Ulønnet permisjon, halv skatt desember

*Håpefull*

Glad i forumet
Når man går ulønnet i november og desember, hvordan blir det da med halv skatt ordningen i desember? Vi får ikke noe penger da siden vi går ulønnet? Jeg spør sikkert veldig dumt nå men trenger bare å vite sånn ift. økonomisk logistikk i hjemmet:DResten av året har ikke innvirkning på det i den grad at vi får noe igjen for det vi som har ulønna på noen måte?

Vil ikke spørre økonomisjefen på jobb da dette sikkert er et veldig dumt spørsmål, men her kan jeg gjøre det siden jeg er anonym:laughing001:laughing001:laughing002:laughing002:laughing002
 
Siden du ikke får utbetalt noe lønn/permisjonspenger er det ikke noe å få halv skatt på tror jeg?
Du spør ikke dumt altså, sånne her ting kan jeg surre med også :hilarious:
 
Last edited:
Ingen lønn. Ingen skatt.

Reelt skatter vi alle litt mer i 10,5 mnd for at vi skal få feriepenger uten skattetrekk og halv skatt i desember så sånnsett betaler du trolig for mye skatt som du da får igjen neste juni
 
Aah, okei... I mitt hode virka det så logisk at man da fikk det overskuddet man betaler for mye ila året likevel selv med ulønna da det ikke eksplisitt er november og desember det regnes ut fra, men gjennom året.
Men ja, da er det nok ved skatteoppgjøret i juni 2020 jeg får se de pengene:D:joyful:
 
Nei, har du ulønnet perm i desember så mister du jo fordelen med halv skatt i desember :)
Siden du ikke får utbetalt noe lønn/permisjonspenger er det ikke noe å få halv skatt på tror jeg?
Du spør ikke dumt altså, sånne her ting kan jeg sutre med også :hilarious:

Heheh, ja, det er ikke så lett å vite med altxsmile3 Men syns bare det virket så logisk at man fikk utbetalt overskuddet siden halv skatt egentlig regnes ut fra gjennom hele året, ikke primært november og desember... Men det er vel riktig som du sier ja :D:joyful:
 
Ingen lønn. Ingen skatt.

Reelt skatter vi alle litt mer i 10,5 mnd for at vi skal få feriepenger uten skattetrekk og halv skatt i desember så sånnsett betaler du trolig for mye skatt som du da får igjen neste juni

Hmm ja, tenkte at siden det skattetrekket beregnes ut fra gjennom hele året og ikke kun november/desember så var der noe til overs fra året nå som betales ut i desember, uavhengig av om man har ulønna permisjon siden dette gjelder fra gjennom hele året...Men det er nok riktig det du sier her ja, jeg kan null og niks om sånt kjenner jeg:joyful:xsmile5;)
 
Det utbetales ikke i desember nei. Det bare trekkes mindre. Utbetaling av evt for mye skjer i juni neste år.
 
Back
Topp