Tics, 4 år.

B

Bekymret

Guest
Jeg mistenker at datteren min har fått tics. Hun har plutselig begynt å trekke skuldrene opp og legger hodt litt bakover. Virker ikke som det er helt kontrollert, og det skjer noen ganger i løpet av dagen. Hun sier hun ikke har vondt i nakken. Hun kan også blunke litt mye til tider. Har lest litt om forbigående tics og har skjønt at dette er relativt vanlig rundt denne alderen. Er det noen andre som har opplevd dette med barnet sitt, og det har blitt borte igjen?
Hilsen bekymret mamma
 
Jepp, ved 7,8 års alder.. det var alt fra lyder til blunking, og kaste litt på hodet.. plutselig gikk det over
 
Jepp, ved 7,8 års alder.. det var alt fra lyder til blunking, og kaste litt på hodet.. plutselig gikk det over
Takk for svar. Var akkurat dette jeg trengte å høre. Vi må nok bare ta tiden til hjelp, og håpe vi er like heldige.
 
Begge mine har hatt tics i den alderen. Blunking, kremting.. Pågikk vel i nesten ett år. Ingen tics nå.

Mest sannsynligvis går det over :)
 
Begge mine har hatt tics i den alderen. Blunking, kremting.. Pågikk vel i nesten ett år. Ingen tics nå.

Mest sannsynligvis går det over :)
Blir så glad når jeg hører andre har opplevd dette og det har gått over Godt det har vært forbigående for dine barn.
 
Min har drevet en hel del med blunking, og nå har han begynt å heve øyenbrynene ofte. Godt å lese at dette er noe som mest sannsynlig går over :) han merker ikke selv at han gjør det.
 
Min har drevet en hel del med blunking, og nå har han begynt å heve øyenbrynene ofte. Godt å lese at dette er noe som mest sannsynlig går over :) han merker 0q selv at han gjør det.
Ja, godt vi er flere som opplever det samme og at dette mest sannsynlig er forbigående. Her har hodekastingen avtatt mye, men hun har begynt å snufse en del.
 
Vår 4-åring begynte med blinking en stund før sommeren, men nå har han sluttet med det.

Mannen min har tics og hatt dette siden han var liten, så vi er litt ekstra obs.

Mannen min har hatt det i varierende grad og varierende tics gjennom livet, nå er det egentlig mest jeg som legger merke til det, fordi han har lært seg å undertrykke det mye.

Er ganske vanlig at barn kan ha det i perioder, samme med stamming, husker ikke hvilken alder, men både mannen og søsteren stammet veldig en periode på barneskolen.
 
Har det sjølv og blitt verre med alderen, men vil bare sei at det ikkje er farlig det helder :) lever fint med Det, og treng ikkje bli så ekstremt sjølv om ho aldri veks det av seg :) men som dei andre skriv, dei aller fleste vokser det av seg. Nokre kan oppleve å få det verre i pubertetsalder for så å bli friske igjen i voksen alder :)
 
Opplevde akkurat det samme her ved 4 års alder. Gjorde en gjespe-liknende greie og en grimase hele tiden. Gikk over etter noen måneder.
 
Jeg drev på slik en god stund da jeg var mindre. Rynket på nesen, gapte og blunket. Det gikk over etterhvert. Men noen perioder merker jeg blunkingen kommer tilbake. Husker godt det ble værre om noen kommenterte det, da jeg tenkte på det og ble obs på det. Så når sønnen min begynte litt med blunking så sa vi ikke noe, bare forsikret oss om at det ikke var fordi han hadde vondt eller var irritert i øynene. Gått en stund nå og jeg tror det har gått over :)
 
Back
Topp