Guttenavn

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Hva er det fineste guttenavnet du vet om? :) Har en lang liste med jentenavn, men om det skulle bli gutt denne ganga har jeg ingen idé om hvilket navn jeg kunne brukt :rolleyes:
 
Vi kommer nok til å ende opp med et navn fra kongerekka. Samboer er historiker, og jeg har mange kongenavn i familien. Eventuelt noe norrønt.

Forslag:

Håkon
Eirik
Magnus(Nr. 2 på lista)
Sverre(vår favoritt)
Harald
Olav
Fredrik
Snorre
Halvard

Andre fine navn:
Martin
Nils
Lars
Kristian
 
Hva er det fineste guttenavnet du vet om? :) Har en lang liste med jentenavn, men om det skulle bli gutt denne ganga har jeg ingen idé om hvilket navn jeg kunne brukt :rolleyes:
Sniker jeg :)
Mine favoritter på gutter er;
Tristan, Imre, Falk, Storm og Heike (som er kjønnsnøytralt) :Heartred
 
Vi kommer nok til å ende opp med et navn fra kongerekka. Samboer er historiker, og jeg har mange kongenavn i familien. Eventuelt noe norrønt.

Forslag:

Håkon
Eirik
Magnus(Nr. 2 på lista)
Sverre(vår favoritt)
Harald
Olav
Fredrik
Snorre
Halvard

Andre fine navn:
Martin
Nils
Lars
Kristian
Mange flotte navn her! Vi kommer også til å gå for noe typisk norsk, evnt gammelt norrønt. Storesøster her har et ganske uvanlig norrønt navn :)
 
Sniker jeg :)
Mine favoritter på gutter er;
Tristan, Imre, Falk, Storm og Heike (som er kjønnsnøytralt) :Heartred
Imre og Heike er skikkelig fine! ❤️ Takk for tips :D
 
Jeg liker Aksel, Frank og Martin :)
Navnelisten hadde nok vært kortere hvis det var gutter jeg fikk :hilarious:
 
Jeg liker Aksel, Frank og Martin :)
Navnelisten hadde nok vært kortere hvis det var gutter jeg fikk :hilarious:
Aksel er nydelig :love017 Jentelista mi er milelang, men tror bare jeg har sånn 2 navn på guttelista... :laughing002
 
På min liste står blant annet:
Samson
Elliot
Gustav
Filip
Mons
Collin
Kristoffer
Benjamin
Emrik
 
Aksel er nydelig :love017 Jentelista mi er milelang, men tror bare jeg har sånn 2 navn på guttelista... :laughing002
Det samme hadde vi med nr2, men var da veldig vanskelig å skulle velge da vi fikk vite at det var en jente :hilarious:
 
Vi liker litt «enkle» guttenavn som Magnus og Henrik. Forhåpentligvis blir listen litt lenger før vi bestemmer oss :). Må vel også vite kjønn først :hilarious:
 
Liker Emil, Leon, Lucas, Elias, Matheo, Julian, Sander, Matheus, David, Christer, Ullrik :)
 
Liker Matheo, Amadeus, Sofus, Sokrates, Maximillian, Samson, Martinus, Matheus. Kom ikje på flere akkurat nå selv om jeg egentlig har flere på lista :p
 
Vi heller mot Even :happy: Jeg vil ha et enkelt navn som også fungerer fint på engelsk og fransk... Jeg liker også godt Matheo/Theo, Lionel, Liam, Leon, Torjus (dessverre ikke internasjonalt nok), André, Filip/Philip
 
Vi heller mot Even :happy: Jeg vil ha et enkelt navn som også fungerer fint på engelsk og fransk... Jeg liker også godt Matheo/Theo, Lionel, Liam, Leon, Torjus (dessverre ikke internasjonalt nok), André, Filip/Philip
Even er kjempefint ja! Og fungerer godt internasjonalt :D
 
Vi heller mot Even :happy: Jeg vil ha et enkelt navn som også fungerer fint på engelsk og fransk... Jeg liker også godt Matheo/Theo, Lionel, Liam, Leon, Torjus (dessverre ikke internasjonalt nok), André, Filip/Philip

Even er et kjempefint navn, men fungerer ikke bra på engelsk. Med mindre dere presiserer at uttalen ligner mer på Evan vil det utrales som ordet even = flat, jevn, etc. Fungerer like godt på engelsk som guttenavnet Odd. Begge er lette å uttale, men får en mindre heldig betydning i engelsktalende land, så dersom det er viktig at det fungerer godt på engelsk ville jeg personlig valgt noe annet.

Liker forøvrig navnesmaken din :)
 
Even er et kjempefint navn, men fungerer ikke bra på engelsk. Med mindre dere presiserer at uttalen ligner mer på Evan vil det utrales som ordet even = flat, jevn, etc. Fungerer like godt på engelsk som guttenavnet Odd. Begge er lette å uttale, men får en mindre heldig betydning i engelsktalende land, så dersom det er viktig at det fungerer godt på engelsk ville jeg personlig valgt noe annet.

Liker forøvrig navnesmaken din :)
Har ikke tenkt på hvordan Even fungerte på engelsk egentlig. Vi var bare enige om at det funker veldig fint på fransk og tenkt nok på Evan nå vi har tenkt engelsk :hilarious: Mannen min er halvt fransk, så jeg vil at hans fransk slekt skal kunne uttale navnet :p
 
Back
Topp