Sykehuset Levanger*

Fødte der for 3 år siden og er alt i alt veldig fornøyd. Det eneste jeg stusser på er at jeg ble "satt på vent" grunnet en annen fødsel, og dermed fikk en lengre fødsel enn nødvendig.
Fødebrev ble lest og tatt til følge, far ble inkludert, og jeg følte meg godt ivaretatt hele veien.
 
Har født to barn der, et prematurt og et terminfødt. Det ble komplikasjoner med nr.2, men fikk utrolig god oppfølging på barsel. De er veldig flinke, og tar seg god tid til deg. Trygger deg i din rolle og gir veldig god hjelp med å etablere ammingen.
Spent på neste fødsel, som vil være i en av de travleste periodene de har der >.<
Er ikke bekymret hvertfall :)
 
Jeg har født to barn på Levanger sykehus, intet negativt å si :)
 
Fødte der for 3 år siden og er alt i alt veldig fornøyd. Det eneste jeg stusser på er at jeg ble "satt på vent" grunnet en annen fødsel, og dermed fikk en lengre fødsel enn nødvendig.
Fødebrev ble lest og tatt til følge, far ble inkludert, og jeg følte meg godt ivaretatt hele veien.

Hva mener du med satt på vent? En fødsel kan jo ikke settes på pause :)
 
Hva mener du med satt på vent? En fødsel kan jo ikke settes på pause :)
Jeg ble gående veldig lenge med 5 cm åpning. For å få ting til å gå litt raskere kunne de ta vannet, men det ble det bestemt å ikke gjøre pga annen fødsel. Forstår etterhvert hvorfor, de må jo han nok hender til å gi alle den hjelpen de trenger.:)
 
Noen som har valgt Levanger over St.Olavs tross lengre reisevei og kan fortelle om valget? Jeg ønsker å føde på er mindre og roligere sted, så vurderer sterkt å søke med til Levanger. Er det greit å få innvilget?
 
Noen som har valgt Levanger over St.Olavs tross lengre reisevei og kan fortelle om valget? Jeg ønsker å føde på er mindre og roligere sted, så vurderer sterkt å søke med til Levanger. Er det greit å få innvilget?
Vi bor ca midt mellom, er vel kanskje 10 min lenger vei til Levanger. Hadde tenkt meg til St.Olavs, men jordmor i kommunen fremsnakket veldig Levanger og jobbet der også selv så vi havnet der. Ingen problem å komme inn der. Når det er sagt er jeg langt fra fornøyd med Levanger, hverken under fødsel, barsel eller tiden etterpå.
 
Vi bor ca midt mellom, er vel kanskje 10 min lenger vei til Levanger. Hadde tenkt meg til St.Olavs, men jordmor i kommunen fremsnakket veldig Levanger og jobbet der også selv så vi havnet der. Ingen problem å komme inn der. Når det er sagt er jeg langt fra fornøyd med Levanger, hverken under fødsel, barsel eller tiden etterpå.

Hva er du ikke fornøyd med?
 
Hva er du ikke fornøyd med?
Under fødselen var vi stort sett etterlatt til oss selv da de var få på jobb, måtte vente med trykking fordi jm måtte inn til et annet par først osv. På barsel var det veldig hyggelig personal, men som førstegangsfødende og når barseltårene kom hjalp det lite at to jordmødre stod og dro i hver sitt bryst og kranglet om ammeteknikk mens babyen lå å hylte og var sulten, skjedde et par ganger. Nå i ettertid har jeg måttet få «ordnet» litt nedentil og måtte vente i nesten tre mnd fra jeg tok kontakt til jeg får komme til, og i tillegg viser deg seg at de ikke har journalført hverken at det var en komplisert skulderfødsel, at kriseteam stod i døråpningen når barnet endelig kom (de var klare for katastrofesnitt) eller at jeg ble klipt (ble klipt i muskelvev så det kan jo vere greit å ha i journal om det skulle skje noe i ettertid..).
 
