Bekkenløsning kommer tilbake?

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Frøkena her er 5mnd straks og har hatt bekkenløsning i alle mine tre svangerskap. Denne gangen slapp den en liten mnd etter fødselen. Nå begynte ryggen å krangle igjen for en mnd siden og det værker ille mye i korsryggen, mot venstre hofte, rundt den og ned låret. I varrierende grad gjennom dagen og fra dag til dag. Vondt å ligge, sitte, gå å stå. Har ringt fysio men det er ferie må vite så får vel ikke kontakt før neste uke. Men kan bekkenløsning bare komme tilbake slik å ulme å være så vondt til tider? Forje uke så klarte jeg nesten ikke stå da vi sto i kø på ferie, trodde at det var prolaps eller noe for det var så vondt :(

Så blir jeg litt engstelig for et eventuelt nytt svangerskap hvis det er slik FØR man blir gravid igjen :eek:
 
Frøkena her er 5mnd straks og har hatt bekkenløsning i alle mine tre svangerskap. Denne gangen slapp den en liten mnd etter fødselen. Nå begynte ryggen å krangle igjen for en mnd siden og det værker ille mye i korsryggen, mot venstre hofte, rundt den og ned låret. I varrierende grad gjennom dagen og fra dag til dag. Vondt å ligge, sitte, gå å stå. Har ringt fysio men det er ferie må vite så får vel ikke kontakt før neste uke. Men kan bekkenløsning bare komme tilbake slik å ulme å være så vondt til tider? Forje uke så klarte jeg nesten ikke stå da vi sto i kø på ferie, trodde at det var prolaps eller noe for det var så vondt :(

Så blir jeg litt engstelig for et eventuelt nytt svangerskap hvis det er slik FØR man blir gravid igjen :eek:
Jepp, det kan komme tilbake...

Jeg slet mye i mitt første svangerskap, men ble borte etter fødsel.
6 mnd etter begynte det å murre igjen, og det hogg til i hoftene rett som det var. Men dum som jeg var ignorerte jeg det. I et halvt års tid... Det er det dummeste jeg gjorde. Til slutt låste det seg helt, og jeg klarte knapt å gå.
Ble sykmeldt av kiropraktoren jeg gikk til. Men ikke noe hjalp.

Fikk da henvisning til MR av fastlegen, og det viste betennelse i bekkenleddene, og en runde på revmatismesykehuset.

Ingen revmatisme heldigvis, men rett og slett kronisk bekkenleddsbetennesle...

Det endte med 1 års sykmelding og henvisning til fysio med trening og behandling i form av dypvevsmassasje for å løse opp i bindevev, muskler og skjelett.

(Dit går jeg jevnlig den dag i dag for å holde ting vedlike. Jeg går forsåvidt oftere nå enn da, siden jeg ikke har trent på mange år nå og kroppen er rett og slett i ulage... Men er flere ting jeg sliter med nå da. Han er forøvrig både fysioterapeut, manuellterapeut og osteopat, så han kombinerer behandlingsmetoder.)

Så ikke nøl med å gjøre noe med det nå før det setter seg veldig i både muskler, bindevev og ledd.
 
Frøkena her er 5mnd straks og har hatt bekkenløsning i alle mine tre svangerskap. Denne gangen slapp den en liten mnd etter fødselen. Nå begynte ryggen å krangle igjen for en mnd siden og det værker ille mye i korsryggen, mot venstre hofte, rundt den og ned låret. I varrierende grad gjennom dagen og fra dag til dag. Vondt å ligge, sitte, gå å stå. Har ringt fysio men det er ferie må vite så får vel ikke kontakt før neste uke. Men kan bekkenløsning bare komme tilbake slik å ulme å være så vondt til tider? Forje uke så klarte jeg nesten ikke stå da vi sto i kø på ferie, trodde at det var prolaps eller noe for det var så vondt :(

Så blir jeg litt engstelig for et eventuelt nytt svangerskap hvis det er slik FØR man blir gravid igjen :eek:

Høres ut som en bekkenLÅSNING - og ja det kan man ha utenfor svangerskap.

ville dratt til en kiropraktor å få rettett opp i det og tren mage/rygg for å styrke musklene rundt og forebygge mot flere låsninger.

(Hilsen ei som har kroniske slike lånsinger pga idiotiske mobile ledd)

Lykke til!:)
 
Høres nesten ut som isjias, kan komme av låsning i bekkenet. Det fikk jeg to ganger i svangerskapet og det er veldig vondt. Hadde bekkenløsning i tillegg.
 
Jeg hadde tilbakevedene problemer med vondt i korsrygg, tidvis stråling ned i bein av og på fra 4-5 mnd etter fødsel. Det var ikke veldig ille da, men til slutt oppsøkte jeg ostepaten jeg gikk til i svangerskapet, og hadde 1 behandling. 2 uker etter dette var det ordentlig bra og det har ikke blitt vodnt igjen :)
Men hadde ikke særlig vondt bekkenløsning i svangerskapet, disse ryggreiene etterpå var faktisk vondere. Men oppsøkt hjelp, det kan ikke skade!
 
Høres ut som en bekkenLÅSNING - og ja det kan man ha utenfor svangerskap.

ville dratt til en kiropraktor å få rettett opp i det og tren mage/rygg for å styrke musklene rundt og forebygge mot flere låsninger.

(Hilsen ei som har kroniske slike lånsinger pga idiotiske mobile ledd)

Lykke til!:)

Takk for svar :) Har trent i mange år, under svangerskapet og også nå etter. Så trener en del mage og rygg. Tenkte jeg ringer å får time til legen, høre om kiropraktor samt ta en runde til fysio som også er osteopat. Har så vondt i kveld nå å det har pågått så lenge at det ikke er noe å se det an hvertfall :)
 
Høres nesten ut som isjias, kan komme av låsning i bekkenet. Det fikk jeg to ganger i svangerskapet og det er veldig vondt. Hadde bekkenløsning i tillegg.

Isjias her også, under første svangerskap :) Men det var værre en det her. Klarte ikke stå oppreist å kle av eller på meg selv. Var nerver i klem under svangerskapt denne gang også men ingen som nevnte isjias, bare nerve i klem. Så kan være det bare trenger litt videre hjelp :)
 
Takk for svar :) Har trent i mange år, under svangerskapet og også nå etter. Så trener en del mage og rygg. Tenkte jeg ringer å får time til legen, høre om kiropraktor samt ta en runde til fysio som også er osteopat. Har så vondt i kveld nå å det har pågått så lenge at det ikke er noe å se det an hvertfall :)

Godt mulig osteopat kan hjelpe deg der:) da er ikke det sikkert du trenger oppsøke kiropraktor, men min erfaring er at det ikke er stort legene gjør. Og at rene fysio gjerne ikke er så god på låsninger. Men hørt at osteopater skal fikse slikt ganske bra:)

Lykke til:)
 
Back
Topp