Hysterisk når han skal legges

Sneipen18

Blir kjent med forumet
Hjelp! Lillegutt har sovet på eget rom siden han var 7 mnd. og vi har aldri hatt noe problem. De siste dagene har han blitt fullstendig hysterisk når vi har prøvd å lagt ham, både på dag og kveld. Vanligvis legger vi ham ned i sengen og går ut av rommet uten problem, nå står han oppreist å hyler før vi får snudd oss. Vi prøver selvfølgelig å roe ham ned, uten hell, så vi må bare ta ham ut av sengen. Så han sover ikke på dagtid, og vi må nå gå med han til han sovner om kvelden. Hva har skjedd?

Vi trodde først det kanskje var tenner, men han er i kjempehumør ellers, raser rundt og det er ikke noe problem å ligge ned ellers. Vi har også gitt han paracet uten effekt.

Han har for en mnd tid siden gått fra 2 til 1 dupp på dagen. Har vært innom tanken på at han kanskje ikke trenger å sove på dagtid lenger, men det er jo også slik om kvelden.

Det er så utrolig frustrerende og vondt å ikke vite hva det er, mammahjertet er knust og jeg gråter hver gang han skal legge seg fordi det gjør så vondt, jeg blir helt utmattet.

Har noen vært borti det samme?

Det kan jo være så mye også, er han redd, er det bare at han slettes ikke vil legge seg, er dette en vanlig? Hvordan skal vi vite hva som et galt? Trenger alle tips vi kan få!

Hilsen sliten og frustrert mamma.
 
Han har ikke tilfeldigvis begynt i barnehage nå..?

Kan jo så klart være at han ikke er trøtt.. prøvd å kutte ned på duppen på dagtid? Eller at han er overtrøtt da.. mini her blir sånn når han ikke er trøtt eller når han er overtrøtt i alle fall :confused013 hvis han ikke roer seg og sovner med dere i rommet heller ville jeg nok prøvd å kutte litt på soving :)
 
Han har ikke tilfeldigvis begynt i barnehage nå..?

Kan jo så klart være at han ikke er trøtt.. prøvd å kutte ned på duppen på dagtid? Eller at han er overtrøtt da.. mini her blir sånn når han ikke er trøtt eller når han er overtrøtt i alle fall :confused013 hvis han ikke roer seg og sovner med dere i rommet heller ville jeg nok prøvd å kutte litt på soving :)
Har ikke begynt i barnehage. Han er stuptrøtt og det er ikke noe problem å få han til å sovne på fanget for så å legge han i senga :eek: Til vanlig når han legges styrer han bare i senga på egenhånd til han sovner. Vi får håpe det er bare en fase :nailbiting:
 
Høres kjent ut. Lillemor blir sint når hun ser senga si når det er leggetid. Samme greia hver kveld. Det er ingenting som plager henne, det er rett og slett at hun ikke vil legge seg :eek: så vi gjør samme rutine hver kveld, og helsesøster sa at det vil bli bedre etterhvert. Vi har henne på fanget og synger en nattsang før hun legges i senga. Så er vi på rommet hennes frem til hun sovner, tar ca en times tid med urolig baby, hyling, gråting, lek og sang. Har ingen gode råd, men dere er ikke alene :)
 
Har ikke begynt i barnehage. Han er stuptrøtt og det er ikke noe problem å få han til å sovne på fanget for så å legge han i senga :eek: Til vanlig når han legges styrer han bare i senga på egenhånd til han sovner. Vi får håpe det er bare en fase :nailbiting:

Håper det går seg til fort da :) slitsomt når sånt står på.. når jeg tenker meg om var vår sånn et par uker i sommer uten at vi fant helt ut av hva som var greia.. jeg endte med å bære han i bæresele til han sovnet flere kvelder og trodde jeg skulle bli gal! Brukte opp mot 3 timer på leggingen inne på soverommet.. før det startet sovnet han av seg selv i løpet av kort tid når vi satt i døråpningen.. nå er vi tilbake til normalen, og har hatt det sånn fler uker :)
 
Hjelp! Lillegutt har sovet på eget rom siden han var 7 mnd. og vi har aldri hatt noe problem. De siste dagene har han blitt fullstendig hysterisk når vi har prøvd å lagt ham, både på dag og kveld. Vanligvis legger vi ham ned i sengen og går ut av rommet uten problem, nå står han oppreist å hyler før vi får snudd oss. Vi prøver selvfølgelig å roe ham ned, uten hell, så vi må bare ta ham ut av sengen. Så han sover ikke på dagtid, og vi må nå gå med han til han sovner om kvelden. Hva har skjedd?

Vi trodde først det kanskje var tenner, men han er i kjempehumør ellers, raser rundt og det er ikke noe problem å ligge ned ellers. Vi har også gitt han paracet uten effekt.

Han har for en mnd tid siden gått fra 2 til 1 dupp på dagen. Har vært innom tanken på at han kanskje ikke trenger å sove på dagtid lenger, men det er jo også slik om kvelden.

Det er så utrolig frustrerende og vondt å ikke vite hva det er, mammahjertet er knust og jeg gråter hver gang han skal legge seg fordi det gjør så vondt, jeg blir helt utmattet.

Har noen vært borti det samme?

Det kan jo være så mye også, er han redd, er det bare at han slettes ikke vil legge seg, er dette en vanlig? Hvordan skal vi vite hva som et galt? Trenger alle tips vi kan få!

Hilsen sliten og frustrert mamma.


Jenta våres ble også helt hysterisk når hun skulle legges for noen måneder tilbake. Da hadde hun alltid vært slik at vi bare la hun i senga så hadde hun nærmest sovnet før vi gikk ut. Det virket plutselig som hun var redd for senga. Jeg tenkte muligens at det føltes innestengt å sove eller skulle være i en sprinkelseng så etter ei lita stund med at vi fikk henne til å sovne i fanget før vi la henne, byttet vi om til juniorseng. Det har fungert greit for oss :) Det var planen uansett før lillebror kom så han kunne overta sprinkelsenga, så passet egentlig fint :happy: Håper det blir eller allerede er blitt bedre for dere, er ikke kjekt når barna ikke har det godt. <3
 
Back
Topp