Under fødselen var vi stort sett etterlatt til oss selv da de var få på jobb, måtte vente med trykking fordi jm måtte inn til et annet par først osv. På barsel var det veldig hyggelig personal, men som førstegangsfødende og når barseltårene kom hjalp det lite at to jordmødre stod og dro i hver sitt bryst og kranglet om ammeteknikk mens babyen lå å hylte og var sulten, skjedde et par ganger. Nå i ettertid har jeg måttet få «ordnet» litt nedentil og måtte vente i nesten tre mnd fra jeg tok kontakt til jeg får komme til, og i tillegg viser deg seg at de ikke har journalført hverken at det var en komplisert skulderfødsel, at kriseteam stod i døråpningen når barnet endelig kom (de var klare for katastrofesnitt) eller at jeg ble klipt (ble klipt i muskelvev så det kan jo vere greit å ha i journal om det skulle skje noe i ettertid..).

Jeg har samme erfaring av Levanger.. Fødte i slutten av januar i år. Selve fødedagen var det godt bemannet med faste gode trygge jordmødre men så kom helgen... Ammeveiledning var så forskjellig fra jordmor til jordmor (anbefaler å spørre etter ammeveileder Randi D. med en gang!!! Hun er rådyktig!) Det var mye rot og følte ikke at noen "fulgte" oss opp riktig. Har også søkt og fått fødejournalen i etterkant og der står det ingenting om diverse hendelser (som er svært likt dine).

Men, under fødsel følte jeg meg alltid trygg med en super jordmor (6 jordmødre og 4 leger) og de har lystgass!! Det har ikke St Olavs. Selv om anestilegen nektet å sette epiduralen på nytt (den hadde kun virkning på høyre lår..)
 
Jeg har samme erfaring av Levanger.. Fødte i slutten av januar i år. Selve fødedagen var det godt bemannet med faste gode trygge jordmødre men så kom helgen... Ammeveiledning var så forskjellig fra jordmor til jordmor (anbefaler å spørre etter ammeveileder Randi D. med en gang!!! Hun er rådyktig!) Det var mye rot og følte ikke at noen "fulgte" oss opp riktig. Har også søkt og fått fødejournalen i etterkant og der står det ingenting om diverse hendelser (som er svært likt dine).

Men, under fødsel følte jeg meg alltid trygg med en super jordmor (6 jordmødre og 4 leger) og de har lystgass!! Det har ikke St Olavs. Selv om anestilegen nektet å sette epiduralen på nytt (den hadde kun virkning på høyre lår..)
Huff, vondt å høre at flere sitter med samme erfaring :( Jeg fødte en mnd etter deg. Syns det var en veldig vanskelig tid på barsel som førstegangsfødende, og jeg måtte være der i fem dager grunnet infeksjon.. Neste gang blir det St.Olavs!

Randi D. var utrolig flink og hun er nok grunnen til at jeg klarte å amme i 10 uker før melken dessverre forsvant :)

Jeg prøvde lystgass, men syns det var ubehagelig så smertelindring ble det ikke (epiduralen virket ikke smertelindrende, stoppet bare riene så måtte få tre poser drypp for å få i gang igjen).
 
Jeg er stort sett fornøyd med Levanger. Har født to barn der, og følte meg helt klart best ivaretatt som andregangsfødende, selv om jeg dessverre opplevde at undersøkelsen etter fødsel ble gjort uten forberedelse, og ble ikke hørt da jeg prøvde å si nei. Med min bakgrunn ble dette veldig traumatiserende.

