Blodtrykk

susy123

Betatt av forumet
Jeg regner med det varierer litt?
Jeg var på kontroll i dag, og blodtrykket mitt har vært ganske normalt, rundt 118/77 men i dag (vel og merke etter litt grining) så var det på 118/85.. Men det er vel normalt?

Ble litt stressa da jeg slo ut med 3+ på leucocytter også uten symptomer på UVI. Men skal leverer en ny urinprøve etterpå og/eller mandag.
 
Lett å få utslag på urinstix pga litt utflod i urinen eller lign, egentlig bør man ta urinprøve nysdusjet midtstråle mens man skiller kjønnsleppene.
Så ville ikke bekymret meg for det med mindre det er flere ganger og andre tegn på trøbbel.
 
Blodtrykket varierer endel, men hvis undertrykket spesielt nærmer seg 95 så bør en være obs. Da jeg hadde svangerskapsforgiftning sist svangerskap varierte undertrykket mitt med alt fra 95 til 110, jordmor sa iallfall til meg at 95 i undertrykk er grense for at de må vurdere hva de skal gjøre videre ift oppfølging (observasjon, blodtrykkmedisiner osv).
 
Middelverdi på undertrykk så sykepleier søstern er mellom 70-90.
Jeg har selv rundt 100/70, men jeg pleier å ligge lavere utenom detta svangerskapet.
Men ellers hadde jeg utslag på 1+ og pos på urinprøve hos legen sist, til og med 1+ på protein. Så da ble det antibiotika kur for asymptomatisk bakteruri (uvi uten symptomer) og ny urinprøve på torsdag.
 
Middelverdi på undertrykk så sykepleier søstern er mellom 70-90.
Jeg har selv rundt 100/70, men jeg pleier å ligge lavere utenom detta svangerskapet.
Men ellers hadde jeg utslag på 1+ og pos på urinprøve hos legen sist, til og med 1+ på protein. Så da ble det antibiotika kur for asymptomatisk bakteruri (uvi uten symptomer) og ny urinprøve på torsdag.
ahh de satte deg rett på kur?
Jeg tok en ny prøve samme dagen, bare med litt vask osv først, så slo jeg ikke ut i det hele tatt.
 
ahh de satte deg rett på kur?
Jeg tok en ny prøve samme dagen, bare med litt vask osv først, så slo jeg ikke ut i det hele tatt.
hvor lenge hadde siste urinen vært i blæra?
 
hvor lenge hadde siste urinen vært i blæra?
Det aner jeg egentlig ikke, muligens et par timer siden sist gang jeg var på do.
Det var det jordmora sa jeg kunne gjøre, skulle vaske litt, tisse litt i doen også i koppen og levere på ettermiddagen.
 
ahh de satte deg rett på kur?
Jeg tok en ny prøve samme dagen, bare med litt vask osv først, så slo jeg ikke ut i det hele tatt.

Ja de gjorde visst det, relativt svak kur. Spurte om det egentlig var noe behov men legen min insisterte. Tror hun var mer bekymret pga protein (1+).
 
Det aner jeg egentlig ikke, muligens et par timer siden sist gang jeg var på do.
Det var det jordmora sa jeg kunne gjøre, skulle vaske litt, tisse litt i doen også i koppen og levere på ettermiddagen.
Du kan evt levere på nytt en morgen, med morgenurin. Ofte tar det 4 timer med urin i blæra før urinprøvene gir utslag på f.eks. nitritt. Men leukocytter vil de ha utslag på uansett ofte, uansett om det har vært 1 eller 3 timer i blæra.
 
Du kan evt levere på nytt en morgen, med morgenurin. Ofte tar det 4 timer med urin i blæra før urinprøvene gir utslag på f.eks. nitritt. Men leukocytter vil de ha utslag på uansett ofte, uansett om det har vært 1 eller 3 timer i blæra.
ahh, ja det var kun Leuk. som slo ut egentlig ingenting annet.
Men jeg kan jo alltids levere en ny for å være sikker
 
Var på en sjekk i dag, da jeg skulle inn for å sjekke andre ting hos legen.
Og blodtrykket er da på 129/78 .. ?
 
Det er ikke spesielt høyt nei, og fint innenfor normalt :)
 
Back
Topp