Når begynne å bruke ull?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Vi skal så klart ikke begynne med ull ennå da det er for tidlig og fortsatt litt for varmt til ullklær. Men høsten nærmer seg jo.

Når begynner deres barn å bruke ull? Hva er gradene ute da?
 
Fra ca. 5 varmegrader. Så fra oktober-mars/april ish. :)
 
Eldstemann er ganske kald av seg, så under 10 grader har han helst ull på. Mellomste er derimot veldig varm og venter til gradestokken er på minussida.
 
Kommer an på været, men minste hadde ullbukser en dag for en ukes tid siden fordi det var meldt overskyet og vind med maks 11 grader hele dagen. Venter stort sett til september, da :)
 
Kan ikke snakke for barna, ungen er enda i magen, men vi er langt ute på den ytterste øde ø i nord nå, og i dag har jeg tatt frem ullgenseren :p
8 grader og fare for enda mer pissregn.
 
Ser dere på selve gradene eller der det står føles som? Det står jo ofte 14 grader, men føles som 8 grader f.eks. Eller 11 grader og føles som 5 grader osv. For jeg syns ofte det er kaldt ute selv om det er 11 grader f.eks, men det er jo fordi det føles som 5-6 grader.
 
Når det er kaldt :p

Ser ikke på mnd eller temp, men den følte temperaturen.

Yngste begynner nok før eldste. Han bruker bare stilongs, synes det blir for varmt med ullgenser.

Og så kommer det an på hvor mye de er ute.
Bhgbarn er ofte mer ute (lenger i strekk) enn skolebarn.
 
Kjenner på temperaturen. Men hvis det føles som 5 grader bruker vi gjerne ull :)
 
Ser dere på selve gradene eller der det står føles som? Det står jo ofte 14 grader, men føles som 8 grader f.eks. Eller 11 grader og føles som 5 grader osv. For jeg syns ofte det er kaldt ute selv om det er 11 grader f.eks, men det er jo fordi det føles som 5-6 grader.


Vi går etter følt temp :)
 
Ser dere på selve gradene eller der det står føles som? Det står jo ofte 14 grader, men føles som 8 grader f.eks. Eller 11 grader og føles som 5 grader osv. For jeg syns ofte det er kaldt ute selv om det er 11 grader f.eks, men det er jo fordi det føles som 5-6 grader.
Jeg har ikke sånn "føles som", men går etter dagsformen. Våkner jeg kald så er det bare å gå med ull til det blir for varmt..
 
Når det er minus hele dagen. Min er veldig varm og har atopisk eksem, så han blir veldig klam, noe som fører til mer utslett når han blir for varm, noe han bli i ull. Så derfor bruker vi lite ull og når det er minus døgnet rundt.
 
Frøkna her er varm av seg, så hun bruker ikke så mye ull inn mot kroppen før det er skikkelig kaldt. I bhg har de varme i gulvet og det er ca 25 grader inne hele året, og da er hun mer enn varm nok med tynn bomullsbody og bukse. Det hender de har tatt på henne t-skjort inne fordi svetten renner når hun leker..:hilarious:I dag fant vi fram en tynn strikkagenser under regnjakka, da var det 9 grader, regn og vind ute.
 
Når det er kaldt :p Ser ikke spesifikt på temperatur, men om det kjennes kaldt/surt og vi skal ut blir det ull. Når det er kaldere på natta blir det ullpysj da hun fort sparker av seg dyne. Hun ble født i slutten av februar og da brukte vi ull døgnet rundt den første tiden.
 
Her sier 7 åringen ifra selv før han er en frysepinne. Han kan tom sove med ull:p.
5 åringen er varm av seg. Mens 3 åringen må eg klæ på nær eg syns det er kalt.
 
Tja vi begynner nok om en mnd 2
 
Har allerede brukt litt. Er jo ikke kaldt men har hatt på han et ullsett uten noe oppå i bhg. Det er jo behagelig å leke og bevege seg i og så lenge det ikke er stekende sol ute og han uansett må ha på parkdress når han skal ut så blir det jo ikke for varmt:)
 
Nå er frøkna her lita, så behovet er litt annerledes. Men har brukt ullbody flere morgener allerede, og tynn lue og votter i ull ute i vogna hvis det har vært litt kjølig. Bodyen blir gjerne på, men dropper lue og votter på neste dupp.

Ullsokker har vi brukt siden hun ble født i mai, eneste sokkene som sitter godt og holder henne varm på føttene.

Selv kan jeg bruke ull hele året, spesielt sokker og tynne gensere, frossenpinne deluxe :wtf:
 
Vi skal så klart ikke begynne med ull ennå da det er for tidlig og fortsatt litt for varmt til ullklær. Men høsten nærmer seg jo.

Når begynner deres barn å bruke ull? Hva er gradene ute da?

På minstemann som er født tidlig i sommer har vi brukt babmbusull gjennom hele sommeren:) nå går vi over på vanlig ull de dagene han er kald eller det er kaldt og vi skal være utendørs:)
På han eldste som er 2-år gammel (og fyrkjele), så begynner vi med tynn ull nå som tempen går under 15 grader og det blir sur vind:) han er varm, men blir fort svett og derfor kald, så da blir d ull på han:)
 
Når det er minus hele dagen. Min er veldig varm og har atopisk eksem, så han blir veldig klam, noe som fører til mer utslett når han blir for varm, noe han bli i ull. Så derfor bruker vi lite ull og når det er minus døgnet rundt.
Har dere prøvd bomull/ull klærne på Cubus ?
Ullundertøy med bomull på innsiden og ull på utsiden. Perfekt for sensitiv hud! :)
 
Back
Topp