Har en venninne som opplevde sitt livs mareritt da hun skulle ha sitt tredje barn på Levanger, så har hørt litt både òg
 
Benyttet fritt sykehusvalg og fødte vårt tredje barn hos Levanger Nov 2019 (dem to foregående på St.Olav) En bestemt igangsettelse pga sva.diabetes. Synes vi ble godt ivaretatt av sykehuspersonell. Må si det var deilig med et sykehus og personell som kjentes mer avslappa og hadde god tid til deg. Ikke noe stress ift amming heller, (kan også ha noe med at det var barn nr3 at dem ikke stresset) Følte aldri at det var om å komme seg fortest mulig for å forlate sykehuset. Har en kropp som responderer "veldig" på riestimulerende midler, så satte stor pris på smertelindringen lystgass og epidural dem har på sykehuset.

Eneste jeg synes det var uansvarlig å la ei jordmorstudent ha alene-ansvar for oss under nattevakt med omtrent null tilsyn. Ikke ble vi forespurt om vi syntes det var ok heller. Vedkommende var veldig hardhendt ved undersøkelser. Det ble tatt opp med sykehuset i ettertid. Jeg vil også si jeg måtte gå unødig mange timer med 8-9cm åpning (nesten 4t) uten framgang før vedtatt keisersnitt. da det viste seg at også nr3 som nr2 satt fast i fødselskanalen. At rommene/ sykehuset er litt slitt er greit nok men ganske uheldig at toalettet var lengst inne langt bak på badet etter keisersnitt. Var uheldig og fikk Streptokokk A bakterie på indre ks-sår, ble lagt inn som følge av det med høy feber og crp i ei uke.

Har vært litt uheldig, MEN ville født på Levanger igjen. Er veldig fornøyd med St.Olav også, men dem har ikke lystgass og det er mer stresset sykehus er inntrykket mitt.
 
Noen med nyere erfaring fra Levanger, da? ☺️
Jeg fødte der i 2017 og var sånn middels fornøyd. Noen av de ansatte var veldig mekaniske og laidback når det jeg trengte var støtte og forståelse. Dårlig ammeveiledning.. Men totalt sett ok fornøyd. Blir fødsel der neste gang også.
 
Har født to ganger til siden mitt forrige innlegg.

Fødsel i mai 2020:
Kom inn en dag hvor det var stor pågang, og på grunn av covid måtte jeg inn til undersøkelse før mannen fikk komme inn. Ble stående et kvarter i gangen før noen hadde tid til meg, deretter vist inn på et undersøkelsesrom hvor jeg ble glemt (ble en del tårer). Etter ca 30 minutter hadde jeg begynt å få følelsen av at jeg måtte bæsje, og valgte å gå ut i korridoren og rett og slett "hente meg" en jordmor. De tok det fint altså, men det var tydelig at det var veldig travelt. Undersøkelse viste 9 cm åpning og mannen fikk komme. Rett inn på fødestue og fødsel i løpet av den nærmeste timen.
Ble noen timer på barsel før vi reiste hjem. Trivelige ansatte som alltid.

Fødsel okt 2021:
Kom inn på morgenen og opplevde at det var ganske rolig på avdelingen. Fikk en bekjent til jordmor, noe som var helt greit. Jordmor gikk litt inn og ut gjennom fødselen, men var inne hos oss hele tiden fra 8cm og til ungen var ute en halvtime senere. Ble litt ekstra da hun fryktet blødning, så rommet ble fullt av folk et lite øyeblikk, men det viste seg å ikke være noe likevel. Vil si jeg er imponert over hvor rask responsen var. Ble en natt på barsel, som vanlig så jeg som flergangsfødende ekstremt lite til de ansatte, men det gjorde meg ingenting siden jeg følte meg trygg på det meste og ikke hadde behov for noe ekstra.

De to siste fødslene har jeg ikke opplevd vaginalundersøkelser uten samtykke. Så da satser jeg på at min opplevelse i 2017 var et unntak. Fire forskjellige jordmødre.

Det var ikke lov med besøk av noen andre enn far/medmor begge de siste gangene jeg fødte, men tror søsken har adgang nå.
 
Back
Topp