Svakere tester :(

Bondemama

Forelsket i forumet
Nå mistet jeg helt motet her idag. Begge testene jeg tok idag er svakere enn det testene til nå har vært :sad010
 
Jeg har hørt at man ikke skal fortsette å ta tester for å måle om HCG går opp. I følge en annen i en annen gruppe her på forumet hadde gynekologen hennes sagt at HCG-nivået kan svinge en del/gå litt i bølger i første trimester.

Er du nervøs nå synes jeg du heller skal ta blodprøver hos legen med noen dagers mellomrom.
 
Hvor langt er du på vei? Vil absolutt anbefale deg å teste hcg med blodprøver dersom du er usikker! Man kan ikke stole på hjemmetester til slik desverre:(
 
Har ikke bilde, da jeg knuste tlf :p Men, ringt legen og får komme inn og ta blodprøve.
Hvor langt på vei var du i dag, og hvor lenge er det siden siste test?
En mulighet for et upresist, men «raskt» svar, er å ta CBD. Dersom du har fått f.eks 3+ eller 2-3 tidligere, og det plutselig viser 1-2, er det et dårlig tegn. Om en test er bare ørlite svakere fra en dag til en annen trenger ikke det å bety noe som helst.

Lykke til hos legen
 
Kommer an på hvor langt du er på vei. Har mye erfaring med det selv (dessverre). Men er du rundt 6 uker og oppover kan testene bli svakere pga Hook effekten. Frem til 5-6 uker kan du "måle" hCG med strimler selv. Kan selvsagt variere i små nyenser men du ser trenden over flere dager.
 
Det var trist. Lykke til videre :Heartred
 
Ånei, så trist :( Håper det går bra med deg!
Masse lykke til videre :Heartred
 
Back
Topp