Vil spare til langt hår - tips?

Synes også det holder seg bedre om jeg har det en del i flette :) det er hvertfall det jeg har gjort siste året, men det er hovedsaklig for ikke å bli lugga av babyen :p
Men som sagt, jeg har aldri hatt så tjukt og langt hår før, selv etter den verste post-svangerskap-røytinga. Har i utgangspunktet tynt hår :)
 
I forhold til den som har langt hår hos oss så er det bare å leve som normalt men ikke nødvendig å klippe hele tiden. Ikke alle frisører som sier det lengre heller. Min datter har hår til rumpa og klipper seg ca 1 gang i året. Min svigerinne har samme hårlengde men det vokser fortere og hu klipper deg også veldig sjeldent.

Kommer litt ann på hårtype der altaå:) jeg feks har slik tynt klassisk nordisk hår og får kjempe splittede tupper om jeg kun klipper det en gang i året, når tuppene blir slil floker de og knekker seg lett, klipper jeg meg hver ca 4-5 mnd så blir hele håret friskere og ser mye bedre ut, og da vokser det seg også lenger pga håret ikke sliter av lenger oppe enn nødvendig etc:)
 
Når jeg hadde veldig slitt og litt tynnere hår og sparte til langt så pleide jeg å ta oppi hair extensions. Ikke sånn real deal altså for det sliter på håret gjerne (hvis det er lim til å feste) men sånn med klipps som en kjøper på glitter..Det gjorde at håret virket tykkere samt at jeg fikk litt lengde på det mens jeg ventet. Nå hadde jeg litt lengde på det fra før, så det var mest for å få det til å se litt finere og tykkere ut mens jeg ventet på at det ekte håret skulle bli det. Da syns jeg faktisk tiden gikk fort og plutselig hadde jeg en grei lengde på håret uten at jeg gikk å tenkte på det konstant;):p
 
Kommer litt ann på hårtype der altaå:) jeg feks har slik tynt klassisk nordisk hår og får kjempe splittede tupper om jeg kun klipper det en gang i året, når tuppene blir slil floker de og knekker seg lett, klipper jeg meg hver ca 4-5 mnd så blir hele håret friskere og ser mye bedre ut, og da vokser det seg også lenger pga håret ikke sliter av lenger oppe enn nødvendig etc:)
Ja. De begge har forholdsvis tykt hår. Min datter har rødt hår, men det rare var at hu var nærmere 2 år før det kom går og da kom det plutselig veldig mye.
 
Invester i en god hårkur og ikke klipp for ofte :)
 
Jeg har veldig tykt og langt hår. Aldri hatt noe problem med å få det langt. Føner kun håret, ellers blir det aldri tørt.

Verken farger, bleker, striper, retter eller krøller håret. Får nok krøller eller bølger av fletter eller hårknute. Klipper håret kun en gang i året ca, for å ta det som er slitt. Ellers ingenting.

Hadde fortsatt tykt, langt hår i den tiden jeg farget og bleket det. Men det er uten tvil tykkere nå, når det er naturlig. Sliter mye på håret med all farging og bleking.
 
Jeg har bare ikke gjort en dritt med håret på 4 år (siste gangen jeg klipte var det til litt under ørene), ikke brukt rettetang, hårføner osv. Nå kan jeg tørke meg i ræva med håret mitt.
 
Tenker at det er individuelt hvordan håret vokser. Det jeg gjør:
klipper håret en gang i året eller sjeldnere
bruker kun shampoo, gidder ikke mer
grer det ikke hver dag, men det er også ganske glatt fra før
varierer med hårfrisyrer - høy/lang hestehale, doble fletter, enkel flette, løst osv på en og samme uke. Sover gjerne med flette i håret
spiser mye frukt og grønt
farger ikke, retter ikke, eller føner det.
 
Ikke klipp deg på ett år :p det er mitt triks, får langt hår til slutt da
 
Back
Topp