Er du flink til å spare penger?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Er du flink å spare? Sparer du fast? Sparer du til noe spesielt eller bare for å ha en buffer? :)
 
Er du flink å spare? Sparer du fast? Sparer du til noe spesielt eller bare for å ha en buffer? :)
Vi har vært veldig dårlige, på grunn av mannens veldig uforutsette jobbsituasjon.
Siste året har jeg vært flinkere, satt over et fast beløp hver måned, men det er til noe helt konkret og skulle gjerne hatt en buffer:)

Selv om vi har nådd målet vi ser for oss å måtte trenge til IVF/PGD behandling så fortsetter vi å spare, kanskje får vi bufferen på plass etterhvert :)
 
Veldig dårlig på det. Aldri hatt fast inntekt som også gjør at det blir vanskelig.
 
Jeg har ikke så mye å spare i mnd, men sparer det lille jeg kan. 1000kr på en egen sparekonto som brukes til uforutsette utgifter osv, og 300kr til hver av mine to barn. 150 på sparekontoene dems og 150 på bsu-kontoene dems.
 
Her er det ingenting å spare fra min inntekt. Mannen sparer da
 
Nei det er ikke noe å spare på slutten av mnd...
 
Har ikke noe å spare. Prøver hardt, men det går ikke. Jeg har ikke jobb så.

Mannen er flink han da.
 
Som regel får jeg satt av litt, men lønnen min er veldig variabel da jeg er vikar :) en prioritet er å fylle opp bsu så tidlig på året som mulig, og dette blir da samtidig som nesten alle de store regningene kommer :hilarious: så de mnd er som regel litt stusselige :p
 
Samboer sparer 1000kr mnd som skal gå til enten oppussing der vi bor nå eller til vi skal kjøpe nytt. Jeg sparer ingenting da eneste inntekta jeg har er barnetrygd, bruker den til å kjøpe det ungene trenger av klær og utstyr, og om vi skal på tivoli, svømmehall eller lignende. Det som evt er til overs når neste barnetrygd kommer legges i feriepengebøssa til ungene.
 
Er ganske flink egentlig. Har bare 50% fast, så ikke all verden utbetalt. Skal jobbe mer fra høsten av.
 
Prøver men ikke store utbetalinga å skryte over.. vil heller si at jeg investerer i barna og det de trenger. Sparekontoen min blir tømt hyppig.. en gang i fremtiden kanskje ;-)
 
Ja jeg sparer, men tømmes ofte like fort. Sparer til reiser, aktiviteter osv som vi skal. Nå sparer vi til bryllup. Gifter oss i September. Etter det håper jeg å opprettholde sparenivået til buffer/feriekonto og lignende..
 
Nei, vi lever på kun en inntekt for øyeblikket så sparing har vi ikke råd til :p når vi begge er i fast jobb skal vi sette av en god sum i mnd
 
Etter at jeg har overført de pengene vi trenger til regningskonto, felles konto, og latt det ligge igjen 2-3000 kr på min personlige brukskonto, hiver jeg resten på sparing.

Vi har spart til hus nr 2. Nettopp kjøpt og blir å gjøre det samme for å spare opp en god buffer. Nok av ting vi trenger penger til fremover.
 
Jeg er «glad» i å spare og ha penger på sparekonto som en ekstra trygghet. Tidligere var jeg skippertakssparer, hvor jeg satt inn en del når jeg hadde til overs. Nå sparer jeg fast 500 kr hver måned, og setter inn noen tusen ekstra hvis det er igjen før neste lønning.
Sparer ikke til noe, liker bare å ha en buffer hvis noe uforutsett skjer :)
 
Sparer nå, men har inne tidligere hatt mulighet for det. Men nå sparer vi til ett konkret mål og vi må :)
 
Sparer mest i form av raskere nedbetaling på boliglån og BSU. Prøver også å ha en god bufferkonto. Er heldig og har god inntekt, ellers ville det blitt vanskelig for er ikke særlig flink til å spare.
 
Vi sparer 1000 kr hver i fond, 1000 i fond til snuppa og så sparer vi barnetrygden hennes til henne.
Ellers er det smått med sparing. Pengene går med til hus, feriebolig, ferier, gjester, båt og bil. Vi ønsker å oppgradere huset en del. I år blir det kjøpt inn ny solskjerming og 2 nye varmepumper som skal brukes hovedsaklig til kjøling. Og så skal vi bygge ut om et par år.
 
Back
Topp