i magen etter hvert måltid frem til vi kuttet ut melk da han var seks mnd, men med tanke på aldersforskjell føler jeg ikke det er helt sammenlignbart. God bedring til dere!

Det hørtes leit ut, har det vart lenge? Utover babytiden har ikke vi noen erfaringer med det, dessverre. Eldste hadde matallergier og fikk vondt i magen etter hvert måltid frem til vi kuttet ut melk da han var seks mnd, men med tanke på aldersforskjell føler jeg ikke det er helt sammenlignbart. God bedring til dere!
Ganske lenge, men kommer igrunn i perioder (uten noen sammenheng der heller)... Takk ❤️

Høres litt ut som det nevøen min klagde over når han var mindre, de endte opp med å måtte kutte både det ene og det andre fra kosten og da ble han faktisk bedre, feks gluten, sukker, laktose måtte de kutte bort, nå har han vokst til og tilført litt av de tingene de tok bort, noen ting tåler han nå i mindre mengder, men andre ting må han fremdeles holde seg borte fra.

Ta deg en tur til legen å se hva de sier der.

Lykke til!

Jeg var ett sånt barn. Alltid (med få unntak) vondt i magen med matsituasjoner. Har det ofte ennå uten at de finner ut hvorfor. Da jeg var yngre tror jeg også det hang mye sammen med stress/ubehag. Mye mas i barndommen, og magen min tåler veldig lite. Merker for eksempel at den slår seg vrang rett før en eksamen eller rundt mat om jeg er sliten og stresset. Nå har min blitt gradvis verre uten at de skjønner hvorfor da, men husker at jeg alltid hadde vondt i magen.

Har dette startet etter skolestart? Kanskje han er sliten og gir uttrykk for det gjennom å si han har vondt i magen? Eller er det tydelig at han har fysisk vondt? Da ville jeg skrevet ned hva han spiser (mht allergier/intoleransene) og sett om det er en sammenheng.

Men jeg ville kontaktet legen og forhørt meg der. Greit å sjekke om det er noe mer.

Jeg var ett sånt barn. Alltid (med få unntak) vondt i magen med matsituasjoner. Har det ofte ennå uten at de finner ut hvorfor. Da jeg var yngre tror jeg også det hang mye sammen med stress/ubehag. Mye mas i barndommen, og magen min tåler veldig lite. Merker for eksempel at den slår seg vrang rett før en eksamen eller rundt mat om jeg er sliten og stresset. Nå har min blitt gradvis verre uten at de skjønner hvorfor da, men husker at jeg alltid hadde vondt i magen.

Har dette startet etter skolestart? Kanskje han er sliten og gir uttrykk for det gjennom å si han har vondt i magen? Eller er det tydelig at han har fysisk vondt? Da ville jeg skrevet ned hva han spiser (mht allergier/intoleransene) og sett om det er en sammenheng.

Men jeg ville kontaktet legen og forhørt meg der. Greit å sjekke om det er noe mer.
Så leit å høre at de ikke finner en løsning :/

Nei, har vært sånn lenge :/ Kan godt hende han er sliten, da det gjerne kommer rundt middag... Jeg skal gjøre begge deler, tenker jeg :) Både dagbok og lege :)

Så leit å høre at de ikke finner en løsning :/

Nei, har vært sånn lenge :/ Kan godt hende han er sliten, da det gjerne kommer rundt middag... Jeg skal gjøre begge deler, tenker jeg :) Både dagbok og lege :)

Lurt å føre dagbok nå noen dager før lege :) De spør mulig om det når du er der, hva han spiser osv.

Stakkars liten :( Klarer du å se noen system o når han har vondt? Vondere ved varm mat enn kald mat? Brødmat? Sterk mat? Prøvd små hyppige måltider? Spiser han for mye slik at han er stappmett?

Stakkars liten :( Klarer du å se noen system o når han har vondt? Vondere ved varm mat enn kald mat? Brødmat? Sterk mat? Prøvd små hyppige måltider? Spiser han for mye slik at han er stappmett?
Nei, egentlig ikke... Kommer forsåvidt mer rundt middag, men det er jo stort sett da jeg ser han spise... Ser ingen forskjell i rettene eller mengden...

Irritabel tarm, jeg var sånn og er sånn enda. Får veldig ofte vondt av å spise mat, jeg har nå etter lang tid utredning fått beskjed om at jeg har irritabel tarm. Mitt barn har det også, og vi fikk beskjed av sykehuset å kutte melk og gluten på. Holdt han helt unna og magen ble bedre.
Jeg klarer ikke å holde en diett derfor blir jeg nok ikke bedre heller. Merket stor endring da jeg kuttet melkeprodukter fra maten, eller fetmat. Greit å få alt sjekket, lykke til :)

Back
Topp