Klage på apotek

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Er det noen som veit hvordan man gjør det? Sist jeg og min datter skulle til øyelege så skulle jeg hente medisinen hennes. Hu har kronisk spiserørsbetennelse og betennelse i magesekken, noe som vil si at Hu trenger en medisin type som demper magesyre og da fnr typen man får på blåresept. Vi hadde ca 15 min til timen og ingen kø så vi gikk inn på apoteket som vi sjeldent handler på pga avstand. Men det ble visst ett stort problem med disse medisinen, apptekeren stilte som ved hvorfor vi hadde fått denne medisinen og om vi hadde prøvd en type uten resept( gaviscon). Dette kunne skadet min datter. De stilte masse spm og var veldig vrange ang å gi ut denne medisinen. Fikk den til slutt etter at jeg ble sur og sa at Hu har diagnosen fra Ullevål sykehus og de burde ikke stille spm ved det. Nå har min sønn brukt medisiner mot refluks siden han var 5 mnd og er nå akkurat blir medisin fri 3 år senere. Min datter begynte på medisiner i påsken. Aldri opplevd problemer ang medisiner noe annet sted enn ved dette apoteket. De stiller altid spm om hvorfor man får det og bruker veldig lang tid og masse undersøkelser før man faktisk får medisinen. Virkelig slitsomt. Så jeg vurderer å sende en klage på dem. Hadde jeg stolt på dem ang medisiner og ikke hatt den kunnskapen jeg har ang sykdommen dens så kunne det fått alvorlige konsekvenser for min datter. Gaviscon hadde aldri verden hjulpet Hu på noen slags måte og mest sannsynligvis gjort at Hu fikk magesår med tiden.

Vel.

Vil heller si at de på dette apoteket tok jobben sin alvorlig. :)

Man skal ikke utlevere medisin til barn ukritisk.
Men..! Farmasøyten skal ringe å snakke med foreskrivende lege dersom de er i tvil om medisin eller dosering. Så fremt dette var på resept.

Skjønner at du som forelder blir ekspert på ditt barns medisinbruk og diagnose, det gjør man jo.
Gå tilbake å snakk med de, så du slipper dette igjen :chicken:

Kanskje du kan sende en Mail til dem og si at du syntes det var ubehagelig? Har aldri opplevd det selv, men da moren min skulle handle noe reseptfritt på det apoteket jeg pleier å handle på var de veldig tilbakeholdne. Tror det kommer litt an på hvem du møter, og hva slags medisiner det er.

Jeg ville nok ikke sendt klage på dette. Høres ut som et grundig apotek. En farmasøyt er ofte være flinkere på medisiner enn leger. Jeg har selv opplevd at lege har skrevet ut feil dosering og farmasøyt har ordnet opp i det.
Denne farmasøyten mente det nok godt, og spurte nok da det naturlig nok er best å først å prøve om reseptfrie medisiner har effekt. Og noen leger kan skrive ut litt for sterke medisiner ukritisk.
Jeg ville bare forklart situasjonen kort at dette er det eneste som funker.

Men jeg forstår det er irriterende å bli utspurt.

Jeg forklarte i mente men de ga seg ikke før jeg fortalte om direkte diagnose og personlige ting man ikke vil skrike ut utover ett kjøpesenter. Jeg har handlet medisiner til barna der før og er samme problem hver eneste gang. At man skal være kritisk er greit, men å diskutere diagnosen til barnet og hva som er gjort av undersøkelser burde være unødvendig. Hu har resept på 3 forskjellige typer og jeg hentet kun den ene. Er kun den ene som blir brukt også. Det står på respekten hva diagnosen er.

Hadde ikke klaget, men hadde gått dit en annen gang, og hvis dem hadde vært vrange da så måtte de ringt legen. Kor vanskelig skal det være å gjøre jobben sin? Noe som heter å være nøye men man avhører ikke foreldrene.hha heter medisinen?

Jeg ville nok ikke sendt klage på dette. Høres ut som et grundig apotek. En farmasøyt er ofte være flinkere på medisiner enn leger. Jeg har selv opplevd at lege har skrevet ut feil dosering og farmasøyt har ordnet opp i det.
Denne farmasøyten mente det nok godt, og spurte nok da det naturlig nok er best å først å prøve om reseptfrie medisiner har effekt. Og noen leger kan skrive ut litt for sterke medisiner ukritisk.
Jeg ville bare forklart situasjonen kort at dette er det eneste som funker.

Men jeg forstår det er irriterende å bli utspurt.
Enig med deg

Hadde ikke klaget, men hadde gått dit en annen gang, og hvis dem hadde vært vrange da så måtte de ringt legen. Kor vanskelig skal det være å gjøre jobben sin? Noe som heter å være nøye men man avhører ikke foreldrene.hha heter medisinen?
Omeprazol. De begge fikk nexium før, men pga bivirkninger på begge to så valgte de Omeprazol på eldste og kutte på yngste( yngste skal kutte ca hver 6 mnd uansett for å se om han har vokst det av seg). Hu har en dosering som vil si 2 mg pr kg, men bruker ikke det. Vi holder det på ett minimum. Ullevål sa minimum 1 mg pr kg og maks 2 mg pr kg. Nå er Hu på den i mellom.

Back
Topp