Når fikk du ditt første barn?

Ramp3n

Glad i forumet
Hvor gammel var du og barnefar da dere fikk deres første barn?

Jeg var selv 18 da jeg fikk første, han var 21. Har nå ny partner og jeg vil være 28 og han 37.

Må jo si det er fordeler/ulemper ved begge aldrende. Føler jeg har ung og uvitende når jeg fikk barn for 10 og 7 år siden. Veldig laidback og rolig ift det meste, "ting ordner seg, holdning". Er nok litt sånn ennå, men idag hadde jeg aldri planlagt et barn om framtidsutsiktene var så usikre som de var da. Nå er det viktigere for meg med trygg økonomi, stabilitet i hverdagen, kjærlighet er noe helt annet nå enn det var da.. Håper dog jeg er like kul mamma til den/de som kommer nå, som jeg var den gangen jeg hadde overflod med energi.. :p
 
Når første kom var jeg 22 han 23, med nr 2 var jeg 24 og han 25, ved termin er jeg 27 og han 28
 
20 år, barnefar var 23. Nå blir vi 30 og 33 når lille hjertet kommer i mars forhåpentligvis.:love7
 
19 :) Er nå 32. Har tre barn. 13, 11 og 9. Nå ny partner :) Føler jeg datt ned den lange stigen i stigespillet, rykk tilbake til start :D Var vel ingen bekymringer den gang. Lurer på om det blir annerledes denne gang. Kan ikke si jeg gleder meg til våken netter igjen:dance018Ellers blir det veldig koselig med en ramp til i huset.
 
Jeg var 28 med første, barnefar var 33. Jeg er 31 og sambo 36 når nr to kommer.
 
19 :) Er nå 32. Har tre barn. 13, 11 og 9. Nå ny partner :) Føler jeg datt ned den lange stigen i stigespillet, rykk tilbake til start :D Var vel ingen bekymringer den gang. Lurer på om det blir annerledes denne gang. Kan ikke si jeg gleder meg til våken netter igjen:dance018Ellers blir det veldig koselig med en ramp til i huset.
Du får mange "barnevakter" i huset da:p kan få tid å slappe av litt mens ungene er hjemme
 
Jeg venter første nå, er 31 ved termin, mannen blir 32 noen dager etterpå. Så håper ikke de to dagene krasjer.
 
Jeg var 23 da jeg fikk første og er 26 når (hvis) marsbabyen kommer :)
 
Mannen og jeg var 32 når første kom, 34 med nr 2, 36 med nr 3 og blir nå 38 med nr 4. Vi brukte våre første år sammen på å ta master, reise til eksotiske og fjerne steder og mye annet. Men så kom ønske om barn.. Veldig glad for at jeg ikke fikk barn sammen med min første samboer, selv om vi også hadde et veldig fint og kjærlig forhold. Liker roen og erfaringene jeg har tatt med meg. Og derfor tenker jeg at 30 årene for meg, er en helt korrekt alder å få barna.
 
Hehe ja :) greit å ta den hjelpen man kan få :)
Absolutt. Eldste min er veldig omsorgsfull ovenfor lillebroren sin. Det kan bli litt mye til tider, hun går inn i en slags morsrolle. Derfor har det vært viktig for meg å skille dem litt, sørge for at hun får tid alene, med sine venner og sine aktiviteter, og at hun skal få være bare seg selv. De går også på forskjellige skoler, det har virkelig vært bra for henne tror jeg. At hun da har sitt fristed uten å passe på eller ta ansvar for lillebror. Hun er heldigvis eldre nå, så forhåpentligvis blir det ikke like "ille" denne gangen. Det er viktig for meg at hun forstår at det er vi foreldre som skal ta ansvar deg som noe skjer etc. Hun skal ikke bære noen byrde fordi lille for slo seg og hun ikke fulgte godt nok med typ:p
 
Absolutt. Eldste min er veldig omsorgsfull ovenfor lillebroren sin. Det kan bli litt mye til tider, hun går inn i en slags morsrolle. Derfor har det vært viktig for meg å skille dem litt, sørge for at hun får tid alene, med sine venner og sine aktiviteter, og at hun skal få være bare seg selv. De går også på forskjellige skoler, det har virkelig vært bra for henne tror jeg. At hun da har sitt fristed uten å passe på eller ta ansvar for lillebror. Hun er heldigvis eldre nå, så forhåpentligvis blir det ikke like "ille" denne gangen. Det er viktig for meg at hun forstår at det er vi foreldre som skal ta ansvar deg som noe skjer etc. Hun skal ikke bære noen byrde fordi lille for slo seg og hun ikke fulgte godt nok med typ:p
Håper det blir bedre nå da :) mine på 2-4 de er skikkelig i tottene på hverandre og kan være veldig slemme mot hverandre
 
Håper det blir bedre nå da :) mine på 2-4 de er skikkelig i tottene på hverandre og kan være veldig slemme mot hverandre
Forhåpentligvis går det seg til. Det er jo en del av utviklinga det også, å finne sin plass og å lære hvordan man skal håndtere og behandle hverandre. Min yngste har autisme, så han henger en del etter på enkelte områder. Tror det har gjort at hun går veldig i forsvar for han og føler at ekstra ansvar for å passe på han og hjelpe han
 
21 når jeg fikk første , barnefar var 20.

Ny partner nå, han blir 34, og jeg er 29, fyller år 19 dager etter termin :) ville være ferdig med barn innen jeg er 30 så rekker det akkurat
 
Forhåpentligvis går det seg til. Det er jo en del av utviklinga det også, å finne sin plass og å lære hvordan man skal håndtere og behandle hverandre. Min yngste har autisme, så han henger en del etter på enkelte områder. Tror det har gjort at hun går veldig i forsvar for han og føler at ekstra ansvar for å passe på han og hjelpe han
Håper det. 4 åringen min har språkvansker så det er ofte lettere å forstå hva 2 åringen sier og hunnskal virkelig sette på plass broren når han gjør noe feil, men som regel føles det som kranglingen handler om oss foreldrene.
 
Fikk første da jeg var 19, nestemann med ny partner da jeg var 32. Tredjemann på vei nå, jeg fyller 34 rett rundt termin :)

Synes det er helt nydelig å få barn nå i 30-årene fremfor da jeg fikk første. Med første var jeg så opptatt av å gjøre alt riktig, redd for å få bortskjemt barn, og var nok kanskje litt vel streng. Nå slapper jeg mer av, nyter mer, og tenker mer pytt sann, vi løser det senere. Har kost meg med samsoving og late dager hjemme, uten noe stress. Med første trodde jeg at jeg var forpliktet til å delta på så mye, at jeg alltid måtte ha kaker klar til besøk, var med på to barselgrupper, skulle ha det strøkent hjemme etc.
 
Back
Topp